Ga naar inhoud
Vespaforum.be

De correcte helm-maat kiezen


dirkangelo

Aanbevolen berichten

Ik ga voor het eerst een nieuwe helm kopen.

Aangezien ik dus nog nooit een helm gedragen heb, weet ik niet waar ik precies op moet letten en wat ik moet “voelen” bij het passen.

Ik denk bvb. aan volgende zaken:

• Bestaan er bvb. tabellen waar je jouw opgemeten omtrek van je hoofd kunt omzetten in een maat (S-M-L-XL)?

• Moet ie goed vast zitten? Waar wel? Waar niet?

• Of moet je ergens nog speling hebben?

• Kan je best een tijdje met de helm in de winkel rondlopen vooraleer te beslissen?

• Wordt de binnenbekleding nog wat ingedrukt… zodat je best een nieuwe helm toch goed laat aansluiten?

• Andere aandachtspunten?

Iemand goede/slechte ervaringen met de helm: VESPA "SOFT TOUCH"

Link naar reactie

Had de soft touch (mijn eerste helm) een tijdje in de kast gelegd en verder gereden met de Gran Turismo omwille van het visier. Doch nu terug naar boven gehaald en zit wel lekker! tov andere helmen zonder visier is dit de goeie tot betere middelmaat denk ik. Let wel: zonder visier is het in bepaalde omstandigheden wel janken als je geen goeie bril erbij aandoet. Je ziet hier genoeg topics die hierover gaan... Verder is passen de boodschap. Mijne soft touch is maat Small terwijl de Gran Turismo maat XSmall is. Te groot heb je geen 'vast' gevoel en schuift hij achteruit bij het optrekken, te klein krijg je koppijn na lange ritten. Als je twijfelt lijkt het me aangewezen dat tikkeltje te klein te nemen. (heb ik toch gedaan). En als je kan: passen in de winkel en bestellen via internet ;-) Is wel niet zo dealervriendelijk doch scheelt veel! Ik heb eentje gekocht in de winkel, andere via internet.

Link naar reactie

Helm mag niet wiebelen als je die past.

Hij mag ook niet knellen.

Een helm is leuk om aan te doen maar eens je rijdt krijgt u nog wind te verduren.

De ene sluit al wat beter dan de andere.

Testen zou ik zeggen.

Koop kwaliteit, tis toch om uw hoofd te beschermen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...