Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onderhoud Vespa GTV 125


Bennieboy

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Een aantal maanden geleden heb ik mij een Vespa GTV 125 aangeschaft en deze had toen 1600km op de teller. Nu staat er op deze teller echter al 3000km en ik vroeg me af of mijn Vespa dan niet rijp is voor zijn volgende onderhoud? Of is dit pas op 6000km? Zelf woon ik in het Antwerpse en heb nog niet echt een specifieke dealer op het oog. Welke dealer raden jullie mij aan voor het onderhoud vqn mijn Wesp en waarom juist? Heeft er iemand een idee wat een standaard onderhoud kost van een GTV 125? Heb ook al vernomen dat er op 6000km een nieuwe achterband op moet. Klopt dit? Want zou graag nu al white walls laten leggen maar mtel ik dit dan beter uit tot op 6000km?

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Link naar reactie

Goeie dealers, slechte, even zoekfunctie gebruiken, er staat uren leesplezier op dit forum daarover en zeker over Antwerpse.

Onderhoudsschema kan je vinden in je handleiding en onderhoudsboekje. Maar si idd 6000 km.

En je ziet toch zelf of je band versleten is of niet ?

Link naar reactie

onderhoud is jaarlijks of om de 6000km :)

kan je best aanhouden voor de kwaliteit van je motor te garanderen, en voor de piaggio garantie te behouden.

grtz

Link naar reactie
  • 2 weken later...

De eerste 2 jaar je toch maar netjes aan de onderhoudsinstructies houden als je ooit aanspraak wilt kunnen maken op garantie. Nadien kun je het onderhoud eventueel zelf doen of laten uitvoeren door een niet-Vespa-dealer. Maar besef dat de onderhoud intervallen er echt wel zijn om je investering van enkele duizenden Euro's langer en optimaal laten mee te gaan.

Een goed onderhouden Vespa rijdt beter, is betrouwbaarder en als je hem ooit verkoopt (niet waarschijnlijk) dan brengt hij ook nog eens meer op als het onderhoudsboekje netjes ingevuld is.

Link naar reactie

Indien je vespa "nieuw" werd aangekocht bij een officiële dealer, ga je best voor onderhoud bij een officiële. Dit voor je garantie. Komt hij uit het grijze circuit, dan kan je vlaggen naar de Piaggio garantie, want je serienummer zit niet in hun database. Dan kan je doen en gaan waar je wil.

Link naar reactie

Elke officiële Vespadealer kan via het serienummer van je Wesp controleren of de herstelling nog in garantie is. De voorwaarde is wel dat je Wesp geregistreerd is in de Vespa-database en dat ook alle verplichte onderhoudsactiviteiten geregistreerd zijn. Dus je bent vrij om te kiezen bij welke Vespa-dealer je het onderhoud laat doen, maar het moet in de Vespa-databank geregistreerd worden. Zo niet --> geen garantie wegens gebrekkig onderhoud...

Na die 2 jaar ben je vrij om te doen wat je wilt. (Lees de handleiding en garantievoorwaarden)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...