Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Morgen ga ik kijken naar een vespa (GTS 125 uit 2008)bij een particuliere verkoper. Als ik het goed voorheb moet ik enkel een gelijkvormigheidsattest meekrijgen en het inschrijvingsformulier. Volstaat een kopie daarvan of waag ik mij daar niet aan?

En dan nog een vraagje: moeten wij een of andere verkoopsovereenkomst op papier zetten? Kwestie van later niet voor verrassingen te staan.

Sorry als dit het zoveelste topic hierover is, maar al bij al is het toch een fors bedrag dat je er moet leggen, dus liefst zeker zijn.

Hopelijk ben ik vanaf morgen lid van de grootste familie. Spannend!!

Oppergod

Link naar reactie

Kopies zijn niet geldig voor inschrijving !

deze is wel voor een auto,maar je vult in wat nodig is hé...

http://ww2.autoscout24.be/nl-be/advies/verkoopovereenkomst/173955/147196/as24_service_contract.pdf

Link naar reactie

Enkel het origineel roze formulier (inschrijvingsbewijs) en gelijkvormigheidsattest heb je nodig. De handleiding het onderhoudsboeksje en de aankoopfaktuur zijn altijd mooi als bewijs. Maar heb je niet echt nodig als het voertuig ouder dan 2 jaar is (geen garantie meer). Je maakt altijd een verkoopbewijs op. Met adres en alle gegevens van de verkoper ook het nummer van zijn paspoort. Natuurlijk zet je ook al jouw gegevens op het aankoopbewijs. En wil je geen kat in een zak kopen vraag dan ook dat hij de kilometerstand en de vermelding dat het voertuig ongevalvrij op het aankoopbewijs wil zetten. doet hij moeilijk bij één van de laatste twee dan laat je best het voertuig staan. Nog even dit sleutels zijn ook altijd handig bij een aankoop. En de masterkey (bruine sleutel) heb je zeker nodig. Laat je niet afschepen met ik zal die later bezorgen (daar komt meestal toch niks van). Want bij problemen heeft de dealer die masterkey nodig.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb de vespa nu 2 weken. Ik gebruikte wel nog de nummerplaat van de vorige eigenaar, in afwachting van mijn nieuwe. In afwachting dus. Vorige week is de verzekeringsagent langs geweest en die heeft alle papieren in orde gebracht. De nieuwe nummerplaat zou mij opgestuurd worden, zeker nog deze week. Wat blijkt nu, nog steeds geen nummerplaat. De verzekeringsagent zegt dat de aanvraag dinsdag verstuurd is, en dat DIV dus een achterstand zou hebben. Ondertussen heeft de vorige eigenaar gevraagd zijn nummerplaat dringend binnen te steken. Resultaat: vanavond mag ik de oude nummerplaat gaan indienen (wat ik volkomen versta), maar ik zit wel zonder nieuwe nummerplaat. Na twee weekjes lekker touren toch wel een koude douche, verdorie.

Wat heb ik vandaag geleerd? Punt één: heb geduld. Punt twee: heb nog meer geduld. Punt drie: ga zelf om uw nummerplaat, dan hebt ge ze meteen!

Link naar reactie

je moet vermijden dat er een douane agent zit (ingevoerde voertuigen) dan moet je voor een moto niet aanschuiven.

Je zorgt gewoon dat je naar Kontich of Alken of zo gaat op maandagnamiddag, dinsdag, woensdagnamiddag of donderdag en het is binnen en buiten.

DIV heeft drie weken achterstand, en ze zaten op vijf weken, uw makelaar weet er niks van ;)

Groetjes,

een andere makelaar :)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...