Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa pk50xl


sam

Aanbevolen berichten

Beste scooteristi,

Ik rijd nu al ongeveer een tweetal jaartjes met de Vespa-scooter pk50xl (tweedhands gekocht - Vespa altijd een droom van mij geweest) naar mijn werk en regelmatig in het weekend.

Sinds kort echter heb ik enkele probleempjes :

- stilvallen wanneer de motor warmloopt (na ong. een kwartier rijden), na afkoeling rijdt hij wel weer terug

- slecht optrekken, op bruggen rijden zeer moeizaam

- stilvallen bij stilstand als ik geen gas blijf geven

Ik heb hem hiervoor binnengebracht bij een Vespa-verdeler in het Antwerpse en deze wist mij te vertellen dat er voor zo'n 350 eur kosten aan zijn (hij was niet echt enthousiast om er aan te beginnen, dat was wel duidelijk) :

nieuwe cilinderkop, pistonkit, dichtingen, nieuwe uitlaat, nieuwe bougie + 200 eur werkuren

Nu vroeg ik mij af of ik door zelf een nieuwe cylinder en bougie te steken al niet zou geholpen zijn bij deze (zou veel goedkoper zijn medunkt).

Mijn huidige uitlaat zou ik willen uitbranden.

Wat denken jullie hiervan ?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Starsam

Link naar reactie

steek een bougie die eindigt op 8.

stilvallen bij stilstand: gewoon ralenti-vijs wat hoger schroeven...kan door trillingen wat gelost zijn...

slecht optrekken: wederom ralenti-vijs aanspannen, zodat er meer kracht op je gaskabel zit en carbu eens uitkuisen (sproeiers uitblazen en naftfilter erin kuisen)

indien nieuwe cilinder nodig (maar zou eerst de test eens doen met nieuwe bougie), doen wat scooterboy zegt.

Link naar reactie

een een neiuwe bobijn,(stilvallen als hij warm heeft)

gr nico

Link naar reactie

Hallo, ik heb dit ooit zelf meegemaakt.

Bij mij was de bobijn (de isolatie ervan) niet zo schitterend meer , daardoor viel mijn vespa telkens stil. Na een bepaalde tijd (en warmte) smolt de isolatie van de bobijn , en kwam dus in "kortsluiting".