jonassteyaert Geplaatst: 10 februari 2009 Delen Geplaatst: 10 februari 2009 Betreft dus een vespa 50R special van 1976, ik krijg hem bijna nooit in gang bij de eerste kick en ook niet bij verdere .. met lopen lukt het wel .. tot ik even aan het rijden ben en aan het licht moet stoppen en de motor gewoon stilvalt (gevaarlijk!) en dan na te kicken met de benzinetank toe en trg open, choke open, choke toe en dan terug te lopen lukt het meestal .. heel veel werk .. en soms valt hij dan meerdere keren in een rit stil vanaf ik gas los of stop. Vandaag stopte ik de motor correct (hij viel niet uit ofzo) en knalde de uitlaat precies.. ook al maakte hij een raar geluid. Supergraag enkele reacties .. eender wat want ik heb de laatste maand al veel naar de garagist gemoeten en zou het graag zelf oplosse (mits weinig ervaring) Groetjes, Jonas Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 11 februari 2009 Delen Geplaatst: 11 februari 2009 kijk eens naar de ontsteking. hoe je dit allemaal moet controleren moet je aan de kenners vragen. liep hij van te voren wel goed? groeten Link naar reactie
jonassteyaert Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2009 kijk eens naar de ontsteking. hoe je dit allemaal moet controleren moet je aan de kenners vragen. liep hij van te voren wel goed? groeten ja perfect .. tot een bepaald moment .. heb ik d euitlaat laten vervangen, dan ging t beter tot vorige week .. Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 11 februari 2009 Delen Geplaatst: 11 februari 2009 heb je u bougi wel eens vervange...? als het dit nie is veronderstel ik toch de ontsteking hoor.. ( en een ontstekign die fout staat is niet goed voor je cilinder) grtz Link naar reactie
jonassteyaert Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2009 en wat kan hieraan verandert worden? merci Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 11 februari 2009 Delen Geplaatst: 11 februari 2009 en wat kan hieraan verandert worden? merci ontsteking opnieuw afstellen.. dwz dat de plattines moeten open gaan op 18°voor hij bij het bovenste dode punt is. grtz Link naar reactie
jonassteyaert Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2009 en wat kan hieraan verandert worden? merci ontsteking opnieuw afstellen.. dwz dat de plattines moeten open gaan op 18°voor hij bij het bovenste dode punt is. grtz machinaal .. ?x Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 11 februari 2009 Delen Geplaatst: 11 februari 2009 afstellen van de ontsteking gebeurd handmatig. Het kan ook zijn dat uw platines versleten zijn Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 11 februari 2009 Delen Geplaatst: 11 februari 2009 afstellen van de ontsteking gebeurd handmatig. Het kan ook zijn dat uw platines versleten zijn kan ook jah.. plattines eens lichtjes zuiver vijlen kan je proberen om zeker te zijn , ma da kost nie veel (iets van een 8euro) dus zou ze gwn neiwu zetten dan. grtz Link naar reactie
jonassteyaert Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2009 Geen flauw idee wat plattines zijn, sorry, Hoe zien ze eruit en waar zitten ze ? x Link naar reactie
lord of de scoot Geplaatst: 12 februari 2009 Delen Geplaatst: 12 februari 2009 kijk bij "setting the points gap" http://www.scooterhelp.com/tips/timing/ ... iming.html Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 23 februari 2009 Delen Geplaatst: 23 februari 2009 Hej, Kijk ook eens naar je mengsel. Bij een te rijk mengsel kan je uitlaat wel eens ploffen geven ? Stel met andere woorden eerst je carburator nog eens goed af... uit je eerste post kan ik dit wel concluderen. Je mengsel is gewoon te rijk. Je contacthoek van je platines kan je altijd wel een controleren, maar ik denk dat het daar niet aan ligt. MVG Felice Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 23 februari 2009 Delen Geplaatst: 23 februari 2009 swss een combinatie van factoren hé: oliekeerringen versleten, contactpuntjes ingebrand, misschien te rijk mensgel(ma da kan kome door die keerringen), uitlaat verstopt. Begin eens met de contactpuntjes lichtjes op te schuren(met min korrel 400) Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 23 februari 2009 Delen Geplaatst: 23 februari 2009 Bart, hij zegt dat hij de uitlaat heeft laten vervangen. EN bij kapotte keerringen verzuipt de motor telkens en wilt deze niet vooruit doordat hij daar valse lucht aanzuigt. Rest nog de contactpuntje ( wat ik sterk betwijfel ) en het Mengsel MVG Felice Link naar reactie
jonassteyaert Geplaatst: 23 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2009 Bart, hij zegt dat hij de uitlaat heeft laten vervangen. EN bij kapotte keerringen verzuipt de motor telkens en wilt deze niet vooruit doordat hij daar valse lucht aanzuigt. Rest nog de contactpuntje ( wat ik sterk betwijfel ) en het Mengsel MVG Felice merci voor de reactie, hoe kan je je mengsel checken .. ? x Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 Hej Jonas. Je mengsel kijk je na door eenvoudig je bougie er uit te halen en naar de kleur van de elektrode te zien. Ziet deze wit/grijs, is dit de oorzaak van een te arm mengsel. Is deze zwart, en meestal ook nog nat ( duidt dit op een te rijk mengsel, wat denkelijk bij jou het geval zal zijn ). Het doel is naar een koffie met melk bruin achtige kleur te krijgen... door middel van een kleinere sproeier en wat met de luchtschroef bij te stellen. Hoop dat je wat bent met me uitleg Anders vraag je't maar ! Groetjes Felice Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 amai, waar is den tijd dat ik dit hollow nog heb moeten voordoen ;-) ik zou de platines toch zeker niet onderschatten. een zwak punt dat je bij elekt. ontsteking niet meer hebt. heb je terug een originele uitlaat of iets anders? kuis je carbu eens tegoei uit en draai de lucht/benzine-mengselschroef 1.5 toeren uit. Als hij vroeger goed reed met deze sproeiers zal hij dat nu ook wel doen. het zou kunnen dat er vuil in uw bezinetank zit en dat deze je sproeiers verstopt. Aan de 2-takt pomp getankt misschien? Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 haha Geert al doende leert men hé En had ik toen gewoon een ander klokje gestoken met een lagere overbrengingsverhouding had die pk50xl wat harder gegaan Anyway hopelijk lukt het met onze tips... laat het ons alvast maar weten, Jonas Link naar reactie
jonassteyaert Geplaatst: 24 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2009 ja maar dat is het probleem misschien dat ik er niet genoeg van kan om de carbu er uit te halen .. als ik die er dan niet terug in krijg .. maar ik wil het wél proberen .. misschien doe ik het deze namiddag, niemand woont toevallig in de buurt vn mortsel ? x Link naar reactie
Tobe Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 Carbu kuisen is easy zelfs als ge der niks van kent, gebruik http://www.smallframes.com/ bijvoorbeeld en zoek voor het artikel 'Rebuilding the Carbu' (of zoiets) daar staat stap voor stap beschreven wat je moet doen... cheers Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 Maar het wijst zich zelf gewoon uit ! Gewoon aan beginnen dat is de grootste drempel ! De rest wijst zichzelf wel uit ! MVG Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.