Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Papieren mee op de vespa?


Italofiel

Aanbevolen berichten

Ik ben vrij zeker van wel. Je moet bij een eventuele controle altijd in staat zijn om boorddocumenten voor te leggen. Als er bepaalde documenten verplicht zijn bij een voertuig, ongeacht of het een twee-, drie- of vierwieler is, moeten ze altijd het voertuig vergezellen. Je hoeft ze natuurlijk niet in het voertuig te bewaren. Je kan ze ook in je rugzak ofzo meenemen. Laat ze ook nooit in je Vespa zitten terwijl je op een terras een pintje (of glühwein) gaat drinken. Dat maakt een eventuele diefstal nog een heel pak erger.

Link naar reactie

Verplicht. Wat veel motorrijders sowieso doen is een copie nemen van alles en dit permanent in hun motorjas opbergen... Als je dan al 'ns je papieren vergeet thuis, heb je toch nog een kopie bij. Ik vergeet ook wel 'ns mijn portefueille mee te nemen als ik met m'n Vespa rij, omdat die simpelweg nog in mijn gewone jas zit dan...

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Wettelijk gezien, is dit inderdaad verplicht. Doch raadde de vespaverdeler mij aan om de originele verzekeringspapieren steeds op zak te hebben en van de andere papieren (inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest) een kopie op zak te hebben. Dit is niet zoals het officieel hoort, al moet je dan de papieren eens laten zien op het politieburo. Schijnt, want ik kreeg nog geen controle.

Link naar reactie

Papieren moet je op zak hebben (in jas, in broekzak) maar steek ze zeker niet in je handschoenbakje. Veel automobilisten laten hun papieren ook in het handschoenkastje liggen en eigenlijk is dit heel dom want als ze je auto of motorfiets stelen dan hebben ze ineens ook alle bijbehorende documenten.

Link naar reactie

In tijden waar we documenten elektronisch op USB sticks en smart cards bewaren is het eigenlijk absurd om nog boord documenten mee te (moeten) sleuren.

Een USB key, een geheugenkaartje aan je sleutelhanger of de gegevens laten downloaden op de chip van je identiteitskaart zou zo veel eenvoudiger en veiliger kunnen zijn, niet? De politie zou dat eigenlijk on-line moeten kunnen nakijken zonder dat we met papier moeten zeulen...

Link naar reactie

Ik neem de originele steeds mee, ...als ik een terrasje doe hou ik de vespa in het oog. Zelfs als ik ze in mijn gesloten garage parkeer blijven ze niet bij de moto. Ze hebben ooit eens in mijn auto ingebroken en mijn papieren meegenomen (op Pinkpop). Heel veel heen-en-weer geloop om dat allemaal recht te zetten.

Bovendien is het ook handig om een digitale copie te hebben. Dat maakt de aangifte makkelijker. Dit geldt trouwens ook voor je rijbewijs, identiteitskaart enzo...Deze bewaar ik in mijn mailbox en deze kan je bij de (vriendelijke) flikken, of waar ook consulteren.

misschien een tip voor wie wil.

Pieter

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...