Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Problemen


Mister T

Aanbevolen berichten

Een T5 gekocht van een persoon die hem gekocht had van een ander persoon zonder roze formulier maar wel met een origineel gelijkvormigheidsattest (uitgeschreven in Overijse). Ik ben nu aangifte gaan doen bij de Politie van verlies van het roze formulier.De politie heeft me een papier van verlies van het gelijkvormigheidsattest afgeleverd maar wel zonder plaatnummer en die konden me ook zeggen dat hij niet gestolen was. Ze konden het plaatnummer niet te weten komen doordat het niet meer in hun computersysteem voorkwam maar dat de DIV dat wel nog zou kunnen. Met de gehele papierhandel naar de DIV en daar natuurlijk konden ze niet helpen zonder de vorige plaatnummer. Dus ik vermoed dus als ze een voertuig vinden en er hangt geen plaat aan ze ook niet weten vanwaar het komt.

Wil dit dus zeggen dat een vespa die ooit ingeschreven of niet maar wel verkocht is Belgie (door een Vespa verdeler) nooit meer wettelijk kan rijden.

Moet hij weer ingevoerd worden met alle gevolgen of is er een andere weg.

Wie raad weet laat iets weten en de rest laat ook iets weten.

Groeten Mister T

Link naar reactie

als je een verkoopsovereenkomst hebt, gelijkvormigheidsattest, en een attest van verlies van het roze formulier, én hij was ooit ingeschreven, dan moet de DIV hem toch terugvinden op basis van het chassisnummer ?

bij welke DIV antenne ben je geweest ? Zwijnaarde ?

Hier vind je de uitgebreide uitleg voor Belgische Vespa's zonder papieren (even naar beneden scrollen) :

http://www.motoguzzi.be/moxie/guzzi/techniek/zonder-documenten.shtml

Link naar reactie

Jupppie jup

Ik ben dien gast die dien T5 van MisterT heb 'gekocht', fantastische scooter alles erop en eraan, enkel het kleur was een beetje moche dus ik hem vlug in het matzwart gespoten om klaar te zijn voor de koekelrit dit weekend. Gisteren met alle papierwerk: roze formulier, gelijkvormigheidsattest + attest van verlies van het inschrijvingsbewijs naar de DIV geweest van Oostende.

Ze konden hem nie terugvinden in hun p.c, enkel en alleen omdat ik geen plaatnumer weet van de vorige eigenaar en deze dus niet vermeld staat op het attest van verlies, ze kunnen hem dus niet terugvinden aan de hand van het chassisnummer wat ik toch wel raar vind.

Ze stuurden me vervolgens naar de douane waar ze eerst ook nie direkt wisten wat gedaan omdat er op het attest staat ter hoogte van de huidige situatie: "verlies (verdachte achterhouding) ".

Vervolgens hebben ze dan van alles kopies genomen en een dossier gemaakt en alles w nu verstuurd naar de hoofdantenne van de douane. Ze zeiden me ook dat dit een eind kan duren eer ik daar nu antwoord van krijg. Ergens moeten ze toch aan de hand van een chassisnummer kunnen terugvinden wie de laatste eigenaar was die hem heeft ingeschreven??

De vraag is ook is hij wel ooit ingeschreven? Kan zijn dat dien eerste eigenaar hem nooit heeft ingeschreven en altijd in het "zwart" heeft rondgereden wat misschien een beetje absurd klinkt maar niet onmogelijk is. De km teller heeft maar 4000km...en aan de staat van de scooter is het wel te zien dat hij nie heel erg veel heeft rondgereden, praktisch niets van roest te zien...

Enfin ja nu moet ik dus afwachten, deze morgen ga ik naar de verkeersdienst van de politie in Brugge om eens te vragen aan de experts zelf wat ik nu juist nog kan doen in deze situatie om volledig in regel te zijn...misschien is er nog een andere weg?? ik hoop het althans want me scooter is me enigste vervoermiddel waar ik alle dagen afhankelijk van ben...

Een vriend vertelde me ook dat ze maar vijf jaar kunnen terugkeren bij de DIV wat wil zeggen dat het normaal is dat ze hem nie meer terugvinden als hij in de laatste vijf jaar nie meer ingeschreven is.

Ik had dus bij de douane ook kunnen zeggen dat ik de scooter zes jaar geleden had gekocht zonder inschrijvingsbewijs en dat ik hem nu wil inschrijven maar dan heb ik dus ook een ander attest van verlies nodig waar ik persoonlijk me verlies bevestig op deze manier had het misschien nog kunnen lukken en had ik de gewenste stempels van de douane...

Iemand raad??of ervaring met deze dingen??

Ciao

"Daveteevijf" :-)

Bericht bewerkt (07.10.2005 | 09:08)

Link naar reactie

Zie het eerste bericht geen roze formulier bij de eigenaar voor mij en ik zelf heb er nooit mee rond gereden.

Ik heb ook voor een papier van verlies gezorcht en bij de gentse politie was er geen probleem meer. Dus heb ik de indruk dat de bevoegde diensten zelf niet weten wat er moet gedaan worden want ik had ook gehoord van een fax van de politie naar de DIV maar bij de politie zijden ze me dat dit niet niet klopte. Nu lees ik het weer. We zoeken verder.

