Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

vraagje aan onze Nederlandse medemens ;

als een scooter een "nederlands kenteken" bezit,wil dat dan zeggen dat deze papieren heeft waar die in Belgie kan mee worden ingeschreven of enkel dat er nog een nummerplaat opzit uit Nederland ( en is dat dan voldoende?)

Domi.

Link naar reactie
vraagje aan onze Nederlandse medemens ;

als een scooter een "nederlands kenteken" bezit,wil dat dan zeggen dat deze papieren heeft waar die in Belgie kan mee worden ingeschreven of enkel dat er nog een nummerplaat opzit uit Nederland ( en is dat dan voldoende?)

Domi.

Hangt er ook vanaf of het een 50cc betreft of groter...

50cc (brommers) hebben in NL een kentekenbewijs + plaatje. Omdat dit in BE niet hoeft kun je dit probleemloos negeren. Wel alles bewaren voor als je deze weer verkoopt of iemand beweert dat jouw scooter zijn gestolen scooter is :-)

Indien groter dan 50cc (motor dus) dan zou de uitspraak moeten betekenen dat de scooter alle officieele NL kentekenbewijzen (papieren) heeft en natuurlijk een corresponderende kentekenplaat.

(Zoiets heeft volgens mij gelijkvormingheidsattesten in BE.)

Bij aankoop van zo'n voertuig moet deze worden 'overgeschreven' van eigenaar op een postkantoor. Indien deze naar Belgie gaat zal dit vast wel weer additionele bureaucratische 'handelingen' vereisen

Link naar reactie

merci voor de reakties,ik ga het maar laten..ik had een Lammy gevonden in Nederland maar die papierenwinkel is altijd zo ne rompslomp..dus maar direct ééntje met Belgische papieren..uit luiheid waarschijnlijk.

Domi.

Link naar reactie

Ik heb in een ver verleden eens een 180SS gekocht bij onze noorderburen. Wat je zeker moet hebben is de “paspoort” van het voertuig dat uit 3 delen bestaat. Bovendien moet je een bewijs hebben van de autokeuring ginder dat aangeeft dat het voertuig ginder niet meer is ingeschreven. Ik heb ook de Nederlands nummerplaat meegekregen, maar deze is niet noodzakelijk! Heb de Vespa zonder één probleem kunnen inschrijven in België. Succes met de zoektocht naar een geschikte Lambretta Domi, groeten Jan.

NB: ook mijn 160 GS is van Nederland en probleemlos ingeschreven...

Link naar reactie

Ik heb ook een Lambretta uit nederland hier ingeschreven, met de juiste papieren een koud kunstje :)

Link naar reactie
  • 4 weken later...

:-)))

flauwe plezante :-))

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...