Ga naar inhoud
Vespaforum.be

carbu kuisen.. hoe?


mjerome90

Aanbevolen berichten

ik wil nu niet de lul uithangen maar gebruik even de zoekfunctie, daar zijn nu al 100en berichten over.

maar bij ne smallframe is dit eigenlijk heel erg simpel: nafttank eruit(naftkraan middelste stand en de tank kantelend eruit nemen), kraantje dicht, naftdarm losmaken (gewoon de schroef op de carbu los maken) en daar zie je al een netje, als daar vuil zit kan je best je carbu er even afhalen en dat zwarte of metalen bakje aan de onderkant (=vlotterkamer) open maken om je sproeier even eruit te halen en even uit te blazen, en meteen je vlotter controleren of ie nog goed aflsuit en de naald niet blijft hangen.

check dat netje trouwens ook voor scheurtjes (al gezien bij 50specials, 2x)

Link naar reactie

Als je er geen verstand van hebt doe het dan niet, vraag aan iemand die het wel kan om het een keer voor te doen en te zeggen waar je moet op letten. In principe is het allemaal zo moeilijk niet maar als je iets fout doet is het nadien wel moeilijker voor iemand andere om u problemen op te lossen.

de Jef hier op't forum kent daar alles van ;-)

Link naar reactie
Als je er geen verstand van hebt doe het dan niet, vraag aan iemand die het wel kan om het een keer voor te doen en te zeggen waar je moet op letten. In principe is het allemaal zo moeilijk niet maar als je iets fout doet is het nadien wel moeilijker voor iemand andere om u problemen op te lossen.

de Jef hier op't forum kent daar alles van ;-)

Héla, pas op he gij! Ik heb voorlopig nog niks naar de kl*ten geholpen, en 'k heb mijne stront tot nu toe altijd braaf zelf opgekuist, hehe. Den enige last die ik heb veroorzaakt is veel vragen stellen op't forum en hier en daar de mensen eens lastigvallen met een telefoontje ;-).

Ontopic: Doe het maar zoals de Joene het zegt. Ik had dat ook nog nooit gedaan en heb dan iemand het eens laten voordoen en uitleggen. Eens je het iemand een keertje hebt zien doen, kan je dat zonder enig probleem zelf doen. 'k Ben zo ook eens beginnen draaien aan al die mooie vijsjes van mijne carbu en 'k heb toen ook wel de mensen moeten lastigvallen voor hulp.

Link naar reactie

Ok ok!

Het kuisen van de carbu is gelukt. Maar hier stopt 't probleem niet.

Vespa ging nu zonder choke, maar verliest toch nog altijd vermogen, rijdt zo vaak maar 20/30 (genant wanneer je fietsers passert :P)

Maakt ook nog steeds een slikgeluid waarna hij ook vermogen verliest.

Kan dit iets met de joints te maken hebben?

Grappig weetje trouwens: mijn zwart bakske van mijn carbu bleek er niet aan vast te zijn, maar gewoon in de vespa te liggen... Shit zeg :)

Link naar reactie

Hallo Margaux,

Let wel op bij het beginnen demonteren van alle schroeven...Noteer bijvoorbeeld het aantal slagen van de luchtregelschroef (belangrijk) en de stationair-regelschroef (minder belangrijk).Dit doe je als volgt:je draait de schroef in tot de aanslag (juist tegen,niet forceren).Dit tellende met het precieze aantal omwentelingen (vb. 2,5 toer).Bij hermontage stel je de schroeven terug in dezelfde positie...

Greetz

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hey Margaux,

Bedankt om je vraag te stellen, zit ook met een vuile carbu en de vorige keer heb ik 90€ moeten betalen om m'n PX van Merksem naar Wilrijk te brengen en de carbu te laten kuisen. Vond dat precies wat veel... :-)

Is er misschien iemand in de buurt van Merksem die het een keer kan voordoen? Wil er gerust voor betalen!

greetz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...