Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Cosa rijders/eigenaars m/v


Vespa-Viking

Aanbevolen berichten

Hallo Vespisten,ik rijd sedert enkele maanden met een Cosa 200 uit 1991,ik doe bij deze een oproep aan andere Cosa-rijders m/v .

Wie van jullie heeft interesse om af en toe samen te komen om ervaringen en of ideeen uit te wisselen ivm Vespa Cosa.Er zijn blijkbaar niet zoveel Cosas in omloop in ons land,wisselstukken vinden is niet zo eenvoudig.Kenners van oldies hebben mij al bevestigd dat sommige dingen niet zijn te vergelijken met andere oudere types of zelfs PX modellen,daarom mijn oproep.

Graag jullie reakties via een mailke op mijn profiel,

alvast bedankt,grt Eric

Link naar reactie

Goede keuze, het blijft de beste 2 taks scooter maar spijtig genoeg niet zo sensueel als een px.

voor onderdelen, kan je altijd terecht op SIP maar je kan er niet alles meer krijgen, ik ben al suf gezocht achter een orginele carburator,..

grts Christian

Link naar reactie

hallo Christian,ik ben er zeker van dat ik onlangs een Dell-orto 24-24 gezien heb,ik kijk bijna dagelijks,dus,als ik er eentje tegenkom geef ik jou onmiddelijk een seintje,grt Eric

graag kontakt via mail

Link naar reactie
ik ben al suf gezocht achter een orginele carburator,.. grts Christian

check eens met GLRODE, ik denk dat hij je hier wel kan mee helpen

Link naar reactie

hallo een vraagje voor de cosa kenners

weet een paar huizen verder een cosa te koop voor een zacht prijsje met papieren

staat al een paaar jaar onder afdak en ziet er nie uit

remponpjes zitten vast benzinetank lekt en electrische benzinekraan is kapot volgens de verkoper

plan a zou hem kopen voor onderdelen heb zelf een px 200 gs

na enig opzoekwerk kan ik er nie veel van gebruiken denk ik????

plan b voor opmaak voor nachtrit of crosser of ratbike of zoiets

kan je er een gewone carburator op zetten ?? heb ik nog liggen en benzinetank van een brommer

zijn de rempompjes nog te verkrijgen ergens want op sipp hebben ze er nie veel van voor cosa

bedankt voor de reakties anders laat ik hem gewoon staan onder dat afdak

mvg en merci

voeze

Link naar reactie

ik hoor wel eens dat een cosa-motor een donor kan zijn voor een P200 blok

al de rest gaat dan naar het containerpark ofzo ?

misschien kunnen ze dat nu aan jullie geven ?

Link naar reactie

Hallo voeze,

Wat is een zacht prijske voor u?Wat betreft de rempompkes,die kan je bij sip bestellen en kosten ong. 35 euro per stuk.Benzinetank kan je kopen voor een 20 euro op ebay duitsland (2é hands en zonder verzending... ).Electrische benzinekraan kan je ook bij sip kopen,wel niet zo goedkoop.Als donor voor de px zou ik niet doen,te grote verschillen.Gewone carbu monteren kan,maar niet zo maar eender welke.Je moet dan wel een aansluitstuk bijkopen ergens,ook niet zo goedkoop... ..Je ziet maar hé...

Greetz

Link naar reactie

je moet inderdaad héél goed opletten,heel wat onderdelen zijn onderling uitwisselbaar PX200 versus Cosa 200,maar niet allemaal,de motor van de 200 Cosa wordt wel veel gevraagd om te plaatsen onder PX,maar je moet weten dat nogal wat onderdelen specific Cosa zijn,meestal zwaarder of robuster uitgevoerd.

In Duitsland kan je via ebay héél veel onderdelen voor de Cosa nieuw of tweedehands kopen,want Cosa werd daar heel veel verkocht.

Link naar reactie

Hoi voeze,

Persoonlijk vind ik 200 euro nogal veel voor een afbrekertje... ..Een 100 euros zou beter zijn,gezien de staat waarin deze zich bevindt.Mijne maat kocht onlangs ne cosa 2 van '95 voor 500 eurokes in zeeeeer goede staat,zonder batterij.Wie zoekt,die vindt...

Greetz

Link naar reactie

Vraagje

Wat zijn goede (regen) banden voor de cosa (misschien is dat al eens besproken hoor).

Welke spanning moet er op die banden staan.

Heeft er iemand een handleiding van de Cosa of het eigenaarsboekje?

Dat was er natuurlijk niet bij toen ik hem kocht.

Bedankt alvast

Link naar reactie

@Hano1,ik rijd met Michelin SM100 100/90-10 en die zijn héél goe in alle omstandigheden,bandenspanning 2bar voor,2,3bar achter,voor zover mijn bescheiden ervaring mij heeft geleerd,dus andere rijders kunnen er andere mening over hebben.Ik had bij aankoop van mijn 2deh Cosa '91 (zes maand geleden)ook geen boekje,heb copy gekregen van Vespaforum lid,.er staat nu eentje te koop op ebay(duitstalig).als ik je kan helpen,mailke via mijn profiel is geen probleem,lees ook eens éérste artikel in deze topic :Vespa Cosa rijders/eigenaars m/v.

grt Eric

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...