Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa ET4 draait slecht


Jommeke123456

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds oktober-november 2010 een vespa ET4 125cc gekocht, heb er nog niet veel mee gereden omdat het nog niet veel goed weer is geweest.Toch scheelt er nog iets aan de vespa, ik denk dat het de carburator is, hij start moeilijk, valt soms stil op roulantie, soms rijd hij 90-95km/u en andere keren rijd hij 60-70 km/u.

Toen ik hem juist had heb ik een groot onderhoud laten doen en is er een membraan vervangen, dit heeft me toen 300 euro's gekost wat ik al genoeg vond, sindsdien heb ik 50-60km gereden maar ben er niet content van, zou hem weer moeten binnendoen maar wat gaat het me nu weer kosten ? Nieuwe carburator ? Er zal denk ik niet veel anders opzitten dan hem te laten maken zo kan ik deze ook niet verkopen.

Weten jullie wat het eventueel kan zijn , zijn Vespas ET4 eigenlijk goede scooters ?

Link naar reactie

Nee, dat zijn geen goede scooters.

Die van mij was steeds op tijd in onderhoud, reed op sommige momenten slechts 25 km/uur. Na wat onnozel doen tijdens het rijden (heen en weer laten schommelen door achtervering laten gaan schoot hij er soms vanzelf door)

Heb 2 jaar zitten sukkelen met starten door constant platte batterij. Uiteindelijk was het zo ver gekomen dat ze bij de dealer dachten daar is ie weer. Uiteindelijk hebben ze na lang zagen van mijn kant met een vespaexpert gans de boel opengelegd en bleek een kabel naar de alternator (?) vals contact te maken.

Voorvering heeft vastgezeten, vragen ze, "Heb je die nodig? Liggen er veel kuilen op je weg, probeer anders zonder vering te rijden, want dat vervangen kost veel geld". Ok, zo gezegd zo gedaan. Na een paar dagen sprong zegelukkig vanzelf weer op haar plaats.

Heb op 24000 km 3 uitlaten en 3 kilometerkabels versleten.

Lampje antidiefstal was al na 2 jaar kapot, klok idem.

Scooter heeft anticorrosiebehandeling gehad maar roestte toch als de pest. OK, ik reed door in de winter, maar daarvoor was die behandeling nu net gedaan (extra laag speciale verf op bodem)

Op het einde verbruikte die scooter zeker 5 liter/100 km.

Ik ben blij dat hij weg is, en dat was mijn 2e ET4, de eerste was een okkasie en daar heb ik 1 jaar mee gereden, ook voortdurend startproblemen

o, ja, en vergeet die kickstarter. Het enige wat ik daar ooit aan te danken gehad heb is dat na een val er binnenin wat af gebroken is en dat het volledige deksel van de motor incl kickstarter vervangen moest worden na een paar maand.

voila, en nu gaan we weer positief doen, al mijn hoop is nu op mijn 300 gericht

Link naar reactie
Ik ben blij dat hij weg is, en dat was mijn 2e ET4, de eerste was een okkasie en daar heb ik 1 jaar mee gereden, ook voortdurend startproblemen

... en dan nog kocht je een 2de ? dan was die misschien toch niet zo slecht ?

Link naar reactie

en dus verkoopt ge uwe rommel verder om iemand anders in de zijk te zetten??

Of heb je die persoon verwittigd van alle mankementen??

Link naar reactie

Tijdens de gatantieperiode zou ik mij zeker houden aan het officiƫle onderhoudsschema, want dat is een garantievoorwaarde. Als jij er 100% van overtuigd bent dat jouw plaatselijke dealer het veel beter weet dan Piaggio met zijn ervaring en techniekers, dan is dat jouw keuze. Maar ik ga niet bezuinigen op een beetje onderhoud, want dat is het lange leven van je Vespa.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...