WISKE Geplaatst: 30 juni 2011 Delen Geplaatst: 30 juni 2011 Vespa PX start niet meer. Benzine OK Luchtfilter OK Bougie veranderd Geen ontsteking Nog iemand idee waaraan dit kan liggen. Gisteren deed alles het nog perfect. Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 juni 2011 Delen Geplaatst: 30 juni 2011 Check de bedrading naar CDI/ontstekingsbobijn, de bougiekabel/kop. Groetjes, nero. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 30 juni 2011 Delen Geplaatst: 30 juni 2011 staat de sleutel in de start stand, en ik weet waarom ik het vraag Link naar reactie
WISKE Geplaatst: 1 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2011 bougiekabel is ook ok. sleutel idd in start stand (heb ik ook al meegemaakt) kan je ergens testen of de CDI nog werkt Gr, Misja Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 1 juli 2011 Delen Geplaatst: 1 juli 2011 alleen door te vervangen met ene die zeker werkt Link naar reactie
WISKE Geplaatst: 1 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2011 Ok. CDI vervangen door een werkende. nog altijd niks. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 1 juli 2011 Delen Geplaatst: 1 juli 2011 je zegt geen ontsteking, ik veronderstel dat je dit getest hebt op de "geijkte" manier? Link naar reactie
WISKE Geplaatst: 1 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2011 Wat is de geijkte manier om dit te testen Link naar reactie
sindo Geplaatst: 1 juli 2011 Delen Geplaatst: 1 juli 2011 uw bougie losdraaien, bougiekabeltje er terug op en dan tegen uw cilinderkop of zo houden terwijl je kickt, dat moet dan een mooie blauwe vonk geven Link naar reactie
Nicolas_V Geplaatst: 1 juli 2011 Delen Geplaatst: 1 juli 2011 Misschien al iets verder gezocht maar als het gegarandeerd niet aan de CDI ligt... : Het contactslot van de vespa werkt als volgt : als contact wordt gemaakt tussen de 2 kabeltjes valt de motor uit, wordt het contact tussen de 2 kabeltjes verbroken, dan kan de vespa gestart worden. Na verloop van jaren verduren deze 2 kabeltjes. Als deze nu continu contact maken, doordat de isolatie versleten is en de kabeltjes contact maken met elkaar, zal jouw vespa dus nooit kunnen starten... Om dit te controleren : neus met de claxon demonteren, schakelaar van het contactslot eraf vijzen en de schakelaar doormeten. In 'OFF' stand is de Ohmse weerstand dus 0 Ohm, staat de schakelaar in 'ON' stand, is de ohmse weerstand oneindig groot. Als bij jouw in beide standen de weerstand 0 Ohm is, dan is jouw probleem gevonden... Greetz, Nico Link naar reactie
WISKE Geplaatst: 2 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2011 Bedankt voor info, nog steeds geen resultaat. Kan inderdaad ergens een draad zijn die los is gekomen. @sindo, Zo heb ik inderdaad test gedaan. Geen blauwe vlam. @Nicolas, Contact werkt volgens mij nog. Electrische starter deed het nog (voordat batterij plat was van het proberen te starten) Link naar reactie
sindo Geplaatst: 2 juli 2011 Delen Geplaatst: 2 juli 2011 Wiske, Nicolas probeert u uit te leggen is dat er waarschijnlijk een vals contact zit in uw contact. Zou best eens kunnen, meestal als de ontsteking verslijt ga je een zwakkere ontsteking hebben. Heeft niks met je elektrische starter te maken volgens mij. Link naar reactie
WISKE Geplaatst: 2 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2011 Ga ik vanmiddag eens nakijken. Zijn er nog ergens anders punten die extra aandacht kunnen verdragen in deze. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 2 juli 2011 Delen Geplaatst: 2 juli 2011 elektriciteit is meten. Succes! Link naar reactie
sus Geplaatst: 3 juli 2011 Delen Geplaatst: 3 juli 2011 heeft uwen px een dodemansknop,ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met buitenboord motor van boot en dat lag hem aan de dodemansknop die bleef hangen en dus steeds het contact onderbrak. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 3 juli 2011 Delen Geplaatst: 3 juli 2011 @sus dat zit op het contact zoals Nicolas uitlegt een paar poostings hoger Link naar reactie
