Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ET3 ?


Koala2

Aanbevolen berichten

En voor de Japanse markt nog zelfs tot voor enkele jaren... .. (2000 denk ik)

N

Link naar reactie

als je je uren begint te tellen kom je op onnozele bedragen uit.

als je Vespa's restaureert in de hoop er geld mee te verdienen ben je niet goed bezig ... dan zijn er veel rendabeler hobbies (rashonden kweken of zoiets).

mijn Primavera ET3 is net verkocht voor 1700 EUR.

mechanisch perfect in orde, koetswerk en lak volledig nieuw.

ruim 3000 EUR kosten aan gehad (inclusief aankoop weliswaar), maar ZONDER werkuren te rekenen.

waarom zou ik ook werkuren rekenen ? ik ben tenslotte geen mechanieker, maar een hobbyist, dus het aantal uren klopt al niet (want meer dan de helft van de tijd was ik aan het leren of verkeerd bezig), en de koper heeft daar ook geen boodschap aan, want het is niet zijn/haar keuze dat ik er zo veel tijd in gestoken heb.

veel hoger gaan heeft geen zin, want

- ten eerste is hij dat niet waard in mijn ogen (het blijft 'maar' een scooter, niet het meest zeldzame model, en ook nog eens 24 jaar oud)

- ten tweede vind ik het belangrijker dat er iemand mee rondrijdt ipv dat hij in mijn garage schoon staat te wezen

- ten derde : ik zou er zelf nooit 2500 EUR voor geven.

Link naar reactie

De som is niet het totaal van de delen, en dat geld zeker voor een scooter, ja kan nie redeneren: ik heb er zoveel aan uitgegeven, hij is zoveel waard, werkuren betekenen niets bij de verkoop van een scooter, enkel de staat van de scooter en eventuele assesoires/tuning, en dan nog, een set hergechromeerde valbaren is niet gelijk aan de prijs van valbaren + de prijs van het chromeren, een getunede PX200 motor is niet de prijs van de blok + de prijs van de Malossi kit + de prijs van de Mazuchelli krukas + de prijs van de carbu, reedvalve, etc...

Zo werkt het nu eenmaal niet, spijtig, maar de realiteit is dat elke scooter een prijsplafond heeft, zeker in België, in Engeland worden als eens zotte prijzen gegeven, maar hier gebeurt dat niet...

Link naar reactie

Serienummer is VMB 1T 84453 dus is het volgens Scooterhelp een Vesp van 1976-1990 en géén 1972.

Iemand een idee waar dat lijstje staat van de per jaar geproduceerde hoeveelheden (dan kunnen we het constructiejaar bij benadering schatten.)

Tot hiertoe 1.850 EUR geboden, wordt al prijzig dus.

Link naar reactie

is dat de uitlaat roestplekken vertoont.

onbegrijpelijk toch, een scooter volledig restaureren, en dan op de uitlaat te gaan besparen.

ik zou als potentiele koper wel meer foto's vragen aan die gast, vooral van de restauratie, of toch minstens een overzicht van de restauratie (wat is er gebeurd) ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...