Ga naar inhoud
Vespaforum.be

gts 125 super besteld


pigeon

Aanbevolen berichten

... alle gekheid op een stokje ...

Je kocht je Vespa NIET omdat ie SNEL is of omdat je SNEL wil gaan ! Je kocht die omdat je van elke rit wil genieten ... Je zal merken dat je met een zucht de Vespa thuis parkeert net omdat je alweer terug thuis bent (en je eigenlijk nog wilde blijven rijden) !

Veilige kilometers toegewenst en proficiat met je aankoop !

Link naar reactie

idd van een vespa moet je gewoon genieten maar ik heb ook wel opgemerkt dat mijn 125cc super toch wel behoorlijk snel is, auto's kunnen bijna niet bijhouden met voluit accelereren.

veel mensen die bijna hun motor opblazen omdat ze mij persé voorbij willen als ik eens een stoplichtsprintje doe voor de fun...

en zeker nadat ik de vespa terug heb van het groot onderhoud waarbij de kleppen zijn bijgesteld en sindsdien is het power ohne ende(voor een 125cc toch iig).

gewoon een pachtig ding om mee te rijden en als het dan eens vlotter mag gaan dan kan de super het ook wel aan hoor ;-)

Link naar reactie

Je kocht je Vespa NIET omdat ie SNEL is of omdat je SNEL wil gaan ! Je kocht die omdat je van elke rit wil genieten ... Je zal merken dat je met een zucht de Vespa thuis parkeert net omdat je alweer terug thuis bent (en je eigenlijk nog wilde blijven rijden) !

Dit geeft weer wat ik ook iedere dag meemaak...

Link naar reactie
idd van een vespa moet je gewoon genieten maar ik heb ook wel opgemerkt dat mijn 125cc super toch wel behoorlijk snel is, auto's kunnen bijna niet bijhouden met voluit accelereren.

veel mensen die bijna hun motor opblazen omdat ze mij persé voorbij willen als ik eens een stoplichtsprintje doe voor de fun...

uh! 't hangt er dan toch vanaf welke auto... mijne vespa kan niet mee met mijn auto zulle! (140Pk) ;-)

Link naar reactie

IK heb eerst een gts 125 gehad,wel de carburator versie.

Die ging redelijk goed, zolang je op kleine secundaire wegen blijft!OP de snelweg is hij te traag en heb je soms eens een vrachtwagen hangen op een meter van uw achterwiel!

Nu met de gts 300 supersport heb ik power in overschot!

Indien je een motor rijbewijs hebt direct voor de 300 gaan!

Link naar reactie
idd van een vespa moet je gewoon genieten maar ik heb ook wel opgemerkt dat mijn 125cc super toch wel behoorlijk snel is, auto's kunnen bijna niet bijhouden met voluit accelereren.

veel mensen die bijna hun motor opblazen omdat ze mij persé voorbij willen als ik eens een stoplichtsprintje doe voor de fun...

uh! 't hangt er dan toch vanaf welke auto... mijne vespa kan niet mee met mijn auto zulle! (140Pk) ;-)

Dat ligt geheel aan de bestuurder, als die niet kan vertrkken/schakelen zoals je hoort te doen bij een vlotte/snelle acceleratie dan krijgt hij op zen doos van dat 'scooterke' ook al heeft hij 200pk gewoon omdat ik mijn gashendel opentrek en de vario en centrifugaal koppeling alles zelf doen zonder stoppen.

Van het moment dat iemand zich 'launcht'(i.e. launch control trukjes kent om zijn auto snel te laten vertrekken) dan is het bekeken, zelfs tegen een 60pk auto.

maar als ne mens 'gewoon' zijn koppeling los laat en dan vol in de toeren gaat dan ben ik allang 20m verder met de vespa.

Ik heb gisteen nog in een "johnny' zijn gat liggen duwen met zijn 1400 civic die volop op aan het trekken was tot de motor bekan ontplofte en ik moest gas terug nemen of ik vloog op 'em dus mispak u maar niet in die scooterkes.

'T zijn geen raketten maar voor 125cc te zijn gaan ze vooruit zenne.

super ding die super I.E. maar 98% van de tijd cruis ik er gwoon maar mee hoor, heerlijk, k noem het de mercedes van de 125cc's en je hebt er ook veel bekijks mee :-)

Link naar reactie
zalig allemaal goede commentaar te horen en je hebt gelijk je moet met je auto kunnen rijden om te kunnen volgen :)

btw 140 pk is niet veel soeps he ...

:-) als 140pk niet veel soeps is, wil dat dan zeggen dat ik goed met de auto kan rijden ;-) ?

btw, da was zeker niet om te stoefen doch ik vind dat een behoorlijk gemiddelde, ook vooral daarom dat ik zei dat mijn vespa tegen mijn 'slechts' 140pk niet kan volgen... maar soit, een vespa is om te genieten.

Verschil tussen een goed afgestelde carbu of een IE ga je niet echt voelen dus als je echt snel wil gaan moet je zwaarder kiezen.

Link naar reactie

is er eigenlijk een verschil tussen de "carbu" en de i.e. ???? behalve de prijs dan, want de i.e. is toch een stukje duurder en bij de "carbu" krijg je standaard een "flashy" bagagerekje ;) en bij de i.e. dan weer coole grilles... (kwestie van modieus te zijn he ;) )

maar qua prestaties en onderhoud of zo??????

Link naar reactie

tja...standaard flashy rekske of grillekes...optrekken tegen een auto, als ze willen blijf je achter hoor. Dit is niet echt de bedoeling van een Vespa. maar elk zijn meug.

Gtz Pieter

P.S. Een handgeschakelde 150cc is toch rapper weg, als is die 45 jaar oud. De topsnelheid is wel een heel ander verhaal, groetjes :-)

Link naar reactie

zeker blijf ik achter, t'zou nogal erg zijn maar ge moet gvdmme goed met uw koppeling en uw versnellingsbak kunnen werken om dat te lappen.

en ik sta niet aan ieder stoplicht te sprinten maar als uw werk net als mij op de weg van de FORD ligt hier in limburg dan snap je meteen waarom ik zo goed weet hoe hard mijn vespa kan optrekken, trek ik niet zo op dan rijden ze mij omver, die gefrustreerde ford arbeiders rijden niet normaal...

(95% v/d tijd rij ik niet meer dan 1/3 gas, het is en blijft een toer machientje)

en dat van die 150cc geloof ik niet, heb al persoonlijk het tegendeel van bewezen en ik had mijn vrouw achterop zelfs en de gas nog niet max open.

Link naar reactie
les gaat dat goed met 2 op de gts ?

ja eigenlijk wel, ik ben al ook niet een van de lichtste(100kg)dus...

maar topsnelheid halen is toch wel moeilijk, maar zoals ik al een paar keer vermeld heb rij ik eigenlijk best rustig en met zen 2 tegen 70-80 rijden is hard genoeg als je wat aan het cruisen bent.

@ pieter1 : jep ik ben gelukkig ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...