Ga naar inhoud
Vespaforum.be

hermonteren motor GT 125cc jaren 60


styntjes

Aanbevolen berichten

hey , ik heb een weekje of twee geleden men motor eronder uit gehaald , helemaal open gegooid , en alle lagers vervangen , dichtingen vervangen , en morgen ga ik er een 150 kitt op monteren !!!

nu heb ik toch nog een vraagje voor de hermontage !!

bestaat er zoiets als een standaard afstelling voor je carburator?

en als ik een 150 kitt steek , moet ik dan ook men carbu vervangen ??? (er steekt nu een 17/20 op)

en zijn er nog dingen die ik moet aanpassen ???

of dingen waar ik op moet letten voor ik hem start (of probeer te starten )

Link naar reactie

klimt direct in toeren: de motor zal wellicht ergens "valse" lucht aanzuigen

je bedoelt je lucht mixture screw ? nee das nie normaal !!

Link naar reactie
  • 3 weken later...

benzinedarm is in orde , steekt een nieuwe op en die spant echt wel enorm , dus daar lekt hij zeker niet !!

ik ga nu het potje waar men carbu in steekt er eens afhalen , en kijken of daaronder geen lek meer is

als dat in orde is , dan ben ik ten einde raad !!!

een 20/17 carbu werkt toch met een 150 cc he ?????

Link naar reactie

ik weet niet of je de luchtschroef goed hebt afgesteld?

draai deze helemaal dicht en dan 2 toeren open.

de carbu zal wel gaan denk ik. misschien wel wat grotere sproeier steken, maar dat weet ik niet zeker.

over die benzine die lekt. als je het deksel van het carbuhuis open doet dan kan je toch zien waar hij ergens lekt? of is het alleen wanneer je hem wil starten?

groeten

Link naar reactie

okee, vandaag een half dagje aant zoeken geweest naar men probleem , en ik denk dat ik het gevonden heb !!

eignlijk ben ik best wel wa beschaamd , maar ik ga het toch zeggen !!

ik heb men motor er terug onderuit gehaald en men cilinder er terug afgehaald , en toen zag ik dat er een rondell zat tussen men carter en men cilinder (boven de dichting )waardoor men dichting niet aansloot

ik ga hem morgen terug monteren , en hopen dat da de oorzaak was van men probleem !!!!

in hoop van zegen ;)

Link naar reactie

zou toch nog willen vragen hoe je nu correct een rodage doet met een GT van'66

heb er wel een 150 kit opsteken

heb de zoek functie gebruikt , maar daar zegt iedereen iets anders !!! dus zou hier iemand kunnen schrijven hoe je dit doet?? want heb schrik om iets kapot te doen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...