Ga naar inhoud
Vespaforum.be

(Warm) startprobleem VL1T 1955


RoelRoel

Aanbevolen berichten

Hallo. Mijn vespa start goed als hij koud is maar als hij warm is krijg ik hem niet meer gestart. Slechts na ver in de gang lopen doet hij het weer. Vermoeiende bezigheid wel. De motor is gereviseerd en de condensator en platines zijn ook nieuw. Ik zet de naftkraan optijd dicht zodat de carburator leeg is maar dat helpt allemaal niet. Zijn er mensen die dit ook aan de hand gehad hebben en/of weten wat de oorzaak hier zou kunnen zijn?

In ieder geval bedankt...

Link naar reactie

teveel speling tussen piston en cilinder. Probeer eerst met nieuwe segmenten en anders voor een overmaat piston gaan en cilinder laten boren of een compleet nieuwe cilinder incl piston.

Link naar reactie

welke bobijn heb je nu zitten?

Gr nico

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Sorry voor de late reactie. Ik dacht dat ik mail kreeg als er gereageerd werd op het forum. Waarschijnlijk heb ik iets fout gedaan...

Mijne motor is gereviseerd. De bobijn zou het kunnen zijn.

Binnen een paar weken als ik meer tijd heb ga ik er eens mee langs een kenner.

Bedankt.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb met mijn Lambretta serie 1 hetzelfde probleem.

Ik ga nu mijn HT bobijn is vervangen.

Langer op een terras blijven zitten tot je motor weer voldoende afgekoeld is niet altijd een optie. :)

Link naar reactie

Ik ga iets voorstellen wat stom kan klinken... ..

Mijn grasmachien had hetzelfde probleem nu bleek na even zoeken en meten dat de bougiekop niet meer doorgaf als hij warm werd.Raar maar waar toen deze vervangen was had ik geen enkel probleem meer met da machieneke.Vanaf toen starten hij als de beste.

Grts P

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...