Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pinker socket vervangen px 125


Meisje

Aanbevolen berichten

De linkerachterpinker van mijn px werkt niet goed en dit zou verholpen kunnen worden door de socket (dat gaatje waar het pinnetje van de bil in past) te vervangen. Iemand een idee hoe je hieraan begint? De aansluiting hiervan bevindt zich ergens onder de tank, 'k zou graag willen weten waar ik allemaal op moet letten als ik de boel begin te demonteren...

Heb de zoek-functie van het forum al geprobeerd, maar 'k vind hierover niet direct iets...

Thanx Elke

Link naar reactie

Je zou kunnen beginnen om eens met een scherp object wat krasjes te maken in die socket. Dan nog even met een vijltje het pinnetje van de bil een beetje bewerken en wat contact spray ertussen spuiten. Kijken of het niet gewoon wat vuiligheid/verwering is.

Als je gaat demonteren: Zadel, tank, benzineslang, plastic klep die de koker beschermt, daaronder zit ie.

Link naar reactie

Dat eerste had ik al geprobeerd, buiten contactspray dan, maar de technieker had al gezegd dat het contactje vervangen moest worden, dus ik verwachtte ik daar al niet veel van.

Was al begonnen met zadel en tank te demonteren, maar toen ik de tank eruit wilde tillen voelde ik iets tegenwerken en kreeg ik wat schrik om iets kapot te doen.. morgen nieuwe poging

Link naar reactie

Blijft waarschijnlijk hangen op de bezinekraanhendel. Eventueel het rubbertje dat er rond zit verwijderen en d tank er naar achteren uitkantelen.

Kijk anders eens na of de benzinedarm niet heel kort is. Dan deze eerst losmaken aan de carbu.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...