vespalovertje Geplaatst: 9 november 2008 Delen Geplaatst: 9 november 2008 Ben deze week voor een bus motorolie gegaan. De verkoper heeft mij deze motorolie verkocht: 5w40 Syntolube DC (fully synthetic motor oil) van Champion. Is deze olie ok voor mijn Vespa? Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 9 november 2008 Delen Geplaatst: 9 november 2008 Neen. Dezeis motorolie voor auto's. Jij hebt geen motorolie nodig. Als het voor te mengen met benzine is moet je tweetaktolie vragen. als het voor de boite is vraag je achter SAE 30. Of olie voor grasmachines. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 9 november 2008 Delen Geplaatst: 9 november 2008 ze hebben u blaaskes wijsgemaakt in de winkel Link naar reactie
vespalovertje Geplaatst: 9 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2008 En hij vroeg nog: is het voor een PK of een PX? voor een 50 of voor een 125? Dus ja, wat doe je dan, he? Je vertrouwt die man, he? Hij verkoopt zelfs vespa's, dus ... Maar ja, dan zal ik hem maar gebruiken voor mijn eigen wagen, he? Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 9 november 2008 Delen Geplaatst: 9 november 2008 Waar moet de olie voor dienen? Als je olie wilt om met je benzine te mengen heb je geen motorolie nodig, maar tweetakt olie, Synthetic of demi-synthetic maakt niet zoveel uit. Er zijn wel wat mensen met oudere vespa's die erbij blijven dat ze liever gemineraliseerde olie blijven gebruiken... Bon volgens mij maakt da ni zoveel uit... Wil je olie om je wesp te smeren dan neem je eenders welke olie waar dit op staat : "SAE 30" Link naar reactie
vespalovertje Geplaatst: 10 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2008 Het is wel degelijk om mijn wesp te smeren (tweetaktolie heb ik al in huis). Ok, dan ga ik vandaag eens langs de gamma ofzo, daar zullen ze dit ook wel verkopen, he? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 10 november 2008 Delen Geplaatst: 10 november 2008 Denk het niet; SAE 30 is niet zomaar overal te krijgen... beter eens bij een grote automaterialen shop proberen. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 10 november 2008 Delen Geplaatst: 10 november 2008 het merk prisma heeft die zeker in zijn gamma, grijze bus met groene etiket met grasmaaier op Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 10 november 2008 Delen Geplaatst: 10 november 2008 inderdaad en die vind je zeker in de betere brico-zaak... Link naar reactie
ex px Geplaatst: 10 november 2008 Delen Geplaatst: 10 november 2008 Sae 30 bestaat ook van Castrol, te vinden in auto 5. Ik gebruik (voor m'n px 125) gear oil SAE 80 van het merk Comma te vinden in autospeciaalzaken. Link naar reactie
vespalovertje Geplaatst: 10 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2008 thanx, he manne ... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 11 november 2008 Delen Geplaatst: 11 november 2008 tis nikske jongen Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 12 november 2008 Delen Geplaatst: 12 november 2008 als je full synthetic olie in je motorblokje kapt, kan het zijn dat door de hoge temperatuur in je motor aangekoekte resten van oude olie door die synthetische werking loskomen, met alle gevolgen van dien, dus toch maar niet doen Link naar reactie
smitspieterke Geplaatst: 12 november 2008 Delen Geplaatst: 12 november 2008 is dat gewoon vanonder laten leeglopen en vanboven terug vullen? tot hij bijna overloopt? of moet ik ergens speciaals op letten? daar ik de vespa van mijn vriendin(pk50s) overgekocht heb van iemand zou ik dat eens willen doen en ook gelijk de bogie enz is vernieuwen. is er nog iets wat ik zeker eens kan nazien zodat hij toch nog net iets vlotter en soepeler draait? groetjes Pieter (die hier opt forum bijna elke dag bijleerd) Link naar reactie
vespalovertje Geplaatst: 12 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2008 het merk prisma heeft die zeker in zijn gamma, grijze bus met groene etiket met grasmaaier op Ben vandaag bij Cevo Market geweest, en daar hadden ze enkel McCulloch kettingolie. Kan dit ook dienen? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 13 november 2008 Delen Geplaatst: 13 november 2008 als het maar SAE30 is. Link naar reactie
vespalovertje Geplaatst: 13 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2008 Staat er niet op te lezen ... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 13 november 2008 Delen Geplaatst: 13 november 2008 is er geen vespashop in uw buurt, daar hebben ze dat ongetwijfeld Link naar reactie
smitspieterke Geplaatst: 13 november 2008 Delen Geplaatst: 13 november 2008 is dat gewoon vanonder laten leeglopen en vanboven terug vullen? tot hij bijna overloopt? of moet ik ergens speciaals op letten? daar ik de vespa van mijn vriendin(pk50s) overgekocht heb van iemand zou ik dat eens willen doen en ook gelijk de bogie enz is vernieuwen. is er nog iets wat ik zeker eens kan nazien zodat hij toch nog net iets vlotter en soepeler draait? groetjes Pieter (die hier opt forum bijna elke dag bijleerd Link naar reactie
smitspieterke Geplaatst: 14 november 2008 Delen Geplaatst: 14 november 2008 laat maar heb het al gevonden. was weer even te lui. (zoals een echte sportleerkracht beaamt) Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 14 november 2008 Delen Geplaatst: 14 november 2008 mja idd nieuw bougie'tje, carbu uitkuisen en je kan ook de ontstekingsplatinnkes ne keer lichtjes schuren met korrel van 400 of 600. Dan gaat hij al zeker makkelijker starten. Als je echter geen problemen hebt, blijf er dan beter af... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.