Ga naar inhoud
Vespaforum.be

"racing exhaust SIP road sito"


jef__vb

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
Heeft er al eens iemand de pot van zo'ne SIP road of pep opengemaakt of open gezien? Wordt er in dieje pot zelf ook iets aangepast? Of is de enige aanpassing die verbreding waar de buis in de pot gaat?

Mij lijkt (zo op de foto's te zien) dat het enkel om die verbreding te doen is waar de buis in de pot gaat.

Pot zelf is niet opengedaan.

Mijn gedacht = die SIP road is exact hetzelfde als een PEP2.0

Fajes, kan jij dit bevestigen, ontkennen ?

Voor mijn part moogt ge mijne PEP2.0 eens komen halen om da te testen op uwe PX200.

Link naar reactie
Heeft er al eens iemand de pot van zo'ne SIP road of pep opengemaakt of open gezien? Wordt er in dieje pot zelf ook iets aangepast? Of is de enige aanpassing die verbreding waar de buis in de pot gaat?

Mij lijkt (zo op de foto's te zien) dat het enkel om die verbreding te doen is waar de buis in de pot gaat.

Pot zelf is niet opengedaan.

Mijn gedacht = die SIP road is exact hetzelfde als een PEP2.0

Fajes, kan jij dit bevestigen, ontkennen ?

Voor mijn part moogt ge mijne PEP2.0 eens komen halen om da te testen op uwe PX200.

Ik merk aan de onderkant van de PEP 2.0pot toch een stuk of 7 rivetten (of hoe heet zoiets) op een rechte lijn gemonteerd. Ik vermoed dus dat er vanbinnen toch ook teen en tander is aangepast.

Link naar reactie

Ik vind het raar dat er nog niemand hetzelfde doet met sito+'kes. Dieje pot is vanbinnen uit zichzelf al beter als ne standaard of ne sito, dus als daar dan nog zo'n expansiestukske in de buis komt, moeten die prestaties toch nóg beter zijn? Of is da een beetje te kort door den bocht?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb vandaag zo'ne SIP road eronder gehangen (de gewone, niet de rode). Ik heb er nog maar ne kilometer of 15 mee gereden, maar den eersten indruk was goed. Niet spectaculair, gewoon goed. Ik kom van ne sito+ en heb de indruk dat de sito+ in lage toeren meer vermogen heeft. In het hernemen is de sito+ m.i. toch ook iets beter. In middenbereik en hoge toeren lijkt de SIP wat meer "peujer" te hebben (+ de SIP trekt precies iets beter door, motor kan sneller toeren maken. Ik denk dat de top ook iets hoger ligt - ik ben nog niet tot de max. gegaan omda'k de indruk had da'k een iets groter sproeierke moet steken (genen tijd en te hevig om te gaan rijden). Hij ging alleszins toch heel vlot tot aan de 90 (op den teller) en ik had het gevoel dat er toch nog redelijk wat reserve was.

Ik had op't GSF gelezen dat de SIP road veel stiller is als ne sito+ of ne pep, en 'k was bang dat ik hem bijna niet zou horen (ik heb wel graag een goeie llllllawijtpijp), maar zo stil is hij nu toch ook weer niet. 't Geluid is ne mooie diepe grom, beetje stijl sito+ maar dan wel iets minder luid. Ik heb de SIP onder een 150-blokske hangen en dat klinkt nu wat dieper, meer zoals nen 200 ('k weet niet of er nog iemand den indruk heeft dat nen 200 een zwaarder geluid heeft, bij de mijne is dat in elk geval toch zo, zowel met originele uitlaat als met ne pep).

Het grootste voordeel van de SIP road tegenover ne sito+ is het feit dat het potje compacter is, waardoor je meer grondspeling hebt. Op ne PX maakt dat niet zoveel uit, maar op nen oudere Vespa is dat toch wel een verschil.

Zoals gezegd, ik heb er maar een kort ritje mee gedaan, wat hierboven staat is niet meer als een eerste indruk. Als ik tijd heb om een deftig toereke te doen, zal ik jullie zeker en vast trakteren op nog wat meer zever over dat uitlaatje.

Link naar reactie

Jef, maak eens een filmke :-)

ha, ik heb hier ne sito+ liggen om het verschil met de PEP op een 200cc eens te testen

(alleen moet ik nu nog goesting vinden om die sito+ eronder te hangen ;-( )

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...