Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verzekering nieuwe LX125


Aanbevolen berichten

De kogel is door de kerk, morgen ga ik een LX125 kopen/bestellen (ben er wel nog steeds niet uit of 't al dan niet een Touring wordt, maar dat doet nu even niet ter zake).

Maar dus: de verzekering. Ik weet dat er een soort combi-verzekering bestaat met je auto: je bent dan voor auto én vespa verzekerd, als ze allebei van jou zijn en je dus maar met één van beiden tegelijk rijdt, lijkt logisch maar is het misschien niet altijd met een tiener en een twen in huis.

Weet iemand of dit met elke autoverzekering kan? Mijn auto is nl. bij Volvo zelf verzekerd (omnium).

En als dit niet kan, wat kost een aparte verzekering voor een vespa 125? Wat is volgens jullie dan de beste koop? Enig idee ook over de prijzen? Zit met mijn auto in BM1, is dat dit met de vespa dan ook automatisch zo?

Altijd interessant om de mening van oude rotten te horen, ;-)

Thx!

Link naar reactie

Veerle, ik neem aan dat je dezelfde vraag hebt gesteld bij je verzekeringsmaatschappij die de volvo verzekert ? Veel hangt af van combinatie verzekeringen etc.

Ik had vroeger een stand alone verzekering via P&V voor een vespa 125cc en betaalde 295,00 per jaar (goe zot hé)

Ik heb nu al mijn verzekeringen overgebracht naar Groep Alpha en nu betaal ik voor de vespa 100 € /jaar

en voor de lambretta 56 € /jaar

Link naar reactie

Hangt vooral af van je vermogen. Een "oldie"-verzekering zal minder kosten dan een nieuwe met meer PK's. (of het van de leeftijd afhangt weet ik niet) Een GTS verzekeren is dan ook wat duurder dan een LX. In combinatie met je auto heb je de meest voordelige formules. (al vind ik dat bij mij niet al te super want ik betaal 160€ in combinatie met auto BM 0 dus zal ik voor volgend jaar toch wat verder rondkijken) Misschien dus eerst bij VOLVO proberen. Misschien doen ze het wel. Of voor alles overschakelen naar een andere maatschappij want misschien is die verzekering bij VOLVO zelf niet echt de voordeligste op de markt? Voor Vespa alleen hoor ik hier inderdaad niets dan goed over Groep Alpha.

à propos, ik heb vandaag die LX TOURING van dichtbij gezien... ik zou weten wat kiezen hoor!

Als je wat zoekt vind je onder dit topic wel wat post en vergelijkingen hier op dit forum. veel succes...

Link naar reactie
Voor Vespa alleen hoor ik hier inderdaad niets dan goed over Groep Alpha.

en niet alleen voor vespa, ook brand/woon/familiale :-)

Link naar reactie

In combinatie met de autoverzekering zou het bij Volvo 150 euro zijn. Nogal prijzig, zeker, als ik dat hier zo allemaal lees?

Enfin, heb nog even tijd om rond te horen: de touring was nog niet binnen en ik wil hem toch eerst "live" zien voor ik hem koop. Want ik twijfel dus nog steeds, :-(

Link naar reactie

Dus, de kleur is mooi? Ik twijfel zo over dat bruin, dat ik hem niet durfde te bestellen voor ik hem irl gezien had.. Ook al omdat ik dat rekje/schermpje vooraan niet echt nodig vond, maar ik kan me voorstellen, als ze er toch opstaan, dat ze ook wel handig zijn. Qua prijs/uitrusting is hij zeker interessant, dat rekje achteraan wil ik zeker..

Morgen misschien eens naar Beveren-Leie sjezen, ;-)

Link naar reactie
Dus, de kleur is mooi? Morgen misschien eens naar Beveren-Leie sjezen, ;-)

'bruin' wil ik het niet noemen. ik vind de combinaties met de kleur zeker mooi, maja, smaken verschillen dus zeker kijken. Wel best eens bellen op voorhand want ik wil niet op mijn donder krijgen mocht de Touring vandaag toevallig weg zijn ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...