Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Titanium grijs?


Kathleen

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Ik sta op het punt mijn eerste Vespa aan te kopen. Mijn oog is gevallen op de GTS 300 of 300 Super Sport. Nu was ik overlaatst bij mijn dealer, waar ook de nieuwe GTS Super Sport stond en sindsien is er twijfel :-D

Ik twijfel tussen de mat titanium grijze kleur of een eenvoudige zwarte. De nieuwe kleur is echt ongelooflijk mooi, maar ik vrees dat alle krasjes en putjes (denk bvb aan steenslag) snel te zien gaan zijn. Zwart is natuurlijk iets eenvoudiger te retoucheren. Ik heb vooral schrik dat ik elk jaar mijn Vespa opnieuw kan laten spuiten, wil het er een beetje fatsoenlijk blijven uitzien.

Zijn er mensen die ervaring hebben met specifiek deze kleur ?

Thanks!

Link naar reactie

Als er een kleur is waar je alles op ziet dan is het wel zwart.

Ik heb een grijze en een zwarte,en ik kan je wel zeggen dat een grijze veel makkelijker te onderhouden is dan een zwarte.

Op zwart ga je het minste stof al zien,op een grijze zie je niks,of hij moet al serieus vuil zijn natuurlijk.

Link naar reactie

Haha, dat weet ik ondertussen ook :-D Wou zelfs dat ik hem nooit gezien had, dan had het probleem zich niet gesteld.

Het gaat me dus niet om vuil of onderhouden, maar echt om het onderhouden van de lak. Vrees dat dat matte véél moeilijker te onderhouden is dan een 'blinkende'... Ik hoop echt op ervaringen van mensen die hem reeds hebben en kunnen zeggen hoe het onderhoud ervan is.

Link naar reactie

De mijne ( 300 supersport titanium )komt normaal gezien deze week binnen. Had ook deze bedenking ivm matte verf maar zoals reeds gezegd, op zwart zie je alles. Kan bijna niet meer machten op te gaan sjeezen ... Laat wel iets weten als ik hem in gebruik heb. Grtz

Link naar reactie

Had ook zitten kijken voor okkazie. Had mooi exemplaar gevonden van bouwjaar. 6/08 met 9000 km vr 3800 euro. Als ik mij dan de bedenking maakte dat je voor 5099 euro (korting nog niet afgetrokken) een nieuwe zwarten hebt met 2 jaar garantie dan was keuze gemakkelijk. Heb de supersport uiteindelijk gekocht voor 5000 euro netto en is iets speciaal tov zwarte of witte uitvoering. Heb enkel de hoge spiegels laten vervangen door klein stuurspiegeltje zoals op moto.

Link naar reactie

@kathleen

iedereen zal wel eens een krasje of tikkeltje van steenslag krijgen - da's nu gewoon eenmaal onvermijdelijk

anderzijds mag je toch niet gaan stellen dat een scoot onmiddellijk helemaal wordt kapot gedaan door steenslag - het eerste tikje zal je ontzettend opvallen - nadien maakt het gewoon deel uit van je scoot

goed en vooral met de juiste produkten onderhouden is de boodschap wil je een scoot of een auto mooi houden - de rest volgt vanzelf

grts frutsab

ps - ik zag de matte titanium grijze bij blommaert eerder vorige week - knap masjien maar das gewoon persoonlijke goesting :-)

Link naar reactie

Mijn vespa is een gts 250 een gele, zie m'n profiel.

Intussen telt ze al zeventienduizend kilometerkes en ze is van april 2008.

Ze blinkt en pronkt nog steeds !!

Winter en zomer, weer en wind ben ik om de baan behalve sneeuw en ijzel.

Maar ge moet er wat voor over hebben zoals reeds vermeld...het onderhoud van je scoot of auto vergt wat tijd.

Maar als je ziet wat voor plezier het je geeft...no problemo !!!

Volg je intuïtie en de keuze gaat vanzelf.

Het enige wat ik je kan aanraden is dat je de onderkant laat behandelen met een speciale verf tegen roest een steenslag. Ik ken mensen die dat met hun gts hebben laten doen en ik denk dat ik dat binnelort ook ga toepassen.

Voila dat is het, voor de rest nog veel succes met je keuze en misschien tot binnenkort op de baan ;-))

Link naar reactie

Ik rij ook winter en zomer met mijn GTS en inderdaat regelmatig een goede wax en wasbeurt doet wonderen. buiten het compleet roesten van mijn uitlaat heeft blauwe geschelpte de winter goed doorstaan.

Het laten eventueel behandelen van de onderkant zou ik ook wel overwegen. Als je een goed adres weet zou ik het fijn vinden dat je dit even zou posten.

Link naar reactie

@Kathleen, ga voor de matte, dan steek je wat af. Zwart wordt bijna altijd gekozen omdat het zo mooi is, maar het onderhoud...man, man..(had vroeger zwarte wagen). Je ziet er alles op, elke stofje, krasje...

Ik heb als ik de mijne kocht ook getwijfeld, zwart of Avio Grijs..en ik heb niet de zwarte genomen en ben er blij om. Als we nu met de club een tochtje maken, ben ik de enige met dit kleurtje, leuk toch ? Dus, niet twijfelen en ga voor de matte.

Link naar reactie

Ben Supersport zaderdag gaan ophalen. Verkoper kon mij nog niet zeggen hoe ik de lak moet onderhouden !!! Mag hem voorlopig alleen met water en shampoo wassen. Hij ging navraag doen bij invoerder. Ik hou jullie op de hoogte. Nu vollop aan roderen ... max 3/4 gas open optrekken en niet boven 100 km/h. Heb intussen zo'n 300 km gebold. Grtz

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hai,Gefelicteerd met je scoot,Wij gaan er ook een bestellen...

Bij de Harley Dealers hebben ze "speciaal" spul voor dit soort lak,

Groet,AJ

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ivm roderen . . . heb eerste 1000 km nooit sneller gereden dan 100 km/h maar wel goed op koppel gereden maw. af en toe goed optrekken en moet zeggen hij rijdt nu fantastisch. Binnenkort komt er een Van Hasselt uitlaat op en misschien nog een malossi vario van bij BStreetzone. Grtz

Link naar reactie

Heb ook altijd met grote moto's gereden en heb laatst meegedaan aan een echte motorit met mijn gts300. Er reden oa. CB600's en monster's mee.

Die gasten hebben plaats moeten maken voor mij op de kronkelbaantjes waar gemiddelde snelheid rond de 90 km/h lag, yeahaaa leve de vespa!!!

Vespa is nu wel 0,5 kg lichter van tegen grond te schuren met hoofpikkel, zijpikkel en rond uitsteeksel van chassis. Bandjes zowel voor als achteraan volledig rondgereden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...