Kathleen Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Dag iedereen, Ik sta op het punt mijn eerste Vespa aan te kopen. Mijn oog is gevallen op de GTS 300 of 300 Super Sport. Nu was ik overlaatst bij mijn dealer, waar ook de nieuwe GTS Super Sport stond en sindsien is er twijfel :-D Ik twijfel tussen de mat titanium grijze kleur of een eenvoudige zwarte. De nieuwe kleur is echt ongelooflijk mooi, maar ik vrees dat alle krasjes en putjes (denk bvb aan steenslag) snel te zien gaan zijn. Zwart is natuurlijk iets eenvoudiger te retoucheren. Ik heb vooral schrik dat ik elk jaar mijn Vespa opnieuw kan laten spuiten, wil het er een beetje fatsoenlijk blijven uitzien. Zijn er mensen die ervaring hebben met specifiek deze kleur ? Thanks! Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Als er een kleur is waar je alles op ziet dan is het wel zwart. Ik heb een grijze en een zwarte,en ik kan je wel zeggen dat een grijze veel makkelijker te onderhouden is dan een zwarte. Op zwart ga je het minste stof al zien,op een grijze zie je niks,of hij moet al serieus vuil zijn natuurlijk. Link naar reactie
Mitch Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Die mat grijze is super knap ! Link naar reactie
Kathleen Geplaatst: 12 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2010 Haha, dat weet ik ondertussen ook :-D Wou zelfs dat ik hem nooit gezien had, dan had het probleem zich niet gesteld. Het gaat me dus niet om vuil of onderhouden, maar echt om het onderhouden van de lak. Vrees dat dat matte véél moeilijker te onderhouden is dan een 'blinkende'... Ik hoop echt op ervaringen van mensen die hem reeds hebben en kunnen zeggen hoe het onderhoud ervan is. Link naar reactie
xerox666 Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Hier moer ik Phille toch gelijk geven...ik heb een zwarte GTS i.e. en ieder krasje springt in het oog Ook stof en vuil valt extreem op,zwart is heel schoon als het altijd proper staat. Wil je kuiswerk beperken zou ik voor de grijze gaan. Grtz Link naar reactie
beer Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 De mijne ( 300 supersport titanium )komt normaal gezien deze week binnen. Had ook deze bedenking ivm matte verf maar zoals reeds gezegd, op zwart zie je alles. Kan bijna niet meer machten op te gaan sjeezen ... Laat wel iets weten als ik hem in gebruik heb. Grtz Link naar reactie
beer Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Had ook zitten kijken voor okkazie. Had mooi exemplaar gevonden van bouwjaar. 6/08 met 9000 km vr 3800 euro. Als ik mij dan de bedenking maakte dat je voor 5099 euro (korting nog niet afgetrokken) een nieuwe zwarten hebt met 2 jaar garantie dan was keuze gemakkelijk. Heb de supersport uiteindelijk gekocht voor 5000 euro netto en is iets speciaal tov zwarte of witte uitvoering. Heb enkel de hoge spiegels laten vervangen door klein stuurspiegeltje zoals op moto. Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 13 april 2010 Delen Geplaatst: 13 april 2010 @kathleen iedereen zal wel eens een krasje of tikkeltje van steenslag krijgen - da's nu gewoon eenmaal onvermijdelijk anderzijds mag je toch niet gaan stellen dat een scoot onmiddellijk helemaal wordt kapot gedaan door steenslag - het eerste tikje zal je ontzettend opvallen - nadien maakt het gewoon deel uit van je scoot goed en vooral met de juiste produkten onderhouden is de boodschap wil je een scoot of een auto mooi houden - de rest volgt vanzelf grts frutsab ps - ik zag de matte titanium grijze bij blommaert eerder vorige week - knap masjien maar das gewoon persoonlijke goesting :-) Link naar reactie
chrideto Geplaatst: 13 april 2010 Delen Geplaatst: 13 april 2010 Mijn vespa is een gts 250 een gele, zie m'n profiel. Intussen telt ze al zeventienduizend kilometerkes en ze is van april 2008. Ze blinkt en pronkt nog steeds !! Winter en zomer, weer en wind ben ik om de baan behalve sneeuw en ijzel. Maar ge moet er wat voor over hebben zoals reeds vermeld...het onderhoud van je scoot of auto vergt wat tijd. Maar als je ziet wat voor plezier het je geeft...no problemo !!! Volg je intuïtie en de keuze gaat vanzelf. Het enige wat ik je kan aanraden is dat je de onderkant laat behandelen met een speciale verf tegen roest een steenslag. Ik ken mensen die dat met hun gts hebben laten doen en ik denk dat ik dat binnelort ook ga toepassen. Voila dat is het, voor de rest nog veel succes met je keuze en misschien tot binnenkort op de baan ;-)) Link naar reactie