looneycooney Geplaatst: 3 juli 2011 Delen Geplaatst: 3 juli 2011 Hmmm veel hulpvolle tips hier ...ik had vandaag zoiets aan de hand ... Ben van Knokke nr Hasselt gereden , mr onderweg serieus staan vloeken in antwerpen . Alles deed het nr behoren toen ik vertrok , mr na het tanken..niet meer gestart te krijgen ! Daar sta je dan heh ..na mislukte pogingen met de kickstarter en elect. starter heb ik hem proberen aan te lopen ..laat dat nu net niet zo simpel zijn met een handgeschakelde ! Na half uurtje gesukkel toch terug kunnen vertrekken, mr hij bleef stilvallen als hem eventjes stationair draaide . En ook nu wil ie nimmer starten. Nuja mijne heb ik nr hier gereden om een laatste maal bij me vertrouwde dealer onderhoud te laten doen. Gelukkig dus dat ik hem nog nr hier heb gekregen x-) Nuja heb wel al jarenlang zonder 1 probleem rondgebold en het beestje heeft al heel wat meegemaakt , kmag nie klagen :-) Link naar reactie
WISKE Geplaatst: 4 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2011 vanavond contact gemeten. Geen onregelmatigheden. Nog een aantal metingen gedaan. Alles lijkt te kloppen. Als starter aanslaat heb ik licht voor en achter en vliegwiel draait. Alle hulp welkom. Bedankt, Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 juli 2011 Delen Geplaatst: 5 juli 2011 Komt er stroom toe op de cdi? De stroom van de verlichting wordt door andere spoelen aangemaakt. Mogelijk is er een spoel defect of de bedrading van van de ontstekingsspoel naar de cdi. Een andere mogelijkheid is dat je ergens tegen de massa komt met je stroomdraad voor de ontsteking. PRobeer eens om alle bedrading af te koppelen, behalve de stroomdraad voor de ontsteking en de massa (je hebt beiden nodig om eenvonk te krijgen). Als je dan vonk hebt één voor één de rest van de bedrading opnieuw aankoppelen. Als je dan plots geen vonk meer krijgt heb je de boosdoener gevonden. Groetjes, nero. Link naar reactie
WISKE Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2011 Bedankt. komt stroom toe op de cdi. (groene draad). Bedoel je alle bedrading aan CDI afkoppelen. Link naar reactie
DAVEVESPA PK Geplaatst: 5 juli 2011 Delen Geplaatst: 5 juli 2011 Bedankt.komt stroom toe op de cdi. (groene draad). Bedoel je alle bedrading aan CDI afkoppelen. Link naar reactie
DAVEVESPA PK Geplaatst: 5 juli 2011 Delen Geplaatst: 5 juli 2011 @ Wiske,eerst en vooral akkoord met Nero ,maar wat ook zou kunnen (bougiekabel ook vervangen geweest? indien ja ,probeer dan maar is met een goede bougiekabel (een goede is 1tje met koperdraad vanbinnen die pxjes hebben die nodig de nieuwe worden uiteen materiaal gemaakt dat wel ok is voor die euh plastieke toestanden! In een degelijke autoparts shop zou je nog een goede kunnen vinden maar niet vergeten te zeggen een ouderwetsekabel met koper!!! Heb nog niet zo lang geleden de stommiteit voorgehad vandaar,anders inderdaad Nero zijn lydensweg volgen ): Of als het nog nen oude px is condensator verbrand? indien je nog vliegwiel hebt met vise patiné's ? of in dat geval ontregeld (de vise P... ) Groetjes & succes,Davepk Link naar reactie
DAVEVESPA PK Geplaatst: 5 juli 2011 Delen Geplaatst: 5 juli 2011 @ Wiske,eerst en vooral akkoord met Nero ,maar wat ook zou kunnen (bougiekabel ook vervangen geweest? indien ja ,probeer dan maar is met een goede bougiekabel (een goede is 1tje met koperdraad vanbinnen die pxjes hebben die nodig de nieuwe worden uiteen materiaal gemaakt dat wel ok is voor die euh plastieke toestanden! In een degelijke autoparts shop zou je nog een goede kunnen vinden maar niet vergeten te zeggen een ouderwetsekabel met koper!!! Heb nog niet zo lang geleden de stommiteit voorgehad vandaar,anders inderdaad Nero zijn lydensweg volgen ): Of als het nog nen oude px is condensator verbrand? indien je nog vliegwiel hebt met vise patiné's ? of in dat geval ontregeld (de vise P... ) Groetjes & succes,Davepk Link naar reactie
WISKE Geplaatst: 6 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 juli 2011 is PX Disc van 2001. Heb volledige CDI vervangen. Daaraan hangt ook een bougiekabel. Oude CDI eens uitgetest op andere vespa, en deze werkte. Dus hier ligt het zeker niet aan. Begin te vermoeden dat er iets is met de spoelen. Hoe begin je hieraan om dit na te kijken ? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.