Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rijbewijs moto


Pieter1

Aanbevolen berichten

Beste,

Is het theoretisch examen echt zo simpel. Bij het theoretisch proefexamen worden niet echt veel verkeersborden e.d. gevraagd. Rij wel al bijna 18 jaar met de auto, dus ken het meeste wel. En wat hebben jullie betaald voor 8 uur rijles (met huur moto,alle vermogens) en bij welke firma (VAB, Erasmus,...). Doe maar eens de examen test op onderstaande link. Allicht slaagt iedereen (40 op 50).

http://www.vab.be/nl/rijschool/content.aspx?pid=29

De Zundäpp moet gerodeerd zijn voor de eerste ritjes hé.

Gtz Pieter

Link naar reactie

Tip voor de toekomstige motorrijder: er zijn ook rijscholen die de opleidingscheques van de vlaamse overheid aanvaarden. Dit wil zeggen dat je dan de helft betaalt!

Wel met een maximum (dacht ik) van 250 euro/jaar.

Stel dus: rijschool kost 600 euro, dan bestel je voor 250 euro opleidingscheques en betaalt maar 125 euro.

Dus dan kost het geheel je "slechts" 475 euro. Meer info bij de vdab - opleidingscheques en de desbetreffende rijscholen...

Suc6

Link naar reactie

http://www.merksemserijschool.be/nl/rijbewijs-a.aspx

Ik betaal daar iets meer dan €600 voor 6u rijles + 2u extra voor examenbegeleiding (huur moto inbegrepen hoogste vermogen).

Je vraagt aan alle rijscholen die je kent in je buurt een prijsofferte voor min 6u rijles + 2u examenbegeleiding voor de zwaarste categorie motorfietsen en dan kan je zelf alle prijzen vergelijken.

Mijn voorbeeld is van een rijschool te Merksem omdat dit vlakbij is voor mij. Van rijscholen te Mechelen heb ik geen prijzen.

Link naar reactie
@Erix,Waar blijft de rest van je originele bericht...mij niet gelaten en ik heb het liever zo...

@Pieter1 : was jouw bericht "Blijft dan achter uwen hoek... " eerst ook niet een stuk groffer? Die eerste versie, waar je Erix naar z'n vijs gaf, was na 1 min. plotseling ook weg hé! Dan vind ik het straf dat jij nu zo naar hem uithaalt! Valt wel op hoor als je steeds je posts zit te veranderen...

Groetjes

Tom

Link naar reactie

Heb helaas niets aan jullie linkjes noch commentaar.

Laat maar...wou nog eens iets posten, blijkbaar eraan voor de moeite.

Trouwens was mijn opmerking niet meer van toepassing; nadat de helft van het bericht werd verwijderd.

Ben het eigenlijk stikbeu dat sommigen mij zo viseren en alles willen neerhalen.

Ik doe daar in ieder geval niet aan mee.

Gtz Pieter

Link naar reactie

Ik heb in totaal €254 betaald voor 8u rijles met Moto van de rijschool en voor het examen is het nog eens €36

Heb wel opleidingscheques van de vlaamse overheid en nog eens van de KMO-Portefeuille (enkel voor zelfstandigen en bedrijven) bijgekregen. Bij mij heeft de rijschool de aanvragen gedaan. Je kan het misschien ook vragen aan de rijschool waar je les wil volgen.

Maandag moet ik mijn praktisch examen gaan doen.

@Erix: en begin nu maar te zagen over de zelfstandigen!

Link naar reactie
Ik heb in totaal €254 betaald voor 8u rijles met Moto van de rijschool en voor het examen is het nog eens €36

@Erix: en begin nu maar te zagen over de zelfstandigen!

Waarom? Dat is toch positief voor jouw (en je portemonnee). :-)

Link naar reactie

Dat scheelt idd een pak !!!

@Fooraapje, succes de maandag !!!

