jonassteyaert Geplaatst: 11 juni 2009 Delen Geplaatst: 11 juni 2009 dik probleem! een van de twee vijzen die de luchtfilter vasthoudt aan de carbu gaat er niet meer in , de draad is vanbinnen kapot, nu wat zijn m'n opties? een nieuwe carbu aanschaffen :s? of zou rijden met 1 vijs die de luchtfilter vasthoudt lukken? en zou ik gewoon proberen de vijs erdoor te slaan met een hamer met wat chance zit die dan vast? Goede raad pleaaase!? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 11 juni 2009 Delen Geplaatst: 11 juni 2009 zeker de vijs er NIET doorslaan welke van de 2 is kapot ? als diegene het dichtst bij je stationairregelaar nog ok is dan kan je er volgens mij best zo mee doorrijden door die goed vast te zetten uiteraard is het probleem opgelost met een nieuwe (2de handse) carbu Link naar reactie
jonassteyaert Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2009 de rechtse als je de carbu in normale houding neemt, dus idd ad kant vd stationairregelaar, het is een dellorto SHB 16.10 en redelijk moeilijk terug te vinden denk ik merci vr comment Link naar reactie
Joene Geplaatst: 11 juni 2009 Delen Geplaatst: 11 juni 2009 als je de luchtfilter er later nooit meer wil afdoen (nooit meer is natuurlijk relatief) kan je overwegen om de vijs vast te zetten met Bizon Lock Bond: Vloeibaar borgmiddel voor metalen bouten, moeren en schroeven. Toepassingsgebied Zet metalen bouten, moeren, schroeven, tapbouten en -einden vast, die later weer losgedraaid moeten kunnen worden. Dicht schroefdraadverbindingen af. Beschermt tegen roestvorming op schroefdraad. Niet geschikt voor toepassingen met kunststof en hout. Eigenschappen * schok- en trilbestendig zie: http://www.bison.nl/NL/nl/index.do Zoeken op categorie "Speciaallijmen" Ik heb dat spul thuis liggen (ben van Leuven), als je het wil gebruiken stuur dan mail naar jeroenPUNTdePUNTwijsATskynetPUNTbe Link naar reactie
jonassteyaert Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2009 kost da ding veel ? misscien is dat ook een goede oplossing Link naar reactie
jonassteyaert Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2009 http://www.bison.be/BE/nl/index.do deze dan ? Link naar reactie
jonassteyaert Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2009 oei da doet nix, laat die laatste maar, kbedoelde dus de metaallijm? tot 100°C , waterbestendig, dan doe ik er dus nix fouts mee ? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 11 juni 2009 Delen Geplaatst: 11 juni 2009 ik dacht zo'n € 8,00 ik heb het al gebruikt voor de (olie)moer van mijn carter vast te zetten en die zit nu nog steeds vast :-) prima spul voor dergelijke toepassingen je hebt er wel maar enkele druppels voor nodig daarom is € 8 misschien veel voor 3 druppels van da spul ? Link naar reactie
jonassteyaert Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2009 ok dus opties: 1 vijs vastzetten en zo proberen rijden met het gevaar dat door de trillingende luchtfilter loskomt 2. lijmen en luchtifliter ertegenplakken Link naar reactie
Joene Geplaatst: 11 juni 2009 Delen Geplaatst: 11 juni 2009 nee, nee LOCK BOND moet je hebben bedoeling is dat je dit spul op de schroefdraad doet van die ene vijs die in het kapotte deel van je carbu moet. zet je luchtfilter er gewoon op en vijs de 2 luchtfiltervijzen vast zoals vroeger. een paar uur laten goed laten drogen en hup klaar. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 11 juni 2009 Delen Geplaatst: 11 juni 2009 VERWERKING Bewerking ondergrond: De te borgen onderdelen moeten droog en stof-en olievrij zijn. Ontvetten met ‘Bison Ontvetter’ of wasbenzine. Losse roest eerst met een staalborstel o.i.d. verwijderen Gereedschap: Direct uit de tube verwerkbaar d.m.v. fijne doseerpunt. Aanbrengmethode: Enkele druppels op de schroefdraad van één van beide onderdelen aanbrengen. Verwerkingstemperatuur: Niet verwerken beneden +10°C. Handvasttijd: Een handvaste verbinding wordt na 15-30 minuten bereikt, afhankelijk van de tolerantie tussen de twee onderdelen, de temperatuur en de metaalsoort. Uithardingstijd: Actieve metalen, zoals zwart staal, koper en koperlegeringen geven een snellere uitharding dan passieve metalen, zoals roestvrij staal, aluminium, zink en cadmium. Volledige doorharding duurt gemiddeld ca. 24 uur. In het algemeen geldt hoe nauwer de onderdelen passen en hoe hoger de temperatuur, des te sneller de doorharding van Bison Lock Bond. GEBRUIKSAANWIJZING De tube Bison Lock Bond met een speld doorprikken. Bison Lock Bond aanbrengen. Hierna de onderdelen monteren. Na de montage de onderdelen niet meer draaien of verschuiven. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 11 juni 2009 Delen Geplaatst: 11 juni 2009 of misschien eens met een iets langer boutje proberen? Link naar reactie
jonassteyaert Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2009 dan moet mn vijs er toch eerst ingaan voor ik da kan toepassen? de draad vanbinnen is al helemaal in het begin kapot.. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 12 juni 2009 Delen Geplaatst: 12 juni 2009 beter draad tappen dan vastlijmen. Normaal blijven die 2 stutten trouwens in je carbu zitten en zet je de carbu erop met vleugelmoeren. Kijk eens op sip-scootershop voor een afbeelding. Carbu's zijn trouwens nog vlot te krijgen volgens mij Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.