Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kabels + stuur


janvda

Aanbevolen berichten

Ben aan een 125 Super bezig, en een absolute n00b. Vandaag mijn eerste probleemkes tegengekomen. Was begonnen om de kabels en gainen te vervangen, maar da gaat ni zo vlot als verhoopt. Was begonnen met de koppelingskabel. De gain daarvan is al vervangen, maar de binnenkabel wil het bochtje dat hij maakt in het koplamphuis niet pakken. Bestaat daar een trukske voor om die wat makkelijker erdoor te krijgen? Heb verder ook eens gekeken, en ik heb geen idee hoe ik de versnellingskabels en de gaskabel moet loskrijgen uit da ding aan de binnenkant van 't koplamphuis. Heb ook al wat rondgekeken op't net, maar ni direct iets gevonden dat me kan helpen.

Alvast merciekes é.

Link naar reactie

Verwijder het voorlicht, vijs de speedo los, trek de gaine van de koppeling los uit het handvat zodat deze op de plaats van de speedo komt piepen.

Steek nu de kabel via de koppelingshendel en het stuur in de gaine en duw de kabel er volledig door. Vergeet niet om de kabel eerst goed in te vetten.

Eenmaal de kabel volledig door de gaine is, duw je de gaine opnieuw op zijn plaats in het stuur.

Nu met een tang eens goed trekken achteraan de kabel (aan de koppelingshendel) zodadt de gaine in het stuur weer mooi op zijn plaats komt.

Eindstukje monteren en over de koppelingshendel klikken. Zorg ervoor dat je regelvijsje op het minimum staat, zo kan je nadien nog bijregelen moest dit nodig zijn.

Nadien de hendel aan het stuur een paar keer goed aantrekken. Waarschijnlijk ga je dan de kabel nog eens moeten bij aanspannen.

De kabel is goed afgeregeld als je zo'n 2 mm speling hebt aan de hendel van het stuur vóór de koppeling begint te ontkoppelen.

Succes!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...