Ga naar inhoud
Vespaforum.be

reanimatie motor?


don corleone

Aanbevolen berichten

LML 4000km, dagelijks gebruik, goed onderhouden.

Na een rit van ongeveer 10 km verliest motor snelheid (nl. maximum ongeveer 95 km/u). Nu 75-80km/u. Het lijkt alsof de motor geen naft krijgt. Gebeurt op amper 10 seconden. Naar de kant gegaan en afgezet. Getracht te herstarten. Gaat niet. Motor slaat niet aan. Oliepeil = OK. Naft in tank gecontroleerd (3/4de vol, getankt aan esso Legrellelei, super 98). Carbu open, nafttoevoer gecontroleerd = OK. Naftfilter gecontroleerd, sproeier uitgeblazen, vlotterkamer nagezien. Alles lijkt normaal, bougie gecontroleerd = vonkt. Kickstart lukt niet, trapt wel door maar motor slaat niet aan. Bij elestart maakt de motor een vuil ploffend geluid. Hulp ingeroepen van deduivelhemzelve (waarvoor dank), zonder resultaat. Te voet naar huis gewandeld. Thuis alles herhaald op het gemak. Ook Sito plus eraf gevezen = alles normaal... Van relantie ken ik bitter weinig. Zou het eventueel daaraan kunnen liggen, door bv. het trillen tijdens het rijden? In welke positie moet deze vijs ongeveer staan? Zijn er dingen die ik nog kan controleren vooraleer ik hem naar de winkel doe?

...en het wordt juist goed weer...

Link naar reactie

je hebt zo wat gecontroleerd wat je kan controleren in zo'n situatie denk ik

op naar je dealer zou ik zeggen

Link naar reactie

Ik denk dat je membraanplaatje 'misschien' zou versleten/beschadigd kunnen zijn, maar dat lijkt me sterk na 4000 km.

Eventueel lekkage aan de cilinderkop? Heb je al een andere bougie geprobeerd?

Link naar reactie

Bedankt allemaal, bougie werkt goed. Toch andere geprobeert maar geeft zelfde resultaat. @speedracer; welk membraanplaatje bedoel je? Katalysator is er onmiddellijk uitgehaald na aankoop+grotere sproeikop+ wit gaas verwijderd uit luchtfilter+sito plus. Zouden misschien voor snellere slijtage zorgen? Maar welke slijtage dan wel...

Link naar reactie

Speedracer zal gedacht hebben dat je een reed valve LML motor hebt maar ik denk niet dat dat het geval is ?

was da wel verstandig om onmiddellijk de katalysator er af te halen en de andere aanpassingen te hebben gedaan ?

wat nu met je garantie ?

Link naar reactie

joene: "was da wel verstandig om onmiddellijk de katalysator er af te halen en de andere aanpassingen te hebben gedaan ?

wat nu met je garantie ?"

had jij dat ook niet gedaan?

Link naar reactie

Fajes: nee, ik heb eerst gerodeerd met die kl*te katakysator en dan pas veranderingen aangebracht met de garantie van Jan

Link naar reactie

De verkoper heeft alle aanpassingen gedaan. Ben er tot dit voorval heel tevreden mee. Zal hem morgen binnen doen en laat wel weten wat het was.

BTW velen stellen vragen bij problemen, maar eens dat probleem is opgelost hoor je er niets meer van. Het is handig als je de juiste oplossing nog even vermeld. Daar heeft iedereen wat aan.

Toch bedankt!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...