Ga naar inhoud
Vespaforum.be

voetrem


larscobbaut

Aanbevolen berichten

hoi,

ik rij nu niet meer dagelijks met de vespa zoals vroeger maar heb een klein probleemtje.

elke keer ik vertrek blijft mijn achterrem hangen. ik beweeg deze dan een keer of 20 handmatig (duwen trekken...) en dan lukt het wel en komt ze los. iemand enig idee welk probleem dit zou kunnen zijn?

groeten lars

Link naar reactie

Elke keer je vertrekt? bedoel je elke keer als je geremd hebt en terug moet vertrekken?

misschien dat er een stukje kabel gerafeld is en deze ergens in je gaine blijft hangen? kan ook gewoon zijn dat die veer van je pedaal vol vuiligheid zit. Heb dat ook gehad, eraf gehaald, helemaal proper gemaakt met ontvetter, terug een beetje vet eraan gesmeerd en hopsa, werkte terug als behoren.

Link naar reactie

Haal je velg eraf, haal je remtrommel eraf, de remschoenen zijn 2 halfronde elementen, aan één zijde gescheiden door een ronde as. Wanneer deze as draait duwt ie beide remschoenen uit elkaar. Indien deze as niet gesmeerd is blijft ie soms steken in een bepaalde stand, resultaat: achterrem blijft hangen...

Link naar reactie
Haal je velg eraf, haal je remtrommel eraf, de remschoenen zijn 2 halfronde elementen, aan één zijde gescheiden door een ronde as. Wanneer deze as draait duwt ie beide remschoenen uit elkaar. Indien deze as niet gesmeerd is blijft ie soms steken in een bepaalde stand, resultaat: achterrem blijft hangen...

ok bedankt. word een weekend projectje denk ik. alee moet ook vooral zin hebben om het te doen. merci voor de uitleg.

gr lars

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...