Ga naar inhoud
Vespaforum.be

verlies van vermogen bij nieuwe vespa lx125


abeltje

Aanbevolen berichten

Nieuwe vespa lx125 2 weken oud met nu 66km op de teller. De eerste 50km geen enkel probleem. Ben rond de 20km voor de eerste keer gaan tanken(benzine 95).De laaste 16kms zijn de problemen begonnen.Als ik gas geef, ga ik in schokjes vooruit en plots is er een verlies van vermogen en enorm veel verlies aan snelheid. Na eventjes stil te staan kan ik terug vertrekken en dan weer hetzelfde probleem.Wat kan de oorzaak zijn?

Link naar reactie

Een hoger octaangetal geeft geen betere smering en ook het vermogen is niet beter als je motor niet pingelt! Het enige wat een hoger octaangetal doet is dat de motor niet gaat pingelen door spontane zelfontbranding (nog voor de ontsteking).

Naarmate het octaangetal hoger is, ontbrandt het gecomprimeerde benzine-luchtmengsel minder gemakkelijk spontaan en zal pas ontploffen bij de vonk. Dus als je géén last van pingelen hebt, is een hoger octaangetal tanken gewoon geld weggooien. Al kan octaan98 ook helemaal geen kwaad.

Ik weet dat er indianenverhalen zijn van Euro98 veel is beter dan Euro95 (want duurder) maar dat is enkel waar als de motor last heeft van pingelen en dat is bij de standaard Vespa's niet het geval. Als je je compressieverhouding opdrijft (andere cilinderkop) kan dat wel het geval zijn.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...