Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Batterij SS180/opladen


inspiron1

Aanbevolen berichten

Hallo,

mijn vespa start perfect op, staat meestal op druppellader. Na een tijdje draaien valt hij uit. Batterij leeg. 3 v ipv 6 volt.

Dan direct terug aan druppellader. Na 5 min vertelt druppellader dat de batterij vol is ? Kan niet. Ik heb dan wel tijdens het opladen bijna 7 volt(druppellader aan).

Terwijl de motor draait ga ik ook eventjes de spanning gaan meten aan de batterij. 6,2 volt max. Normaal ?

Hoe weet ik dat de vespa zelf genoeg oplaadt ?

Zou het de batterij zijn die defect is, dit na 7 maand. En is dat garantie ?

Kan ik nog interessante metingen doen die mij wijzer maken ?

Alle tips welkom.

En dank bij voorbaat.

Link naar reactie

Als de batterij heel snel oplaadt wil dit zeggen dat de batterij idd stuk is. Je kan proberen om ze terug te brengen, maar het zal afhangen van de goodwill van de verkoper of je een nieuwe krijgt. Op de voltage moet je niet teveel voortgaan, eerder op de ampèreage.

Voor een lange levensduur van je batterij is een druppellader onontbeerlijk, alsook regelmatig (indien nodig) bijvullen met gedistilleerd water. Gebruik de batterij ook regelmatig, dit komt de levensduur ten goede (veel rijden dus).

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Als je meer volt meet bij een draaiende motor dan wanneer hij stil staat, zou je batterij moeten opladen. Dit klopt echter niet voor 100%. Regelmatig bijladen is de boodschap. Zo zorg je er voor dat ze niet "te leeg" geraakt.

Een ander oplossing om van je batterijprobleem vanaf te raken is deze: http://www.sip-scootershop.com/main/base/Results.aspx?t=vespatronic%20ss180&d=(sco,ape,lam,old,px,sma,max,atv,mot)&a=1&sort=0

Ik heb me zo een setje aangekocht, maar nog geen tijd gehad om te monteren, misschien nog even wachten dus.:)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Dag Nero, sowieso lijkt alles in de richting van een defecte batterij. Met mijn ontsteking is alles ok voor het moment toch, dank zijn Nico, alles is goed afgeregeld geweest en is nog steeds prima. En ik heb een keverbobine geplaatst , die lijkt goed voorlopig.

Stel dat die onsteking van sip ok is, zou dit dan betekenen dat ik geen batterij meer nodig heb ? Het interesseert mij wel om die problemen weg te werken.

Link naar reactie

Die vespatronic kan je zowel met als zonder batterij gebruiken. Het voordeel is dat je naar een 12V batterij kan gaan (minder gevoelig) en je ontsteking volledig vernieuwd is (de vespatronic zou meer als voldoende opladen om zonder problemen te kunnen rijden).

Maar als je wil, kan je perfect zonder batterij rijden mits een paar kleine aanpassingen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...