Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alarm GTS 125 JA/NEEN?


redpowa

Aanbevolen berichten

Beste forumgebruikers,

Heb zonet (eindelijk) mijn Gts 125 thuis geleverd gekregen. Ben er natuurlijk zeer content mee.

Nu zit ik met een dilemmaatje... een alarm instaleren. JA of NEEN?

Indien ja... is het eigen vespa alarm (bedoeld voor de gts 125) ok... of zou je een ander overwegen?

Dank voor alle reacties

Eric

Link naar reactie

Sommigen gebruiken het, anderen niet, en dat is wel de grootste meerderheid.

Je hebt op een gts al een goed stuurslot, er staat een imobiliser op. Combineer dit met een schijfremslot en of een goeie ketting. Veel efficiënter dan een jankend geluid van een alarm waar toch niemand naar om kijkt.

Link naar reactie

ik heb een TNT alarm staan op mijn scooter vr naar school te gaan, is handig en het schrikt wel af.. as die geluid maakt schrikt het dus zeker wel af, maar dat is ieder zijn mening. ik vind het zeker handig...

grtz

Link naar reactie

Tja twijfel eigenlijk ook aan een aankoop... misschien beter een diefstalverzekering overwegen. Moet er nog eens over piekeren. Diene immobilizer blokkeerd deze ook de werking van de wielen? Of enkel de motor? Zou zelf kijken maar vespa staat bij familie gestald (is er veiliger).

Thanks alvast voor de interessante (en ook minder interessante opmerking ;-) )

Eric

Link naar reactie

tjah, ik ben ook van mening dat je best gewoon investeert in een heel goed slot en dat je je wesp altijd moet vastmaken aan een paal of iets anders dat vastzit in de grond. Als je je vespa snachts buiten moet laten staan zou een alarm geen slecht idee zijn, dan wordt je er zelf misschien wakker van. Maar zoals hierbove al werd gezegd kijkt er bijna geen kat meer om naar een voertuig dat staat te loeien...veel nut heeft zoiets dus niet

Link naar reactie

ik heb hier thuis nog een mbk nitro staan met zulk alarm met afstandsbediening met veschillende functies(starten met afstandbediening enz enz..). heb het 3 dagen gebruikt in de tijd. zeer lastig af te stellen het alarm werkt met een schok sensor deze kan men in gevoeligheid regelen maar is makkelijker gezegt dan gedaan. hangt ook af van de weersomstandigheden bij warm weer werkt het perfect maar als het wat vochtig word durft het al eens haperen,waardoor het al eens zijn eigen willetje heeft.

is wel leuk als je op een terrasje zit om wat mensen te laten schrikken =)

zou het zelf niet meer plaatsen redelijk nuteloos

grtz wenske

Link naar reactie
ik heb hier thuis nog een mbk nitro staan met zulk alarm met afstandsbediening met veschillende functies(starten met afstandbediening enz enz..). heb het 3 dagen gebruikt in de tijd. zeer lastig af te stellen het alarm werkt met een schok sensor deze kan men in gevoeligheid regelen maar is makkelijker gezegt dan gedaan. hangt ook af van de weersomstandigheden bij warm weer werkt het perfect maar als het wat vochtig word durft het al eens haperen,waardoor het al eens zijn eigen willetje heeft.

is wel leuk als je op een terrasje zit om wat mensen te laten schrikken =)

zou het zelf niet meer plaatsen redelijk nuteloos

grtz wenske

ik ben er zeer te vreden over...

en die weers omstandigheden heb ik nooit last van gehad ( is nu bijna anderhalf jaar oud)

grtz

Link naar reactie

Ik heb vorig jaar een GTS gekocht en er direct ook het Piaggio alarm in laten zetten. Volgens de verkoper worden Vespa's niet veel gestolen in Brussel ("een vespa rijder kan het zelf betalen..."). Ik leg hem meestal aan de ketting en zet altijd het alarm aan.

Of het helpt? Weet ik niet, maar om een scooter te stelen met loeiend alarm moet je toch behoorlijk koelbloedig zijn lijkt me. Inderdaad zullen niet veel mensen actie ondernemen, behalve ikzelf (thuis voor de deur bijvoorbeeld).

verzekering kost geloof ik 20% van de nieuwwaarde per, dus dat leek me geen serieuze optie.

Link naar reactie

Heb er geen alarm laten in monteren... wel een serieuze ketting en binnenkort een schijfremslotje... een BA + Rechtsbijstand + Bestuurderverz + Diefstal en brand = kost bij Ethias 335 € (in kombinatie met mijn auto verzekering). Bovenop krijg je ook nog eens een gratis bijstand.

Groetjes Eric.

Dit even ter info.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

ik moet voor de verzekering (omnium) een alarm steken en dat moet:

* NF gecertifieerd mechanische beveiligingssysteem zijn

of

* 't volgende hebben;

1. passieve arming = startblokkeringssystemen moeten in werking treden als de sleutel verwijderd wordt

2. dubbele onderbreking op de motor = het startbolkkeringssysteem neurtaliseert minstens 2 vitale onderdelen voor starten motor

3. optil- en wegsleepbeveiliging

4. buiten werkingstelling van het systeem gebeurt door een ander middel dan de sleutel van de Vespa

nen hele boterham hé !!!

Welk systeem voldoet hieraan en is bovendien betaalbaar ?? Heeft Vespa zelf zoiets?

Dommel

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

oud draadje ...

ik heb ondertussen dat alarm (met bovenstaande omschrijving) gestoken (lees: laten steken) ... kostprijs € 399,- geplaatst via dealer !!

Link: http://www.sonar.va.it/ing/motorc_alarms/motorc_smx.htm

Leuke extraatjes: afschrikkingsknopke op 't de afstandsbediening ... en vooral een buzzerke op de pinkers (zodat je die niet vergeet af te zetten tijdens 't rijden ) ...

Werkt feilloos tot op heden ! Nog geen vodden mee gehad !!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...