Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa VNB1 voetstrips


Sucho10

Aanbevolen berichten

Hallo,

Kan iemand me vertellen op welke afstanden de gaten voor 't monteren van de voetstrips worden geboord ?

Heeft iemand hiervan een tekening ?

Weet iemand hoe de voetrails zijn gepositioneerd tov elkaar ? Tekening ?

Wil die namelijk boren zoals destijds in de fabriek is gebeurd.

Kan iemand me ook uitleggen hoe de originele montage gebeurd na 't voorboren van de gaten ?

Welke toolings gebruiken we hiervoor ?

Alvast bedankt voor elke input.

Luc

Link naar reactie

hoever de gaten uit elkaar staan weet ik niet,kan je best vergelijken met de oude strips.

De strips worden normaal met zeer kleine klinknagels gemonteerd,in de gaten steken van boven naar onder en bovenaan tegen houden met een hamer en dan langs onderkant met een bolle hamer een kraag aan maken tot dat het vast zit.

Is zeker niet gemakkelijk als het de eerste keer is. Wat sneller en zeker even goed is,poprevetten erin steken,revetten nemen die ongeveer 3mm eruit komen als je dan deze aanspant is het aan de onderkant een mooi bolletje.

Link naar reactie

Heb recent bij Mauro Pascoli een nieuwe kit footstrips aangekocht.

In de set bevinden zich 6 schroeven met ronde kop,6 kleine klinknagels met ronde kop en schroefdraad, 14 lange klinknagels met ronde kop en 19 korte klinknagels met platte kop.

Weet iemand welk item waarvoor dient ?

Ik vermoed de 14 lange klinknagels voor 't bevestigen van de metalen blokjes op 't einde van de strip.

En de rest ?

Mvg

luc

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...