styntjes Geplaatst: 6 april 2009 Delen Geplaatst: 6 april 2009 hey , ik heb een weekje of twee geleden men motor eronder uit gehaald , helemaal open gegooid , en alle lagers vervangen , dichtingen vervangen , en morgen ga ik er een 150 kitt op monteren !!! nu heb ik toch nog een vraagje voor de hermontage !! bestaat er zoiets als een standaard afstelling voor je carburator? en als ik een 150 kitt steek , moet ik dan ook men carbu vervangen ??? (er steekt nu een 17/20 op) en zijn er nog dingen die ik moet aanpassen ??? of dingen waar ik op moet letten voor ik hem start (of probeer te starten ) Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 6 april 2009 Delen Geplaatst: 6 april 2009 zo'n dingen zijn geen exacte wetenschap, das trial and error Link naar reactie
styntjes Geplaatst: 10 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2009 iemand een idee welke olie ik in men blok moet doen ???? en ik heb ook een nieuwe cilinder gekocht , moet ik die nog roderen ?? zo ja , hoe doe je dat ( schaam ) Link naar reactie
Gette Geplaatst: 10 april 2009 Delen Geplaatst: 10 april 2009 Olie: SAE30 (bij de gamma te krijgen, voor de grasmaaiers...) Nieuwe cilinder altijd roderen, de eerste 1000km niet te hoog in toeren laten gaan Link naar reactie
styntjes Geplaatst: 10 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2009 er zit ook bij mijn kit een zwarte en grijze segment ring speelt dat ne rol welke ik waar monteer Link naar reactie
StevieV Geplaatst: 10 april 2009 Delen Geplaatst: 10 april 2009 Zal normaal wel goed rijden met een 17/20 carbu. Is tenslotte dezelfde carbu als een sprint en die is 150cc. Link naar reactie
styntjes Geplaatst: 11 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2009 okee, gisteren men blok er terug onder gestoken en hij heeft al gedraaid , maar hij klimt direct kei hard in toeren !!! als ik aan de bout (relanti) draai , doet dit niets !!!! er lekt ook naft langs men "mixture screw" is dit normaal ??? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 11 april 2009 Delen Geplaatst: 11 april 2009 klimt direct in toeren: de motor zal wellicht ergens "valse" lucht aanzuigen je bedoelt je lucht mixture screw ? nee das nie normaal !! Link naar reactie
styntjes Geplaatst: 12 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2009 wat valt daar aan te doen ????? Link naar reactie
Gast apj Geplaatst: 12 april 2009 Delen Geplaatst: 12 april 2009 zijde zeker dat uw gasschuif er goed in zit ? valse lucht => alle dichtingen van de inlaat controleren ciao Link naar reactie
styntjes Geplaatst: 29 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2009 kunt ge gasschuif wel verkeerd monteren ???? zit toch een veer tegen? en valse lucht denk ik niet , want heb alles nog is gecheked !!! Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 29 april 2009 Delen Geplaatst: 29 april 2009 staat de carbu er goed op? langs daar kan hij valse lucht trekken en ook naft lekken. carbu nog eens demonteren misschien en alles goed proper maken en terug monteren. groeten Link naar reactie
styntjes Geplaatst: 30 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2009 carbu staat er echt wel tegoei op , heb hem ook helemaal opengehaald dichtingen vervangen en zelfs met pasta ertussen tegoei aangdraaid echt bizar Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 30 april 2009 Delen Geplaatst: 30 april 2009 misschien stom, maar is uw benzinedarm toch in orde? geen lekken daar ergens? groete Link naar reactie
styntjes Geplaatst: 30 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2009 benzinedarm is in orde , steekt een nieuwe op en die spant echt wel enorm , dus daar lekt hij zeker niet !! ik ga nu het potje waar men carbu in steekt er eens afhalen , en kijken of daaronder geen lek meer is als dat in orde is , dan ben ik ten einde raad !!! een 20/17 carbu werkt toch met een 150 cc he ????? Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 1 mei 2009 Delen Geplaatst: 1 mei 2009 ik weet niet of je de luchtschroef goed hebt afgesteld? draai deze helemaal dicht en dan 2 toeren open. de carbu zal wel gaan denk ik. misschien wel wat grotere sproeier steken, maar dat weet ik niet zeker. over die benzine die lekt. als je het deksel van het carbuhuis open doet dan kan je toch zien waar hij ergens lekt? of is het alleen wanneer je hem wil starten? groeten Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 3 mei 2009 Delen Geplaatst: 3 mei 2009 je kan ook valse lucht binnentrekken langs je oliekeerring vliegwielkant Link naar reactie
styntjes Geplaatst: 6 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2009 okee, vandaag een half dagje aant zoeken geweest naar men probleem , en ik denk dat ik het gevonden heb !! eignlijk ben ik best wel wa beschaamd , maar ik ga het toch zeggen !! ik heb men motor er terug onderuit gehaald en men cilinder er terug afgehaald , en toen zag ik dat er een rondell zat tussen men carter en men cilinder (boven de dichting )waardoor men dichting niet aansloot ik ga hem morgen terug monteren , en hopen dat da de oorzaak was van men probleem !!!! in hoop van zegen Link naar reactie
styntjes Geplaatst: 11 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2009 okee, men vespa rijd terug , en hoe !!!!! hij rijd echt super !!! voort moment nog in rodage , kijk al uit naar het moment dat die gedaan is !!! Link naar reactie
styntjes Geplaatst: 12 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2009 zou toch nog willen vragen hoe je nu correct een rodage doet met een GT van'66 heb er wel een 150 kit opsteken heb de zoek functie gebruikt , maar daar zegt iedereen iets anders !!! dus zou hier iemand kunnen schrijven hoe je dit doet?? want heb schrik om iets kapot te doen Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 13 mei 2009 Delen Geplaatst: 13 mei 2009 Niet anders als een andere vespa. Gewoon rustig rijden.En niet te hoog in toeren gaan. En zeker geen lange afstanden. Veel koppelen.Ook een klein beetje meer olie in doen (correct me if i'm wrong) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.