Ga naar inhoud
Vespaforum.be

75dr


seabike

Aanbevolen berichten

persoonlijk zou ik 2percent plus klein extra scheutje doen, maar dan wel volledig syntetische olie van een kwaliteitsmerk

Heeft geen enkel nut om puur syntetisch met deze cilinder te rijden.

Een tanke of 4 a 5 met 4% en dan overschakelen op 2%, je mag ook de volledige rodage met 4% rijden en dan op 2 overschakelen, maakt niet veel uit.

Link naar reactie
ik zou gewoon 2% tanken, teveel olie kan even schadelijk zijn dan te weinig olie

In principe kan je met een

takt tot 50% olie gaan bij een 2takt zonder schade voor de motor, het is wel zo dat vrbrande olie aankoekt in het uitlaatstuk, maar schade zal je niet hebben.

Bij rodage is altijd 4% aan te raden, voor de bougie is dit niet goed want die zal sneller stuk gaan

Link naar reactie
persoonlijk zou ik 2percent plus klein extra scheutje doen, maar dan wel volledig syntetische olie van een kwaliteitsmerk

een extra scheutje is niet echt exact , en je kan het beste een constante olie smering hebben. en idd , altijd olie nemen van een kwaliteitsmerk!!

Link naar reactie

kan allemaal goe zijn. maar als je een nieuwe px koopt bv, dan gebruik je tijdens de rodage toch ook gewoon je automatische mengsmering? en dat werkt perfect. waarom zou je dan anders tijdens de rodage olie gaan bijkappen? en zeg nu zeker niet dat je dan in je nafttank wat extra olie kapt want dat wordt ten stelligste afgeraden bij een automatische mengsmering...

Link naar reactie
Nondedoeme 'k heb ne nieuwe 150cc gestoken, maar heb tijdens rodage nog nooit 4% getankt... Wel al een paar nipte warmlopers gehad (net op tijd kunnen ontkoppelen), gelukkig zonder schade aan de cilinder.

volgens mij heeft uw warmloper met iets anders te maken dan gebrek aan olie

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...