Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px 80 invoeren uit nederland


Aanbevolen berichten

goede avond,

na wat zoek werk op het forum vind ik redelijk veel terug over het invoeren van een px 80 uit duitsland,

maar uit nederland vind ik niet echt iets terug.

welke documenten heb ik allemaal nodig?

dien ik deze vespa in nederland ook via de douane te laten gaan? of neem ik die gewoon mee, en ga ik hier mee naar de douane?

en dan de procedure doorlopen die ik ergens op het forum gelezen heb,

alvast bedank

Link naar reactie

Je moet samen met de oude eigenaar langs de RDW (rijks dienst wegverkeer)gaan om het voertuig aan te bieden voor export, zo wordt het kenteken ongeldigverklaard.

Je krijgt dan de voertuigpapieren mee en je kan hem in belgie invoeren

Link naar reactie
  • 3 weken later...

En binnen de maand nadat de verkoopsovereenkomst getekend is tussen jou en de verkoper langs de douane in Belgie gaan...als je langer wacht doen ze moeilijk, ik spreek uit ondervinding...dan alle papieren opsturen naar de F.O.D. om aldus Belgische papieren te verwerven-soms lange wachttijden- of zelf je Vespa aanbieden voor technische controle te Nederland (dit dus ook om een Belgisch GVA te bekomen...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

HIGH,

Heb ook een 200 uit '82 in Nederland gekocht - énkel met 'kentekenbewijs' - en bij de (de)douanering zei men om oftewel via de keuring of via de constructeur (Piaggio) een GVA opnieuw aan te vragen. (maw de scooter is reeds de douane in België gepasseerd)

Omdat dit bij onze keuringsinstanties belachelijk veel geld kost besliste ik om toch maar een mailtje met een aanvraag te sturen naar onze Italiaanse vrienden.

Intussen zijn we twee maanden verder en nog steeds geen nieuws van hen.

Nu is m'n vraag, kan je me meer informatie geven betreffende uw tip om de scooter in Nederland opnieuw te laten keuren?

Kan ik dan zo en op die manier, òòk werkelijk een GVA bemachtigen!? Welke stappen moet ik dan ondernemen in deze procedure?

THNX

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...