peke Geplaatst: 15 mei 2010 Delen Geplaatst: 15 mei 2010 Weer een vraagje, na de cilinderset te vervangen, de carbu uit te kuisen en de ontsteking juist te zetten (stond +_10° verkeerd) rijd de Vespa al stukken beter. Nu beweert m'n zoon dat de staat van de uitlaat bij een 2-takt ook van groot belang is, omdat die de nodige tegendruk geeft... De uitlaat die er nu op staat "lekt" een beetje op de aansluiting met de cilinder en geeft een zeer hol geluid wat volgens hem bewijst dat het beste van de uitlaat is... Klopt dit? Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 mei 2010 Delen Geplaatst: 15 mei 2010 Ik denk dat je zoon graag een expansie-uitlaat zou willen, want het klopt niet helemaal.) Bij 2-takt heb je eerder dat de uitlaat vol roet steekt en de motor daardoor versmoord. Demonteer ze eens en als ze een "ton" weegt is ze aan vervanging toe. Je kan de uitlaat eventueel uitbranden, maar hier heb ik geen ervaring mee. Groetjes, nero. Link naar reactie
JoeVespa Geplaatst: 17 mei 2010 Delen Geplaatst: 17 mei 2010 uitlaat afnemen, naft indoen, goed mee schudden, door het holleken piepen en een steksken aansteken ! Link naar reactie
maurice Geplaatst: 17 mei 2010 Delen Geplaatst: 17 mei 2010 Uitbranden heb ik nog zo gedaan: op de koer de uitlaat verwarmen met een "verfafbrander"; na enige tijd kan je de ontsnappende gassen in de fik steken; warm houden en verder doen, tot alles is opgebrand; laten afkoelen en dan wat kloppen met een rubber hamer en alle brokken eruitschudden. Link naar reactie
don corleone Geplaatst: 17 mei 2010 Delen Geplaatst: 17 mei 2010 Heb een maand geleden 2 liter destop in mijn sito+ gegoten. 3 uur laten weken en goed nagespoeld met water... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 17 mei 2010 Delen Geplaatst: 17 mei 2010 Heb een maand geleden 2 liter destop in mijn sito+ gegoten. 3 uur laten weken en goed nagespoeld met water... och zot Link naar reactie
don corleone Geplaatst: 17 mei 2010 Delen Geplaatst: 17 mei 2010 ...vergeten te schrijven, in het uitlaatgaatje van een sito+ past perfect een kurken stop (van een fles wijn). @joene: echtech-in-techtech! Link naar reactie
maurice Geplaatst: 27 mei 2010 Delen Geplaatst: 27 mei 2010 Destop kan zeker werken! Even citeren uit "Hints & Tips for Motor Cyclists, een boekje uit het jaar 1933: "Add 3 lb. of caustic soda to one gallon of water, and pour this solution into the silencer after stopping up one end. Leave the silencer for a few hours and then wash it out by pouring water through it. By this means all the carbon should be removed. Caustic soda solution should not be used for any parts made of aluminium." Caustic soda heet in het Nederlands natriumhydroxide, bijtende soda, natronloog of ook gewoon caustic soda. In kristalvorm te koop bv. bij de drogist om wc's en lavabo's te ontstoppen. Goedkoper dan gebruiksklare producten zoals Destop. Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 28 mei 2010 Delen Geplaatst: 28 mei 2010 maar ni zo leuk als in de fik steken... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.