Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa uit UK probleem (afmelden?)


Aanbevolen berichten

Vespa gekocht bij Lambrettafinder en deze kwam blijkbaar uit de UK.

Sam had de papieren voor mij in orde gebracht en na de verzekering af te sluiten was ik vrijdag naar DIV in Kontich gegaan.

"Ja er is een probleem met uw voertuig. Hij is ni geschrapt/afgemeld in de UK (of zoiets). Uw dossier zullen we naar Brussel opsturen. Mail eind volgende week nog maar is om te horen hoe het er mee staat..."

WTF? Had daar ni veel in de pap te brokken en begrijp eigenlijk ni goed wat nu eigenlijk het probleem was.

Wieweet hoe lang moet ik nu nu op een plaat wachten?

Link naar reactie

Ze zullen bedoelen dat de scooter nog ingeschreven is in de UK, ben al een aantal maal zelf een scooter in Nederland gaan halen en dan moet er voor invoer in Belgie inderdaad een papier bijzitten dat hij in Nederland is uitgevoerd, "uitvoerverklaring Rijksdienst voor Wegverkeer" (RDW). In Nederland krijgt de verkoper dit als hij zijn kentekenplaat en één deel van het kentekenbewijs bij de RDW "afgeeft".

Als het niet in orde komt, zou ik lambrettafinder eens contacteren.

Grt pete.

Link naar reactie

Moet wel toegeven dat ze snel antwoorden. Hopelijk werken ze ook snel daar in Brussel :-)

Geachte,

Voorlopig kunt u niets doen dan afwachten tot het dossier in Brussel behandeld is.

Onze dienst daar beschikt over meer mogelijkheden om dergelijke gevallen te behandelen, wij zijn tenslotte een buitenkantoor.

U hoeft zich niet ongerust te maken.

Onze dienst in Brussel gaat contact opnemen met Groot-Brittanië om het voertuig aldaar af te melden en te laten weten dat het voertuig nu in België is.

Met vriendelijke groeten,

DIV Kontich

Link naar reactie

Blijkbaar heeft Sam dit nog nooit meegemaakt?!

Ik heb hier het forum is nagelezen en kan eigenlijk nergens zoiets terugvinden. Buiten dan als het gaat over een afmeldingsbewijs uit Nederland idd, maar dat blijkt zelfs niet echt verplicht als ik een paar posts mag geloven.

Kan iemand mij de juiste uitleg geven hierrond? Niet dat ik van plan ben om volgende maand een andere gaan in te voeren, maar zou het gewoon graag weten.

Heb denk ik een beetje pech gehad...

Link naar reactie

Als je een motorfiets invoert , dan moet sinds een tijdje het schrappingsbewijs van de nummerplaat of uitvoerbewijs hebben.

dus de V5 , factuur van aankoop van de engelse persoon en het uitvoerbewijs.

Anders kunnen ze in de douane - DIV erg moeilijk doen.

Link naar reactie

Wij hebben bij de Sam een vespa met Italiaanse papieren gekocht ook een beetje problemen meegehad. Wij zijn direct rechtstreeks naar Brussel geweest en na de derde keer is alles in orde gekomen. De Sam is een goeie verkoper hij weet wat hij doet. Ge moet vertrouwen in hem hebben.

Link naar reactie

Ja Sam vertrouw ik wel, dat is het probleem niet.

Ik bedoelde gewoon maar dat hij dit nog nooit had meegemaakt en hij voert toch wel een hoop vespa's in. Daarom heb ik het gevoel dat ik wat pech gehad heb.

Het is nu 2 weken en heb er nog altijd niks van gehoord. Ze gingen mij de nummerplaat opsturen als het dossier in orde was.

Alleen kan ik die regels nergens deftig terugvinden op de (voor de rest vrij duidelijke) site van de DIV.

Ik ga dinsdag toch is bellen om te vragen hoe het er mee staat. Ik heb er niet veel vertrouwen in nu het verlof is.

Al dat goed weer dat al gepasseerd is zonder dat ik de baan op kan... :(

Link naar reactie

Gisteren gebeld naar DIV in Brussel. Dossier was in orde en nummerplaat was 7 april opgestuurd... (juiste adres)

Heb hier geen nummerplaat gezien. "Ja wacht tot het 3 weken is en dan kunnen we u een nieuwe opsturen."

Bij de post: "Ja als da niet aangetekend is dan kunnen we daar eigenlijk niks aan doen."

Het zit mij echt niet mee...

Link naar reactie

Vandaag nog is naar DIV gebeld.

"10 werkdagen na dat we ze verstuurd hebben moogt ge een formulier tekenen dat ge ze niet gekregen hebt. Dat is dus pas woensdag. Ofwel sturen we dat op en stuurt ge het ons terug ofwel komt ge naar Brussel."

Dan woensdag maar naar Brussel zeker...anders komt er nooit een eind aan? Is dan bijna een maand later... terwijl al mijn papieren opzich wel in orde waren... :(

Heb toch maar een klachtendossier laten maken bij de Post. Heb ondertussen nog zendingen niet aangekregen die er al hadden moeten zijn en heb ook al verkeerde post in de bus gekregen. Kwestie van ze te laten weten dat ze vierkant draaien.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...