Groeten Mister T

Link naar reactie

beetje 't zelfde verhaal als bij mij, maar bij de douane werd er op 't papier

" niet ingeschreven belgisch voertuig" gezet + nog een stempel en één en ander, en ik moest 0.10€ betalen.

bij de DIV alles af gegeven tesamen met de nodige zegels, kwartiertje moeten wachten, en hup mijn plaat gekregen!

let wel; bij de div moest er wel een ambtenaar van de douane aanwezig zijn!

veel succes!

Link naar reactie

Gisteren naar de verkeersdienst geweest in Brugge, ze konden via de dienst dispatching (das een soort van archief) aan de hand van mijn chassisnummer dus de nummerplaat terugvinden, zelf de naam en het adres van de persoon in kwestie kreeg ik er voor niet bij, het was één of andere Belgische Italiaan uit St. Nicolas... joepi dacht ik tis "al" in orde, terug naar de div van Oostende daarmee. Daar toegekomen bleek dat ze in Brugge met één cijfertje van mijn chassisnummer waren gemist en de plaatnummer die ik had gekregen dus verkeerd was. Verkeerde Italiaan, geen spaghetti en vooral de de verkeerde nummerplaat... ... .Verdommemiljaardedju.

De loketbediende van de DIV vertelde me nogmaals dak naar de douane moest gaan. "Maar ik ben daar al geweest en ze wisten niet direkt wat ze ermee moesten aanvangen"

Toen zei die loketbediende dat ik enkel een vignet 705 nodig had plus een stempel van de douane zelf op me inschrijvingsformulier en de klus geklaard zou zijn. Ik dus terug naar de douane met deze "vignet705vraag" en wat bleek ik kreeg dat vignet 705 direkt mits het voorleggen van mijn gelijkvormigheidsattest, een "aankoopbewijs", een beetje info over me scooter en me paspoort, het was zelf gratis heb niks moeten betalen voor da vignet...tjaaaaaaaaaaaaaah waarom konden ze me da gisteren dannie geven????? Al da geloop en gedoe khad er stilletjes aan genoeg van gekregen en nu was de oplossing ineens zo simpel..waarom zeiden ze dat bij de DIV dan nie direkt over da vignet en waarom deed de douane alsof ze nie wisten wat gedaan??? Nuja...twas mooi wandelweer gisteren..

Zelf mochten ze de nr-plaat hebben teruggevonden bij de politie dan nog had ik dat vignet 705 nodig gehad enkel en alleen omdat me scooter bij de DIV niet meer was gekend...

Nu moet ik enkel nog wachten tot maandag om terug naar de DIV te gaan, immers de maandagmorgen is er iemand aanwezig van de douane die het nu nog moet goedkeuren...en dan heb ik eindelijk me nummerplaat...hoop ik toch...en dan maak ik een hele lange rit om me gewandelde kilometers van de laatste dagen te compenseren... ..gewoon jammer dak de koekelrit nie kan meerijden...

Greetz

David

Bericht bewerkt (08.10.2005 | 08:28)

Link naar reactie

Ik ga nog niet beginnen jodelen. Ik dacht dat het al vijf keer in orde was maar ja. Ik begrijp dat ze streng zijn maar het is precies dat ze van elkaar niet weten en dan plotseling hun verstand terugkrijgen. Het is hun werk om te zeggen wat je moet doen en als zij het niet weten kun je van pier naar pol lopen. Ik hoop echt dat het in orde komt.

Groeten Mister T

Link naar reactie

Euh... ik vrees dat je maandag nog wa probleemkes zult hebben bij de DIV... zeker in Oostende (verdomde ambtenaren)... Laat weten hoe 't afgelopen is é...

groetjes

Link naar reactie

Welke probleempjes dan? Volgens mij kan ik nu niet meer voorleggen dan ik nu heb.

Mijn DIV inschrijvingsrecept bestaat uit:

1. Een gelijkvormigheidsattest

2. Een attest van verlies van inschrijvingsbewijs

3. Een aanvraag tot inschrijving met : Een stempel en vignet van de douane, de fiscale zegels, en al de rest is ingevuld zoals het hoort op me formulier.

Smakelijk

Dus waarom zouden ze nog moeilijk doen?? Tis al moeilijk genoeg geweest, we zullen wel zien. Als je zegt dat ik nog wa probleempjes zal hebben vermeld dan eens de welke... ..moeilijke ambtenaar, da kan, maar ik kan nie meer doen dan ik nu al gedaan, we zullen zien hé

Link naar reactie

Volgens mij gaan ze u nu nog naar't oude plaatnummer vragen... en u doorsturen naar Brussel...

Ik hoop echt dat ik ongelijk heb... hou me op de hoogte oe 't geweest is

Verrekte DIV...

Groetjes

Link naar reactie

een attest van verlies van een inschrijvingsbewijs telt sinds kort niet meer!

je moet samen met de scooter en de vorige eigenaar een proces verbaal van "onvrijwillig verlies van een inschrijvingsbewijs " laten opmaken bij de lokale politie, dan stuurt de politie een gedeelte hiervan naar het Div en jij kan dan naar het Div gaan met het andere gedeelte van deze pv en pas dan kan je terug inschrijven...

of als ge heel veel sjans heb zijn bij uw lokale div antenne hier nog niet goed van op de hoogte en dan lukt het zo !!!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...