Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX start niet


WISKE

Aanbevolen berichten

uw bougie losdraaien, bougiekabeltje er terug op en dan tegen uw cilinderkop of zo houden terwijl je kickt, dat moet dan een mooie blauwe vonk geven

Link naar reactie

Misschien al iets verder gezocht maar als het gegarandeerd niet aan de CDI ligt... :

Het contactslot van de vespa werkt als volgt : als contact wordt gemaakt tussen de 2 kabeltjes valt de motor uit, wordt het contact tussen de 2 kabeltjes verbroken, dan kan de vespa gestart worden. Na verloop van jaren verduren deze 2 kabeltjes. Als deze nu continu contact maken, doordat de isolatie versleten is en de kabeltjes contact maken met elkaar, zal jouw vespa dus nooit kunnen starten... Om dit te controleren :

neus met de claxon demonteren, schakelaar van het contactslot eraf vijzen en de schakelaar doormeten. In 'OFF' stand is de Ohmse weerstand dus 0 Ohm, staat de schakelaar in 'ON' stand, is de ohmse weerstand oneindig groot. Als bij jouw in beide standen de weerstand 0 Ohm is, dan is jouw probleem gevonden...

Greetz,

Nico

Link naar reactie

Bedankt voor info, nog steeds geen resultaat.

Kan inderdaad ergens een draad zijn die los is gekomen.

@sindo,

Zo heb ik inderdaad test gedaan. Geen blauwe vlam.

@Nicolas,

Contact werkt volgens mij nog.

Electrische starter deed het nog (voordat batterij plat was van het proberen te starten)

Link naar reactie

Wiske, Nicolas probeert u uit te leggen is dat er waarschijnlijk een vals contact zit in uw contact. Zou best eens kunnen, meestal als de ontsteking verslijt ga je een zwakkere ontsteking hebben. Heeft niks met je elektrische starter te maken volgens mij.

Link naar reactie

Hmmm veel hulpvolle tips hier ...ik had vandaag zoiets aan de hand ...

Ben van Knokke nr Hasselt gereden , mr onderweg serieus staan vloeken in antwerpen .

Alles deed het nr behoren toen ik vertrok , mr na het tanken..niet meer gestart te krijgen !

Daar sta je dan heh ..na mislukte pogingen met de kickstarter en elect. starter heb ik hem proberen aan te lopen

..laat dat nu net niet zo simpel zijn met een handgeschakelde ! Na half uurtje gesukkel toch terug kunnen vertrekken, mr hij bleef stilvallen als hem eventjes stationair draaide . En ook nu wil ie nimmer starten.

Nuja mijne heb ik nr hier gereden om een laatste maal bij me vertrouwde dealer onderhoud te laten doen.

Gelukkig dus dat ik hem nog nr hier heb gekregen x-)

Nuja heb wel al jarenlang zonder 1 probleem rondgebold en het beestje heeft al heel wat meegemaakt , kmag nie klagen :-)

Link naar reactie

vanavond contact gemeten. Geen onregelmatigheden.

Nog een aantal metingen gedaan. Alles lijkt te kloppen.

Als starter aanslaat heb ik licht voor en achter en vliegwiel draait.

Alle hulp welkom.

Bedankt,

Link naar reactie

Komt er stroom toe op de cdi?

De stroom van de verlichting wordt door andere spoelen aangemaakt. Mogelijk is er een spoel defect of de bedrading van van de ontstekingsspoel naar de cdi.

Een andere mogelijkheid is dat je ergens tegen de massa komt met je stroomdraad voor de ontsteking. PRobeer eens om alle bedrading af te koppelen, behalve de stroomdraad voor de ontsteking en de massa (je hebt beiden nodig om eenvonk te krijgen). Als je dan vonk hebt één voor één de rest van de bedrading opnieuw aankoppelen. Als je dan plots geen vonk meer krijgt heb je de boosdoener gevonden.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@ Wiske,eerst en vooral akkoord met Nero ,maar wat ook zou kunnen (bougiekabel ook vervangen geweest? indien ja ,probeer dan maar is met een goede bougiekabel (een goede is 1tje met koperdraad vanbinnen die pxjes hebben die nodig de nieuwe worden uiteen materiaal gemaakt dat wel ok is voor die euh plastieke toestanden! In een degelijke autoparts shop zou je nog een goede kunnen vinden maar niet vergeten te zeggen een ouderwetsekabel met koper!!! Heb nog niet zo lang geleden de stommiteit voorgehad vandaar,anders inderdaad Nero zijn lydensweg volgen ): Of als het nog nen oude px is condensator verbrand? indien je nog vliegwiel hebt met vise patiné's ? of in dat geval ontregeld (de vise P... ) Groetjes & succes,Davepk

Link naar reactie

@ Wiske,eerst en vooral akkoord met Nero ,maar wat ook zou kunnen (bougiekabel ook vervangen geweest? indien ja ,probeer dan maar is met een goede bougiekabel (een goede is 1tje met koperdraad vanbinnen die pxjes hebben die nodig de nieuwe worden uiteen materiaal gemaakt dat wel ok is voor die euh plastieke toestanden! In een degelijke autoparts shop zou je nog een goede kunnen vinden maar niet vergeten te zeggen een ouderwetsekabel met koper!!! Heb nog niet zo lang geleden de stommiteit voorgehad vandaar,anders inderdaad Nero zijn lydensweg volgen ): Of als het nog nen oude px is condensator verbrand? indien je nog vliegwiel hebt met vise patiné's ? of in dat geval ontregeld (de vise P... ) Groetjes & succes,Davepk

Link naar reactie

is PX Disc van 2001. Heb volledige CDI vervangen. Daaraan hangt ook een bougiekabel.

Oude CDI eens uitgetest op andere vespa, en deze werkte. Dus hier ligt het zeker niet aan.

Begin te vermoeden dat er iets is met de spoelen.

Hoe begin je hieraan om dit na te kijken ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...