Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ABS ! ........met of zonder?


Jim

Aanbevolen berichten

Ik overweeg de aankoop van een GTS 250 i.e.ABS. Ben nu al bij 3 dealers langsgegaan voor info over die ABS, en geen van de drie is enthousiast... "Is weggegooid geld", "ne gewone remt ook prima", "ge geeft dat geld beter aan accessoires"

Wie heeft er nu echt praktische ervaring hiermee. Heb helaas nog niet met ABS gereden op ne Vespa, kan dus geen vergelijk maken.

Jim

Link naar reactie

Met ABS op de scooter heb ik geen ervaring. Maar er zijn natuurlijk meer factoren die meespelen bij het rijden dan enkel ABS. Neem nu de reactietijd. Die is bij een 90 jarige ook veel langer dan bij een 20 jarige. Verder is remmen alleen niet altijd de manier om een ongeval te vermijden een hindernis ontwijken is even belangrijk. Ik weet niet hoeveel rijervaring U hebt. Maar persoonlijk zou ik voor de meerprijs liever een cursus defensief rijden volgen. Persoonlijk rij ik met een 300 en inderdaad zoals eerder vermeld zit daar geen ABS op je kan het zelf niet als optie nemen. Daar waar het op een 250 wel mogelijk is. Toch remt deze zeer goed zonder dat de wielen blokkeren. Ik heb natuurlijk nog geen noodstop moeten doen aan 130 en ik zie daar eerlijk gezegd ook niet naar uit. De keuze is aan U.

Link naar reactie

@ marcske

Klopt zeker dat een cursus interessant is, heb ik in het verleden al eens gevolgd, maar denk dat voor een goed resultaat (= veilig rijden) het een EN/EN verhaal is. EN ne veilige scooter EN goede uitrusting EN veilig rijgedrag EN veilige medeweggebruikers EN ...

Wat noodstop aan 130 betreft, denk dat gene enkele motard daar naar uit kijkt, ook niet de ABS-ers!

Link naar reactie

aan 130 een noodstop doen, dat is zoals met alle leuke dingen, je moet er vaak erg lang naar uitzien maar eenmaal het er is, is het oooo zo rap gepasseerd (lees: omzeep) :-D

ik heb geen abs, mijn smart wel, soms wou ik dat het er niet was, dat ding trommelt zo lang dat het volgens mij de remafstand ver7voudigd !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...