Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Platten band hersteld met wiek. 50km verder: weer plat ;(((


bartyboy123

Aanbevolen berichten

Vorige week stond mijn achterband plat. Aangezien ik een bijstandsverzekering heb via VAB, die gebeld. Een uur, en 5€ armer, later was de man ter plaatse en zat er een wiek in. Volgens hem geen probleem om mee verder te rijden..(telefonisch gecheckt bij dealer; "geen probleem ,daar kan je mee verder rijden, moet niet vervangen worden".) De dag erna weer naar het werk gereden(+/- 30km) In het terugkomen 's avonds enkele auto's aan het voorbijsteken op de steenweg (100 op teller). Patat, die wiek er uit en op 1 sec de achterband gans plat. Was redelijk verschietachtig tegen die snelheid. Gelukkig heb ik me kunnen rechthouden.. Dan maar weer naar VAB gebeld en hem laten afzetten bij dealer om nieuwen band op te steken. zowel VAB als dealer hadden dit nog nooit meegemaakt. Ik dus wel.. Nu ligt er nieuwe Michelin band op 80€, maar voel me toch iets veiliger. Voor mij geen wieken meer...Wou dit toch eens laten weten via het forum. Tis maar dat ge het risico kent hé.Yo!

Link naar reactie

wieken werken goed als het gat niet te groot is.

toen ik nog 16 was had ik op een gegeven moment wel meer als 20 wieken in men scooterband zitten, ik heb hem gewoon kaal gereden...

bij men I.E. had ik het onlangs ook, gat in band, geen probleem ik heb zelf een reparatie set met wieken, wiek erin, band opgepompt en toen zag ik al dat het gat te groot was.

en idd, enkele kilometers verder 'plop' en 'pssssht' band weer leeg, dan maar een nieuwe band laten leggen.

Link naar reactie

Repareren met een wiek is noodoplossing. Je hebt maar twee banden op een Vespa en dan ben je aan het bezuinigen op je veiligheid. In Duitsland steken ze zelfs in auto's (met vier wielen) geen wieken omdat ze daar soms zeer snel rijden en dat risiko van een klapband niet willen vergroten...

Ik denk dat wieken steken een verkeerde vorm van zuinigheid is. Je hebt maar één leven!

Link naar reactie

Mijne nieuwe vespa was één dag oud toen ik plots platte band kreeg, VAB een wiek laten steken en heb daar nooit problemen mee gehad... band was dus nog nieuw en vond het niet nodig band te vervangen.

heb me dan ook zo'n setje gekocht met wat wiekjes in geval van nood...

Intussen al wat bandenwissels achter de rug " 20000km " en nooit geen platte band meer gehad.

Op twee banden rijden blijft altijd een risico, je kan ook een klapband krijgen zonder herstelde wiek...

een goeie bewaarengel is het enige wat kan helpen ;-))

Link naar reactie

Vorige week ook ... wiek in GTS 250 achterband, gestoken door professional, maar, tijdens een goede rit (ongeveer 150 km) : wiek eruit, en pfffft, in één keer plat, aan 90 per uur, en in bocht.

Wil dit (liefst) NOOIT MEER meemaken. Je lijkt wel op een slechte skibaan beland.

Gelukkig zonder breuk of val aan de kant.

Pas (hernieuwde) VAB pechdienst opgeroepen. Bleek onvindbaar ... op de Dendermondse steenweg in Liezele... als ik niet het juiste straatnummer kon aangeven. GPS coördinaten waren geen punt ... straat en nummer.

Toch geholpen ... met wiek (5 Euro, dank ), maar verwittiging dat enkel een "parapluutje" (bandencentrale, aan binnenkant te vulcaniseren) veilig zou zijn.

Heb toch maar geopteerd voor nieuwe band (ga later mijn "slechterik" even in een centrale laten behandelen...)

update

ondertussen is de band afgegeven bij een verantwoordelijke voor herstel tubeless-banden "langs binnen", met een "paraplu" binnenin gevulcaniseerd. Eens zien wat dat zal geven ... en als reserveband kan die steeds dienen : de band had 5800 km in de march, en nog steeds onberispelijk qua profiel.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...