Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vreemde lijst, origineel Vespa?


LoMax

Aanbevolen berichten

Ik heb een set lijstjes voor op de treeplank liggen, eigenlijk best mooi, maar ik vraag me af of dit ooit standaard op een Vespa heeft gestaan. Momenteel staan ze op een +/- 1954 model, maar of dat origineel zo was?

2up8p5c.jpg

inby52.jpg

2celw0g.jpg

Link naar reactie

ik heb nog zo een volledige set liggen ,wel zonder rubber ,kwam van mijn vl1

iemand interesse ?

Link naar reactie

het zijn dezelfde als hierboven,zijn natuurlijk niet meer in nieuwstaat,heb ze laten glasparelstralen

Link naar reactie

Kijk toch ook meteen even na of je hier de juiste rubbers kan voor vinden, want de types die je vaak in de handel tegenkomt, gaan er niet zomaar in. Zelfs het smalle soort rubber is nog iets te breed.

Blijft dan nog het feit dat je verder weg gaat van het origineel, iets wat ik nu juist probeer te vermijden.

Link naar reactie

Het voordeel van de lijstjes op de foto zit in het feit dan je ze blind kan schroeven, en geen dure eindstukjes nodig hebt. Je moet dan wel de rubbers op maat snijden, van de rol, in een puntvorm. Ik denk dat het vooral een economische reden was waarom ze die dingen op deze manier hebben gemaakt.

Belangrijk is ook dat de stukjes lijst op de middenbalk vrij kort zijn, zoals alle begin-jaren-50 Vespa's, terwijl een GL volgens mij al langere lijsten heeft. Dit betekent dus dat je met twee gaatjes gaat blijven zitten, waar geen lijst over komt. Ook niet echt mooi.

Link naar reactie

Ik verkoop die dingen niet, dat was Roufio hierboven ;-)

Momenteel zijn ze niet gemonteerd, en de rubbers liggen ergens op zolder, maar zoals ik al zei, waren die volgens mij ook niet origineel. Verzamelstuk, misschien, maar dan best op de juiste Vespa, zeker omdat ze nog in nieuwstaat zijn. In een kartonnen doos hebben ze niet meer waarde dan het metaal. Zo zag ik onlangs een origineel, verroest Hofmann embleempje, vroegen ze 440 euro voor, terwijl mooie namaak 40 euro kost.

Link naar reactie

Voor zover ik kan zien, zijn de exemplaren op de foto van een bredere soort dan die welke ik heb liggen. En zijn de buitenste lijsten vlak onderaan, net als de andere exemplaren?

De modellen die hier liggen, hebben een verdikking onderaan, die net in de goot/zijkant van de treeplank valt. Bij de aftermarket lijsten die tegenwoordig te koop zijn, wordt dit opgevangen door een extra lijstje in het gootje te leggen, zoals op de laatste foto. Wie zei dat Vespa's restaureren gemakkelijk was? Ik alvast niet.

jhemh5.jpg

1iyf7m.jpg

15xsglt.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Vandaag op de beurs Expo Antwerpen deze lijstjes nieuw in de verpakking zien liggen. En zelfs perfect passende rubbers voor erin. Was bij franstalige standhouder uit Froidchapelle.

Link naar reactie
Nice! 100 € verkocht hij ze hé... ? :)

Geen idee, ik had ze hier nog liggen. Maar zijn prijzen waren zeer redelijk, en hijzelf was een lopend vespa-encyclopedie. En ik vermoed dat ie thuis meer spullen heeft liggen dan mijn fantasie aankan, hihi. Alvast afspraakje gemaakt.

Link naar reactie
Prachtig

Op de verpakking vermeld, en eveneens volgens de verkoper, stonden die ook ooit op Belgische GL's, je kan je dus nog bedenken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...