Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zijpikkel monteren


sindo

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een zijpikkel te monteren op mijn px125 (1984). Alvorens te bestellen heb ik nog een paar vragen : wordt deze geplaatst op de bestaande gaten in je bodemplaat en kan het samen gemonteerd worden met de gewone pikkel. Ik vind het nog altijd en gesleur om hem op de pikkel te trekken, maar voor onderhoud is dat net handig.

Alvast bedank

Grtz

Sindo

Link naar reactie

@Sindo

Als ge dat zo'n gesleur vindt om hem op zijn pikkel te trekken probeer dan een keertje om dat te doen terwijl je op je scoot zit in plaats van er naast te staan.

Eens je dat onder de knie hebt is dat een veel gemakkelijkere manier om je scoot te stallen (da's toch mijn persoonlijke mening).

grts frutsab

Link naar reactie
Bedankt ! Niet doen dus :(

waarom niet? omdat je kader dan zou kunnen doorbuigen op de plaats waar de zijpoot bevestigd is ?

je moet natuurlijk niet op je scooter gaan zitten als hij op de zijpikkel staat hé !

ik rijd nu zowat 2 jaar met 2 pikkels (op een TS) en bij mij is er niets doorgeplooid.

Link naar reactie

blue, ik denk dat hij bedoeld 'als ge er met uw benen over staat' ipv als ge erop zit. ik weet niemand die zijne scoot op zijn poot krijgt als hij gewoon blijft zitten! :D

Link naar reactie

Hé bedankt voor de reacties.

@frutsab, ik denk dat je je methode eens op een filmpje moet zetten.

Nu lijkt mij de zijpikkel nogaltijd de meest makkelijke manier.

Grtz

Sindo

Link naar reactie

mijn px staat op en ee zijpikkel en ik zie daar eigenlijk geen problemen in.

Hij staat zeer stabiel.

die wordt trouwens bevestigd met een brede ijzeren plaat aan de volledige onderkant van het vloerbord. Druk wordt dus mooi verdeeld over volle breedte van de scooter, dus hij zal het wel niet plooien... ...

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Eindelijk na 2 maanden de zijpikkel gemonteerd, snap niet dat ik het niet eerder heb gedaan. Toch een pak gemakkelijker, kan het iedereen aanraden ;)

Grtz

Sindo

Link naar reactie

heeft het 2 maanden geduurd voor je hem erop kreeg of heb je 2 maanden gewacht alvorens je hem eronder hebt gestoken ;-)

heb je de middenstaander er ook samen mee onder gelaten eigenlijk ?

Link naar reactie

nee het lag netjes ingepakt, een mens moet tijd hebben om eraan te beginnen en als ik kan kiezen tussen rijden en sleutelen... Nu het ging "vlottjes". De middenstaander heb ik er niet ondergelaten, want die ziet er niet gezond uit, is een scheur aan de lasnaad aan een van de houders. Ik zie wel als ik het echt mis zet ik het eronder, anders is het alleen maar ballast.

Link naar reactie

Oei nu besef ik pas dat als ik onderweg een platte band heb zonder de middenstaander het moeilijk wordt het wiel te veranderen, tenzij de vespa plat op de grond te leggen, of zijn er slimmeriken hier die daar een betere truc voor kennen ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...