Ga naar inhoud
Vespaforum.be

luchtifilter vijs


jonassteyaert

Aanbevolen berichten

dik probleem! een van de twee vijzen die de luchtfilter vasthoudt aan de carbu gaat er niet meer in , de draad is vanbinnen kapot, nu wat zijn m'n opties? een nieuwe carbu aanschaffen :s? of zou rijden met 1 vijs die de luchtfilter vasthoudt lukken? en zou ik gewoon proberen de vijs erdoor te slaan met een hamer met wat chance zit die dan vast? Goede raad pleaaase!?

Link naar reactie

zeker de vijs er NIET doorslaan

welke van de 2 is kapot ?

als diegene het dichtst bij je stationairregelaar nog ok is dan kan je er volgens mij best zo mee doorrijden door die goed vast te zetten

uiteraard is het probleem opgelost met een nieuwe (2de handse) carbu

Link naar reactie

als je de luchtfilter er later nooit meer wil afdoen (nooit meer is natuurlijk relatief) kan je overwegen om de vijs vast te zetten met Bizon Lock Bond:

Vloeibaar borgmiddel voor metalen bouten, moeren en schroeven.

Toepassingsgebied

Zet metalen bouten, moeren, schroeven, tapbouten en -einden vast, die later weer losgedraaid moeten kunnen worden. Dicht schroefdraadverbindingen af. Beschermt tegen roestvorming op schroefdraad. Niet geschikt voor toepassingen met kunststof en hout.

Eigenschappen

* schok- en trilbestendig

zie: http://www.bison.nl/NL/nl/index.do

Zoeken op categorie "Speciaallijmen"

Ik heb dat spul thuis liggen (ben van Leuven), als je het wil gebruiken stuur dan mail naar jeroenPUNTdePUNTwijsATskynetPUNTbe

Link naar reactie

ik dacht zo'n € 8,00

ik heb het al gebruikt voor de (olie)moer van mijn carter vast te zetten en die zit nu nog steeds vast :-)

prima spul voor dergelijke toepassingen

je hebt er wel maar enkele druppels voor nodig daarom is € 8 misschien veel voor 3 druppels van da spul ?

Link naar reactie

nee, nee LOCK BOND moet je hebben

af993e0fc2c7dd2dc07c35.gif

bedoeling is dat je dit spul op de schroefdraad doet van die ene vijs die in het kapotte deel van je carbu moet. zet je luchtfilter er gewoon op en vijs de 2 luchtfiltervijzen vast zoals vroeger. een paar uur laten goed laten drogen en hup klaar.

Link naar reactie

VERWERKING

Bewerking ondergrond: De te borgen onderdelen moeten droog en stof-en olievrij zijn.

Ontvetten met ‘Bison Ontvetter’ of wasbenzine. Losse roest eerst met een staalborstel o.i.d.

verwijderen

Gereedschap: Direct uit de tube verwerkbaar d.m.v. fijne doseerpunt.

Aanbrengmethode: Enkele druppels op de schroefdraad van één van beide onderdelen

aanbrengen.

Verwerkingstemperatuur: Niet verwerken beneden +10°C.

Handvasttijd: Een handvaste verbinding wordt na 15-30 minuten bereikt, afhankelijk van de

tolerantie tussen de twee onderdelen, de temperatuur en de metaalsoort.

Uithardingstijd: Actieve metalen, zoals zwart staal, koper en koperlegeringen geven een

snellere uitharding dan passieve metalen, zoals roestvrij staal, aluminium, zink en cadmium.

Volledige doorharding duurt gemiddeld ca. 24 uur. In het algemeen geldt hoe nauwer de

onderdelen passen en hoe hoger de temperatuur, des te sneller de doorharding van Bison Lock

Bond.

GEBRUIKSAANWIJZING

De tube Bison Lock Bond met een speld doorprikken. Bison Lock Bond aanbrengen. Hierna de onderdelen monteren. Na de montage de onderdelen niet meer draaien of verschuiven.

Link naar reactie

beter draad tappen dan vastlijmen. Normaal blijven die 2 stutten trouwens in je carbu zitten en zet je de carbu erop met vleugelmoeren.

Kijk eens op sip-scootershop voor een afbeelding.

Carbu's zijn trouwens nog vlot te krijgen volgens mij

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...