Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gts: iemand dit probleem al voor gehad?


Julo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ii heb een bizar probleem, vaak wanneer ik mijn vespa was weigert hij nog te starten nadien. Wanneer ik echter de codesleutel gebruik doet hij het wel. Met de blauwe demarreert hij wel maar geeft geen ontsteking.

Ik was de vespa met de tuinslang en probeer hierbij alle openingen in de carrosserie te vermijden. Tijdens het wassen staat hij zonder sleutel uit het stuurslot. Het lijkt wel alsof er een diefstal beveiliging aanslaat na een tijdje. Kan dit of situeert dit probleem zich ergens anders?

Wie heeft raad?

Link naar reactie

dat is raar! Ik was meestal gewoon ùet ene gieter geen tuinslang. Kan ook zijn dat er iets mis is met die sleutel die chip die erin zit ofzo. Iets anders kan ik niet bedenken.

Wel nog een geluk dat je hem met de andere sleutel hebt kunnen starten

Link naar reactie

Ja, ben ook wel benieuwd welke andere problemen al gehad? Vreemde is dat ik ondertussen al een nieuwe sleutel heb laten afkomen via de dealer... probleem blijft hetzelfde! Ik begrijp er niets van!

Link naar reactie

benzinepomp is al vervangen (garantie - wesp viel stil), pomp koeling is al vervangen (garantie - wesp liep warm), aan de koppeling is al iets vervangen (garantie - ontkoppelde niet meer bij motor op ralenti) ...

Dat is 't , meer ni ;-)

Voorts een tevreden eigenaar van m'n GTS 125i.e. met ca 19.000 km op 21 maand...

Link naar reactie

Moet ik nu geruster zijn of net nog minder gerust? :P Vreemde van de zaak is dat hij een paar uur later terug normaal start ...

Link naar reactie

Ik krijg de indruk dat er ergens water inloopt en zodra dit terug opgedroogd is, dat alles weer normaal functioneert.

Doe eens een experiment om het probleem opzettelijk te krijgen door enkel in de buurt van het contact met water te komen. Misschien vind je zo de boosdoener. Je kunt ook water spuiten door de verluchtingsroosterjes links en rechts en daarachter zit flink wat elektrische kabeltjes Draai het zwarte beenschildje (links van het handschoenkastje) maar eens open. Daarachter zit een fiche voor het optionele alarm.

Link naar reactie

Inderdaad, het inlopen van het water leek me ook het evidentste. Maar hoe valt het te verklaren dat de bruine sleutel dan wel blijft werken?

Link naar reactie
benzinepomp is al vervangen (garantie - wesp viel stil), pomp koeling is al vervangen (garantie - wesp liep warm), aan de koppeling is al iets vervangen (garantie - ontkoppelde niet meer bij motor op ralenti) ...

Dat is 't , meer ni ;-)

amaai goed gereden. Jammer van die problemen!

Voorts een tevreden eigenaar van m'n GTS 125i.e. met ca 19.000 km op 21 maand...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...