Na mijn rijbewijs begint het pas, op de Zündapp staan de voetversnellingen (twee pedaaltjes; 1 op en 1 ander af, is eigenlijk een hefboom) rechts en de voetrem links. Dat is allicht om het makkelijk te maken. Ga er mijn verstand moeten bijhouden, of ik ga den decor in...zeker bij een noodstop. Ben eigenlijk van plan een gewone moto te kopen voor woon-werkverkeer dus dat wordt :

1. Met de wesp, links handversnelling en rechts voetrem.

2. Met de "gewone" moto : links voetversnellingen en met de rechtervoet remmen.

3. Met de Bella : rechts 2 voetversnellingen (één op, één af) en met de linkervoet remmen.

Zal in het begin spannend worden ;-), U weze gewaarschuwd, haha.

Gtz

Link naar reactie

Nog een vraagje ivm die opleidingscheques: die kan je toch enkel aanvragen als werknemer he? Ik had daar eens wat naar gezocht, en het leek me dat studenten daar niet voor in aanmerking komen. Dat klopt toch he?

Ik studeer namelijk nog. Nu ga ik elk weekend wel wat bijklussen bij een transportbedrijf ("in't wit"). Zou het dan misschien mogelijk zijn om via die "werkgever" (van mijn weekendwerk dus) zulke cheques aan te vragen?

edit: het antwoord staat blijkbaar letterlijk op de link die den erix had gepost:

"Je komt niet in aanmerking als zelfstandige, of als 16 tot 25-jarige tewerkgesteld met

* een studentenovereenkomst.

* een arbeidsovereenkomst van minder dan 80 uren per maand in het kader van een leerovereenkomst."

(http://vdab.be/opleidingscheques/werknemers.shtml)

Link naar reactie

@Pieter1 : Ik heb donderdag m'n eerste rijles gevolgd bij de Merksemse rijschool. Heb zowat alle rijscholen afgedaan en deze kwam er als beste uit. Betaal 675€ incl. BTW voor 8u en examen. Krijg helft terug van bedrag excl. BTW via opleidingscheques. Ik betaal dan eigenlijk 279€. Heel toffe instructeurs, dat doet ook veel :)

Link naar reactie

De Geelse rijschool "Fury" heeft al het moto-materiaal liggen waar je gebruik van kan maken (laarzen, broek, vest, handschoenen,...)

voor mijn opleiding betaalde ik vorig jaar ongeveer( voor zover ik me herinner):

-voor de 6 uur verplichte opleiding 400€

-voor de 2 extra uren + examenbegeleiding 250€

daar kan je dan inderdaad nog 2 *125€ aftrekken indien je je opleiding over 2 jaar spreidt...

P.s ik denk dat op 20€ na alle rijscholen wel ongeveer even duur zullen zijn...

dus waarom niet achter uwe hoek gaan,.. zeker als ze een goede naam hebben.

Link naar reactie

vandaag mijn examen gaan doen en ben geslaagd :-)

Wat ik wel raar vond, is dat er 3 van de Merksemse autorijschool in Sint-Denijs-Westrem hun examen mee de moto moesten komen doen!!!

Wat ze mij vertelde is dat zij van Deurne waren en niet in Kontich mogen gaan voor het examen, zij moeten naar Sint-Denijs-Westrem komen!!! Belgische Logica zeker :-s

Maar de 2 van't stad die nog examen moesten doen voor hun maneuvers waren gebuisd (de ene gevallen en de andere ter traag zelf na 2e poging!) Den 3de moets enkel zijn wegexamen nog doen, maar daar weet ik niks van of die geslaagd was.

Maar het zal voor de mensen van 't stad moeilijker zijn om op de PARKING te rijden zeker? :-D

Link naar reactie

Wij schrijven 't Stad met hoofdletter en parking mag in kleine letters... ;o°

Link naar reactie

@Fooraapje: De reden voor het afleggen van het praktsch examen in Gent is dat er maar een paar centra het volledige "nieuwe" examen parcours hebben liggen. Kontich is er één van en Gent ook .In Kontich zijn de wachttijden veel te lang... Daarom dat de mensen van 't Stad bij jullie op de parking komen rijden. toch handig :)))) Is nog een leuke rit erbij ook !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...