picard Geplaatst: 13 april 2010 Delen Geplaatst: 13 april 2010 Ik rij ook winter en zomer met mijn GTS en inderdaat regelmatig een goede wax en wasbeurt doet wonderen. buiten het compleet roesten van mijn uitlaat heeft blauwe geschelpte de winter goed doorstaan. Het laten eventueel behandelen van de onderkant zou ik ook wel overwegen. Als je een goed adres weet zou ik het fijn vinden dat je dit even zou posten. Link naar reactie
chrideto Geplaatst: 13 april 2010 Delen Geplaatst: 13 april 2010 De mensen die dat hebben laten doen zijn wel van Gent. Ben zelf ook nog op zoek voor een adres in het Antwerps...optie zelf doen ? Moet dit nog even uitzoeken ;-)) Moest ik iets weten ...post ik het via dit forum wel een keer !! Link naar reactie
Kathleen Geplaatst: 15 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2010 Thanks iedereen! Ik laat jullie nog weten wat het geworden is! Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 15 april 2010 Delen Geplaatst: 15 april 2010 De titanium grijze staat nu ook bij mij in de garage. White walls van Schwalbe, smoke schermpje, valbaren rondom en aan het spatbord, extra alarm en een volledig nieuwe lederen zadel laten maken. Volgende week xenon monteren en dan sparen voor een nieuwe uitlaat. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 15 april 2010 Delen Geplaatst: 15 april 2010 Stoeffer ! )) Sjiek!!!! Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 @vespadiverso - zet eens een fotooke aub - succes dermee grts frutsab ps kan je mij aub doormailen waar je dat zadel laat maken - mersie Link naar reactie
Pepone Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 Vespadiverso Proficiat met uw nieuwe vespa:) Groetjes Pino(ge weet wel) Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 Merci voor de toffe reacties. Als ik morgen veel tijd heb zal ik eens een foto maken en posten. Frutsab, stuur mij een mail, dan geef ik je het adres eens. Spot goedkoop en super afgewerkt. Hij maakt vespa-zadels aan de lopende band. Link naar reactie
PhilipL Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 Stuur je een mailtje, wil dat adres ook wel kennen... Link naar reactie
PhilipL Geplaatst: 19 april 2010 Delen Geplaatst: 19 april 2010 @Kathleen, ga voor de matte, dan steek je wat af. Zwart wordt bijna altijd gekozen omdat het zo mooi is, maar het onderhoud...man, man..(had vroeger zwarte wagen). Je ziet er alles op, elke stofje, krasje... Ik heb als ik de mijne kocht ook getwijfeld, zwart of Avio Grijs..en ik heb niet de zwarte genomen en ben er blij om. Als we nu met de club een tochtje maken, ben ik de enige met dit kleurtje, leuk toch ? Dus, niet twijfelen en ga voor de matte. Link naar reactie
beer Geplaatst: 21 april 2010 Delen Geplaatst: 21 april 2010 Ben Supersport zaderdag gaan ophalen. Verkoper kon mij nog niet zeggen hoe ik de lak moet onderhouden !!! Mag hem voorlopig alleen met water en shampoo wassen. Hij ging navraag doen bij invoerder. Ik hou jullie op de hoogte. Nu vollop aan roderen ... max 3/4 gas open optrekken en niet boven 100 km/h. Heb intussen zo'n 300 km gebold. Grtz Link naar reactie
AJ Geplaatst: 11 mei 2010 Delen Geplaatst: 11 mei 2010 Hai,Gefelicteerd met je scoot,Wij gaan er ook een bestellen... Bij de Harley Dealers hebben ze "speciaal" spul voor dit soort lak, Groet,AJ Link naar reactie
akageras Geplaatst: 23 juni 2010 Delen Geplaatst: 23 juni 2010 Hoi , heb ook een gts 300 gekocht , waarvoor dient het roderen ? Heb moeite om me eraan te houden . Ben van oa CBR 1000RR repsol en de laatste een bandit 1250 overgestapt naar een scooter. Is leuk toeren op de gts Mvg Link naar reactie
beer Geplaatst: 24 juni 2010 Delen Geplaatst: 24 juni 2010 Ivm roderen . . . heb eerste 1000 km nooit sneller gereden dan 100 km/h maar wel goed op koppel gereden maw. af en toe goed optrekken en moet zeggen hij rijdt nu fantastisch. Binnenkort komt er een Van Hasselt uitlaat op en misschien nog een malossi vario van bij BStreetzone. Grtz Link naar reactie
beer Geplaatst: 24 juni 2010 Delen Geplaatst: 24 juni 2010 Heb ook altijd met grote moto's gereden en heb laatst meegedaan aan een echte motorit met mijn gts300. Er reden oa. CB600's en monster's mee. Die gasten hebben plaats moeten maken voor mij op de kronkelbaantjes waar gemiddelde snelheid rond de 90 km/h lag, yeahaaa leve de vespa!!! Vespa is nu wel 0,5 kg lichter van tegen grond te schuren met hoofpikkel, zijpikkel en rond uitsteeksel van chassis. Bandjes zowel voor als achteraan volledig rondgereden. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.