Ga naar inhoud
Vespaforum.be

schakel probleem px80


geronimooo

Aanbevolen berichten

goede avond,

Zo juist heb ik een revisie motor onder mijn px 80 gemonteerd,

alles werkt naar behoren, 4 keer kicken en weg was hij.

Nu,

Toen ik de moto, in versnelling wilde zetten en dus de koppeling introk en in 1 e versnelling ging, viel hij als een blok stil.

Dus dan de kabel wat aangespannen, toen ik wilde starten, had ik amper weerstand op de kickstarter,dus dan de koppelings kabel wat gelost, en zo wat gespeeld met de spanning.

Maar tot mijn grote ergernis kreeg ik dit niet in orde.

Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Een oplossing?

alvast bedankt

Link naar reactie

Hij geeft een schok ja,

zoals als je bij een wagen je koppeling te snel laat komen. Maar hij rijd niet vooruit dan.

wat er ook raar is, als ik de motor niet laat draaien, en dus de koppeling intrek, en hem in 1ste zet en dan voor en achteruit rij dan is de motor niet ontkoppeld.

groeten

Link naar reactie

ik vermoed dat deze vernieuwd zijn ja, en indien niet vernieuwd zijn ze zeker in orde denk ik. Die man die hem reviseerde is een goede kennis van mij.

Van die sae30 heb ik geen idee als dit gedaan is.

Dit kan toch bijna niet dat dit de oorzaak zou zijn?

Het is iets bizar, Ik krijg er kop noch staart aan.

jeroen

Link naar reactie

Het kan zijn dat de olie niet goed verdeeld is tussen de koppelingsplaten. Doe de vespa draaien en trek de koppeling in en laat ze opnieuw los. Herhaal dit een 10-tal minuten zonder hem in vitesse te zetten.

Ofwel is de duwpen/plaatje versleten zodat hij onvoldoende ontkoppeld.

Ofwel is de kabel niet goed afgeregeld. Bovenaan de hendel moet je zo'n 2mm speling hebben voor dat je voelt dat je de koppeling intrekt.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

ik heb zo juist nog eens vlug gaan kijken,

Het is zo de motor staat in neutraal, ik trek de koppeling in, en wil hem in versnelling zetten, en dan boem op zen gat, eens hij in versnelling staat.

Ik zal dit morgen ochtend eens proberen met die koppeling trekken.

De kabel afregelen, doe ik dan ook nog eens opnieuw.

Ik hou u op de hoogte,

alvast bedankt

jeroen

er is nog een electisch probleem ook, weet u veel over electriek van de vespa?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...