Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie van classicscooters limburg


Michaël Potfly

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden ben ik bij classicscooters limb. langsgeweest en zag daar een mooi gerestaureerde vespa. Jammer genoeg al verkocht. Nu staat hij weer te koop via 2dehands. Zijn er ervaringen met deze scoots?

Ik heb ook een sprint zien staan op het net, wat is hier de eerste indruk van? Ik heb al wat vragen gestuurd, maar wacht nog op antwoord.

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-van-69-150-cc-76026380.html?list_cat=vespa&start=21

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-1963-125-sprint-76251049.html?qq=&list_cat=vespa

Thx

Link naar reactie

Nero, merci om mijn Veloce nog eens voor te stellen maar Michael is zelfs niet komen kijken.

Ik vermoed dat de staat van de originele lak, met hier en daar een deukje en wat vliegroest hem afschrikt.

Maar tja, 't is dan ook ene "dans son jus".

Link naar reactie
Nero, merci om mijn Veloce nog eens voor te stellen maar Michael is zelfs niet komen kijken.

Ik vermoed dat de staat van de originele lak, met hier en daar een deukje en wat vliegroest hem afschrikt.

Maar tja, 't is dan ook ene "dans son jus".

Wat betekent dan 'dans son jus'?

--> motor 'zou' gereviseerd zijn?

--> ratlook...

--> 2600 euro

--> Pfff, mannekes, dat zijn nogal eens prijzen zenne.

--> Dus je koopt bvb een Sprint die in orde is voor 2500 euro (vorige weken een 2 tal aan deze prijs hier op het forum), je leeft hem wat af tot er roest op komt en je verkoopt hem voor 100 euro meer? Ik kan niet meer volgen.

Link naar reactie

@ Chris: Afgeleefd, der is niks afgeleefd aan m'n Sprint Veloce. Vooraleer je commentaar geeft, kom je best even zien naar mijn scooter.

Ik ben van mening dat een scooter in z'n originele lak (= dans son jus) meer waard is dan een volledig gerestaureerde, maar dat heeft met smaak en nostalgie te maken dus daar discussieer ik niet over.

2600 euro is toch niet te zot voor een scooter die volledig in orde is, mlet gereviseerde motor (en gedaan door een kenner(legendsbike) en nog volledig nagezien door Jan van Classicscooter Nieuwrode. Ik denk nu wel dat dit 2 referenties zijn om U tegen te zeggen.

@ Michael: mijn Sprint veloce is geen project maar een scooter die technisch tiptop in orde is en voor de rest nog volledig origineel in de lak staat.

Fin soit: ik bied mijn scooter hier aan omdat ik tegen eind van volgende week een P200E heb en dan waarschijnlijk bijna niet meer met de Veloce zou rijden.

Groetjes en voel je vooral niet geviseerd door enige commentaar mijnentwege.

Link naar reactie

@Chris: over de prijs wil ik me niet uitspreken maar als men 2500 tot 3500€ betaalt voor een curry (zonder enige roest) vind ik de prijs (kon nog op afgeboden worden trouwens) niet zo overdreven.

Motorisch zijn de veloce's ook één van de betere en betrouwbaardere vespa's. En de vespa in o-lak geniet bij mij toch ook de voorkeur.

Ik zou proberen af te bieden tot 2200€. Het is dan geen "superkoopje" maar een eerlijke deal (volgens mij, natuurlijk).

Groetjes, nero

Link naar reactie

Hela mannen, ik wil hier geen ruzie hé.

@ Kurt: neem het niet persoonlijk, maar ik vind de uitdrukking 'dans son jus' een goedkope verkoopstruc. Ik heb het hier NIET over jouw scooter (ik heb hem trouwens niet gezien, maar Michael sprak over 'een project') laat dat duidelijk zijn. 'Dans son jus' garandeert helemaal niet dat een scooter in originele kleur/staat is. Dit garandeert ook geen betrouwbaarheid en dat is nu net iets wat Michael in dit geval zoekt. Ik ken Michael nl. 'Dans son jus' betekent m.i. dat een voorwerp de normale gebruikssporen vertoont van zijn leeftijd. Hij kan wel opgelapt zijn, maar een degelijke restauratie werkt grondiger. Pas op: dit is mijn oordeel. En daarom helemaal niet het juiste, maar iedereen is anders. Ik rij liever op mijn gerestaureerde scooter, dan weet ik 99% zeker dat ik ook thuiskom.

@Nero: dat men 3000 euro betaalt voor een Curry is waar. En erg natuurlijk. Het oog wil ook wat en iedereen moet leergeld betalen, deed ik ook. En geloof me, Michael ook. Daarom is hij nu voorzichtig denk ik. En je hebt (weeral) gelijk: Als hij rond de 2000 zou kunnen gaan doet hij en de verkoper een goede deal. Dan heeft hij nog wat geld over voor een professioneel nazicht. Dat stelt de koper wel gerust.

Nogmaals: ik heb het goed voor met alle scooterliefhebbers hoor. No hard feelings.

Link naar reactie

@ kurt: Je kan dit misschien geen volledig project noemen, maar hij moet opnieuw gespoten worden, dat betekent uiteenhalen en dus ook dat ik plaats nodig heb. Zoals Chris vertelde heb ik net mijn leergeld betaald, met een curry en hoop ik nu iets goed te vinden. Meestal ben ik net te laat, omdat ik veel te zeker wil zijn. De Sprint is trouwens gisteren verkocht :). Bij classicscooters kan ik binnenkort een volledige restauratie krijgen voor €3750, lijkt me toch een beetje veel. Maar er zit wel een nieuwe motor in en je krijgt een jaar garantie. Misschien ideaal om te beginnen. We zien wel, beetje geduld kan geen kwaad...

Link naar reactie

Ben onlangs bij Kurt langsgeweest en een ritje gemaakt met z'n Veloce,

moet zeggen dat het een plezier was om mee te rijden.

Deze scooter herspuiten zou echt wel zonde zijn... maar da's mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Het is een scooter die al geleefd heeft, en dat is er natuurlijk ook aan te zien.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Michaël, waarom koop je dan geen nieuwe classic scooter, een LML => 2 jaar waarborg, lang onbezorgd rijplezier, keuze tussen 2takt en 4takt en aan een aanvaardbare prijs.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...