Brett Geplaatst: 19 december 2008 Delen Geplaatst: 19 december 2008 Ik ben momenteel bezig om m'n motor van de PK50XL te demonteren. So far so good...maar nu moet ik de twee helften van elkaar weg halen en dat lukt nie. Moet ik eerst de oliekeerring ad kant van het vliegwiel uithalen of zou dit zo moeten lukken? Alle 13 bouten zijn eruit, vliegwiel eraf, binnennest is eruit, achterrem is eruit,... Heb al lichtjes getikt met "kaletjoeten" hamer maar geeft nie mee. Met schroevedraaier pulken zie ik nie zo zitten omdat ik m'n helften niet wil beschadigen. Iemand enig idee? Brett Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 19 december 2008 Delen Geplaatst: 19 december 2008 onderaan zat er bij mij nog zo een ijzeren pinnetje die je er eerst moet uitslaan. Geen id of het bij een 50 ook zo is. Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 19 december 2008 Delen Geplaatst: 19 december 2008 Remove the "koppeling!!!!" otherwise it won't come apart. AND STOP USING SCREWDRIVERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link naar reactie
Brett Geplaatst: 19 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2008 I didn't use a screwdriver!! I just said i don't WANNA use one, for exactly that reason. The "koppeling" thus, allright, that is something for this wkend. Thanx... .. Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 19 december 2008 Delen Geplaatst: 19 december 2008 Slijpschijf Link naar reactie
Brett Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2008 Das ook een oplossing natuurlijk, al had ik meer iets minder radicaals in gedachten!! Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 20 december 2008 Delen Geplaatst: 20 december 2008 Hey Bert, zoals ik je zei toen je hier was,de koppeling er eerst uit halen,en die zodanig draaien dat die eruit kan met de voorziende uitsparing. Vgr nico Link naar reactie
Brett Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2008 Ha Nico, just da was het! De delen zijn uit elkaar, m'n keerring gestoken maar ik krijg m'n krukas er ook nie uit, tikken met rubberen hamer lost niks op... Is er een gekende truc?? Link naar reactie
Brett Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2008 De oliekeerring langs de andere zijde zit er ook op! Nu terug de twee helften samenvoegen en kpeis dat dat andere koek is. Heb al geprobeerd maar dat schuift voor geen mm. Dat gaat oefenen worden vrees ik... Brett Link naar reactie
Glock Geplaatst: 20 december 2008 Delen Geplaatst: 20 december 2008 Uiteengooien da gaat nog maar terug ineensteken, da wordt lachen, en olie lekken gaat uwen blok zeker ook doen. Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 20 december 2008 Delen Geplaatst: 20 december 2008 Bolt the rear brake plate back on and tighten the rear hub on, this helps to keep the axle straight as you close the cases. Also turn the rear hub as you close, the gears have to mesh properly before it will close correctly. Good luck. John. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 21 december 2008 Delen Geplaatst: 21 december 2008 heb je meteen lagers en o-ringen vervangen of ga je dat houden voor volgende keer? Link naar reactie
Brett Geplaatst: 21 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2008 Heb twee nieuwe oliekeerringen gestoken. Andere heb ik niet gevonden... ... Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 21 december 2008 Delen Geplaatst: 21 december 2008 o-ringen van de kick-as,koppelingshendel en achterwiel.. Vgr nico Link naar reactie
Brett Geplaatst: 21 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2008 Bedankt Nico, nogmaals... Als je er niks van kent hé Brett Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.