Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Lambretta


ticce

Aanbevolen berichten

Nu ik verhuisd ben ( naar het Vespaparadijs, Ekeren the city ), ben ik begonnen aan mijn Lambretta. Zoals ik kon denken zijn alle vijzen rot of muurvast. Maar één van de vijzen ( langs de binnenkant van het beenschild ) om het klaxondeksel ( of hoe noem je dat ) eraf te halen zit echt te vast en is voor de helft afgebroken. Heeft er iemand een tip om die vijs eruit te krijgen?

Ciao, Ticce

Link naar reactie

Als je er nog aan kan, veel WD40 (of GT7:)) een nachtje laten trekken, en met een griptang voorzichtig links/rechts draaien. Als je geen overschot hebt uitboren en met een "linkse" tap de vijs er proberen uit te boren. Warmen kan ook helpen (als de verf mag beschadigd worden.

Succes! nero.

Link naar reactie

Heb hetzelfde voor gehad met mijn Lammy.Met een Dremel heb ik twee platte kanten aan de bout gemaakt,hierdoor had ik met een vice-grip tang een goede greep op de bout.Daarna met heel wat WD40 de bout er kunnen uitdraaien zonder beschadiging aan het beenschild of neus.

Indien je bout is afgebroken misschien best de tips van hierboven gebruiken.

Succes !

K.

Link naar reactie
Als je er nog aan kan, veel WD40 (of GT7:)) een nachtje laten trekken, en met een griptang voorzichtig links/rechts draaien. Als je geen overschot hebt uitboren en met een "linkse" tap de vijs er proberen uit te boren. Warmen kan ook helpen (als de verf mag beschadigd worden.

Succes! nero.

Dit dus.

Link naar reactie

Merci voor de reacties. Ik ga het eens proberen zoals Nero zegt. Uitboren zal dan de beste manier zijn want veel vijs is er niet meer aan.

@papa van ian rush, hoe bedoel je met heel de neus eraf te halen? Die ene vijs zorgt dat de neus vast blijft zitten. Ik woon in de driehoeksstraat 182/2, boven notaris de Bie... Het gaat om een 125 s3. Kom maar af, maar wel als het licht is want spijtig genoeg heb ik geen licht in m'n garage. Merci alvast.

Link naar reactie

Ja, het werd tijd om een 125cc te kopen maar ik wou ze eerst restaureren om echt te weten hoe alles ineen zit. En te leren van m' n fouten. Ik zal blij zijn dat ze af is. Maar eerst die vijs eruit.

Ja, ik ben blij dat ik terug in ekeren woon. @fajes als ge wilt, kom maar af.

Merci nogmaals

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...