Ga naar inhoud
Vespaforum.be

windscherm voor gts 250


freak

Aanbevolen berichten

rij nu al een maand of vijf met een klein windscherm, maar zou tegen de winter graag een hoog scherm hebben

heeft er iemand ervaring mee kwestie van rijgedragn en de voor en nadelen hiervan

groetjes freak

Link naar reactie

Met een groot scherm zit je volledig uit de wind, wat in de winter zeker een plus is. Ook je handen zitten achter het scherm en je kan makkelijk met een open vizier rijden

Houd er wel rekening mee dat je max. snelheid tot 100 km/uur beperkt wordt (zo staat het op het scherm). Het heeft ook een zeker bompa-gehalte maar verder zie ik geen nadelen. Door de winddruk op het scherm is het sturen zelfs iets minder nerveus.

In de zomer moet je wel opletten als je jouw Vespa parkeert met de zon in de rug. Dan zou het scherm als een vergrootglas kunnen werken en het digitale dashboard kunnen beschadigen.

Een groot scherm dus als je comfort belangrijker vindt dan de looks

Link naar reactie

Ik rijd nu al een paar maanden met een groot windscherm (GTS125) rond:

- je zit quasi volledig uit de wind (en dus ook een stuk warmer);

- je boet wel wat aan topsnelheid in (je mag er ook max. 100km/u mee);

- voor de passagier is er wel een nadeel: de wind gaat rond het scherm heen en sluit zich achter de bestuurder (dat voel je op je rug!), met als gevolg dat de passagier het gevoel heeft minder uit de wind te zitten.

Maar al bij al toch een zeer positieve ervaring.

Link naar reactie

Hoi, ik heb een groot en een klein scherm. Vroeger monteerde ik in de zomer het kleine scherm en in de winter het grote scherm. Voor het ogenblik rij ik weer zonder. Het kleine scherm ontlast je van wind op de borst. Het grote is perfect in de winter. Als het van mij zou afhangen: geen scherm in de zomer en een groot in de winter. De looks van de vespa wijn toch veel mooier zonder scherm. Groeten, Teckel

Link naar reactie

Ik rijd met GTS 300 met een groot scherm en dat is echt fantastisch.

Je zit volledig uit de wind en dat maakt een zeer groot verschil.

ALs je + 90 rijd is het alsof de de wind je vooruit duwt, eigenlijk best een leuk gevoel, veel leuker dan moeten vechten tegen de wind en het vreselijk lawaai dat je hebt zonder scherm.

Ik las hier van verschillende mensen dat je er gerust meer dan 100 km/uur mee kan. Mijn wesp moest nog ingeredne worden, dus dat probeerde ik nog niet.

Ik twijfel om er een stuk af te zagen (wat de meesten blijkbaar wel doen). Als het regent kan jer niet zo goed doorkijken, nebvel en motregen zijn nog moeilijker. Maar ik vind het veel leuker rijden met het grote scherm en mijn helm uit de regen,... de zcihtbaarheid blijft OK, als je voorzichtig bent, want je best bent als het regent.

Ik wilde er product opdoen dat waterafstotend is, maar op die producten staat expliciet dat ze enkel bruikbaar zijn op glas. Heeft iemand ervaring met zon product op een scherm?

Link naar reactie

@Hano1,Heb zelf nieuwe GTS250ie met groot scherm,rijd super,ik heb groot scherm WEL laten inkorten bij dealer,ideaal is als je net boven scherm uitkijkt,wees gerust,je blijft droog,maar als je door scherm kijkt dat niet is ingekort,krijg je vervorming en soort van ondoorzichtbaarheid bij regen,je kijkt dan ook door twee (scherm plus helmvizier) of drie(als je bril draagt) kunststoflagen,wat niet ten goede komt aan de zichtbaarheid,zeker niet bij regen,dus...ik raad je aan om je groot scherm te (laten) inkorten.grt en nog veel rijplezier met je GTS.

Link naar reactie

Om het scherm beter doorzichtig te maken ken ik een trucje uit mijn legertijd. Als de ruitenwisser van de jeep het niet meer deed, smeerden we het sap van een doogesneden ajuin op de ruit en de zichtbaarheid was plots veel beter. Is volgend mij niet schadelijk voor het plastiek en het helpt.

En andere mogelijkheid is om je scherm te behandelen met autopolish. Hierdoor parelen de druppetjes er ook veel beter af. Misschien hebben ze ook producten in de motorshop want uiteindelijk hebben alle helmvizieren ook last van de regen

Link naar reactie

Er bestaan producten hiervoor,in de aard van rain-x,maar die je dan mag gebruiken op een scherm,

maar zoals rain-x werkt dit product ook pas optimaal vanaf een zekere snelheid.

Bij lage snelheid worden de druppels ook wel kleine bolletjes,maar ze rollen er niet zo goed af dan pakweg tegen 120km/u

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ik heb ook al een tijdje het grote scherm en ondanks het gigantische bompa-gehalte gaat het er nooit meer af... ik kan zonder probleem met open helm rijden, het voelt aan alsof je achter het glas van je auto zit... na een avondritje moet je wel de 10-tallen lijken afwassen want anders krijg je een gestoord beeld ... wat die partner betreft is dat correct, mijn vriendin is sinds de plaatsing van het scherm aan het zagen over meer wind... ik heb het inkorten lange tijd overwogen maar ik doe het dan toch maar niet, het bompa gehalte blijft toch nog steeds hoog dus zie ik de zin ervan niet echt in...

Link naar reactie

Ik heb altijd met groot scherm gereden : Winters veel warmer, en in de zomer geen vliegen eten...een hoop minder lawaai...altijd droog als het regent...geen verkrampte houding door rijwind...veel ontspannender rijden...

Je krijgt ook een soort onderdruk achter het scherm...

Rainx zou ik er niet op gebruiken ; daar zitten weekmakers in en kunststof (acrylaat of polycarbonaat) kan daar niet zo goed tegen...krijg je kleine "haarscheurtjes" (=spanning in het materiaal) en die zijn vooral lastig in het donker met tegenlicht...

Af en toe wassen...

Link naar reactie

Zoals je kan zien op bijgaande foto's heb ik ook zo'n origineel vespahoes op mijne Gtv250 met groot scherm... geen enkel probleem dus. Ook voldoende plaats indien je nog een topbox wilt plaatsen.

Zonder scherm biedt de hoes een optimale bescherming en zitten je wielen er wel volledig in.

img0113vh.jpg

Uploaded with ImageShack.us

img0116yb.jpg

Uploaded with ImageShack.us

img0115r.jpg

Uploaded with ImageShack.us

img0114mq.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Link naar reactie

@Il Paperino

Bedankt voor de duidelijke foto's. Nu weet ik dat het dus lukt ook al is het niet optimaal. Vandaar dat ze er in hun beschrijving niet expliciet over zijn.

Ik ga mij zo'n hoes aanschaffen en laat het groot scherm er gewoon opstaan ;)

Link naar reactie
Ik heb nog zo'n hoes liggen bijgekregen toen ik mijn 300 gekocht had is nog geen jaar oud mag weg voor een redelijk bod.

Bedankt voor het aanbod, maar ik heb nu al een hoes, (kostte € 79,63 bij easyparts.nl)

Misschien zijn er andere kandidaten voor jouw hoes?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...