@thlon Geplaatst: 30 mei 2011 Delen Geplaatst: 30 mei 2011 Ik had vroeger een pk50xl van 1992, één van de laatste die toen zo gemaakt zijn, want zo zijn er nog pk50xl's geweest, maar met dat schuin dashboard en gebogen handschoenkastje. Nu is mijn vraag, mijn maat heeft er zo ene, en wil van dat lelijk stuur vanaf, en er een stuur zoeken van ne gewone waar met de gewone ronde kilometerteller en zo op. Is dat te doen is nu mijn vraag? Want we zullen het hele stuur moeten veranderen, vermits de schakel hendel ook anders is, de gewone schakel je en draait de blok mee, en bij de die van hem draai je en je niets mee draaien, vermits die in je stuurbehuizing zit. grtz Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 31 mei 2011 Delen Geplaatst: 31 mei 2011 Het gaat niet om het stuur te veranderen. De eerste modellen schakelden zoals alle andere vespa's, door middel van 2 schakelkabels. Het model dat jij hebt schakelt met één ijzeren "stang". Dus aansluiting op de motor is ook heel anders. Link naar reactie
cee Geplaatst: 31 mei 2011 Delen Geplaatst: 31 mei 2011 dit gaat wel hoor, mits veel werk. er is een schakelding op de markt dat je moet vervangen onderaan de motor, zo krijg je 2 ipv 1 kabel Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 31 mei 2011 Delen Geplaatst: 31 mei 2011 kostenplaatje?? evenveel als een tweedehands pk? Link naar reactie
cee Geplaatst: 31 mei 2011 Delen Geplaatst: 31 mei 2011 dit schakelsysteem zou iets van een 60eu kosten op LTH, + dan uiteraard het stuur nog Link naar reactie
@thlon Geplaatst: 31 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2011 En dat schakelsysteem wat doet dit juist of waarvoor dient dit juist? Want scheelt een PK50XL en PK50XL 2 zoveel dan. Het is dus niet gewoon even ander stuur op zetten en je bedieningsknoppen aanpassen en kilometer teller. Link naar reactie
@thlon Geplaatst: 31 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2011 dit schakelsysteem zou iets van een 60eu kosten op LTH, + dan uiteraard het stuur nog LTH? Link naar reactie
cee Geplaatst: 31 mei 2011 Delen Geplaatst: 31 mei 2011 dit kitje: daarmee kan je ervoor zorgen dat je schakelsysteems te bedienen is met 2 gewone kabels ipv 1 'stang' zo wordt het mogelijk om een 'schakel'stuur te gebruiken http://www.lambretta-teile.de/Umruestkit-Schaltung-von-1-Zug-auf-2-Zug-Vespa-V50-PV-PK Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.