Ryckeboer Koenraad Geplaatst: 13 januari 2010 Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Iemand ervaring met het vervangen van de 2 takt motor van een PX125 in een 4 takt lml motor? Link naar reactie
Gette Geplaatst: 13 januari 2010 Delen Geplaatst: 13 januari 2010 nogmaals, frame is helemaal anders opgebouwd... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 13 januari 2010 Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Niet bij een PX, maar roo heeft in Amiland wel al deze ombouw gespot: Link naar reactie
Cult Geplaatst: 13 januari 2010 Delen Geplaatst: 13 januari 2010 thread staat redelijk in de verkeerde topic... dit is EVENEMENTEN... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 13 januari 2010 Delen Geplaatst: 13 januari 2010 @cult: Iemand bouwt (met behoorlijk wat zaagwerk) een 4takt blok in een SS180, en jij begint over formaliteiten... waar zijn je prioriteiten! Link naar reactie
Cult Geplaatst: 13 januari 2010 Delen Geplaatst: 13 januari 2010 een overzichtelijk forum... Link naar reactie
EriX Geplaatst: 13 januari 2010 Delen Geplaatst: 13 januari 2010 een overzichtelijk forum... Je bent een zagevent aan't worden zenne! :-) Link naar reactie
Cult Geplaatst: 13 januari 2010 Delen Geplaatst: 13 januari 2010 das met da kakweer...sorry... Link naar reactie
EriX Geplaatst: 14 januari 2010 Delen Geplaatst: 14 januari 2010 Voor goede raad i.v.m. kakken moet je bij de Gette zijn! :-) Link naar reactie
bobke Geplaatst: 14 januari 2010 Delen Geplaatst: 14 januari 2010 een px blok vervangen door een lml blok ? meestal gaat da andersom ;-) Link naar reactie
EriX Geplaatst: 15 januari 2010 Delen Geplaatst: 15 januari 2010 Neen bob, meestal vervang je een ouder Vespa motorblokje (VNA, VNB, etc...) door een PX of een LML blok. Een LML blok vervangen door een PX of vice versa daar heb ik inderdaad ook nog niet van gehoord (2t wel te verstaan). De vraag was dan ook om een 2t PX te vervangen door een 4t LML (geheel ander verhaal). Link naar reactie
Ryckeboer Koenraad Geplaatst: 19 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2010 Sorry dat ik wat laat reageer maar ik neem de vespa tijdens de zomer mee naar italië en daar krijg ik veel de opmerking en boze blikken dat de vespa stinkt.(puzzare) Daarom wil ik de 2takt in 4takt veranderen i.p.v. uit te kijken naar een nieuwere vespa. In Italië zie je niet veel 2takt's meer, ze geven er premies om ze te slopen. Link naar reactie
Bartolino Geplaatst: 19 januari 2010 Delen Geplaatst: 19 januari 2010 ze geven er premies om ze te slopen. ...en dan verpatsen ze hem aan ons. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 19 januari 2010 Delen Geplaatst: 19 januari 2010 Sorry dat ik wat laat reageer maar ik neem de vespa tijdens de zomer mee naar italië en daar krijg ik veel de opmerking en boze blikken dat de vespa stinkt.(puzzare) damn dat vind ik nu wel straf, ge zou toch denken dat het voertuig dat Italië mee eenn ieuwe toekomst heeft gegeven na de 2e wereldoorlog een beetje nostalgisch zou ontvangen worden??? is het eerder het noorden waar hje naartoe gaat? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 19 januari 2010 Delen Geplaatst: 19 januari 2010 Anders lepel je dat PX blok in een oldie - stijl zijn ze daar gevoeliger voor dan voor stank, toch? Link naar reactie
Ryckeboer Koenraad Geplaatst: 19 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2010 ja, naar het gardameer. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 19 januari 2010 Delen Geplaatst: 19 januari 2010 mja... tnoorden is wat meer geürbaniseerd en daar hebbe ze al lang veel last van smog e.d. hé, hoewel het gardameer... ma zoals mr160 zegt: oldie kope en px blok eronder, dan gaan ze u graag zien komen, heb zo net ene boek gekregen van m'n vriendin: A Vroom with a vieuw, over nan australische reisverhaal schrijver die als puber ervan droomde om met nen vespa door italië te cruisen en dat op zijn bijna 40e ook gaat doen. Schitterend boek trouwens, ge geraakt volop mee in de sfeer waarin die mens zich bevond en die wordt effectief overal met open armen ontvangen met zijn vespa...(ik denk een VNB want het gaat over een 125cc uit 1963 met mooie ronde vormen en veel chrome toestanden (sounds alot like curry maja...) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 19 januari 2010 Delen Geplaatst: 19 januari 2010 Peter Moore reed dat stuk in 1995; dat waren wel een beetje andere tijden qua Vespa! (gezien de laag smog die nu nog wel eens over Noord Italie hangt neigen ze toch wel naar een afkeur voor 2-takt Hier zijn plaatjes van die trip trouwens: http://www.petermoore.net/books/vwav/vwav.html Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 19 januari 2010 Delen Geplaatst: 19 januari 2010 cool, tjah ben nog maar net begonnen aan dat boek, wel heerlijk verslavende literatuur voor een vespaliefhebber blijkbaar toch niet echt curry Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.