Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk50xl --->pk125xl


sergevc

Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen!

1. Ik heb m'n allereerste Vespa nog staan en heb het plan opgevat om deze te restaureren. Ik zou er graag een PX 125 motor onder steken, weet iemand of dit wel kan?

2. Om het compleet te maken zou ik er dan ook een labeltje van een PK125XL op willen zetten. Ik weet dat deze bestaan. De vraag is enkel waar kan ik dit vinden?

De details voor wat ik voor de rest mee gaan doen zijn er nog niet. Maar ik wil er wel iets leuk mee doen!

Tips zijn welkom!

Cheers!

Link naar reactie

1 antwoord voor u

GOE BEZIG!!

NOOOOOOOOOOOOOOOOOT!!!

al eens gedacht aan uw verzekering?en als ge iets tegenkomt?

als ge toch wil restaureren,restaureer dan zoals het moet,en maak de 50 CC terug rijdend..

KOOP u nen 125 cc bij en gen probleem...

Link naar reactie

Technisch geen probleem (als je een PK motor pakt, een PX motor gaat niet zomaar werken: je titel en je tekst spreken elkaar tegen).

Inschrijven als 125cc is onmogelijk omdat je framenummer aangeeft dat het een 50cc is (duh) - als je er als een 50cc mee gaat rijden en een kinderwagen op een zebrapad over het hoofd ziet kost dat je de rest van je leven je zakgeld.

Denk je nou echt dat wij er happig op zijn je met je eigen ondergang te helpen?

Cult is zeker zinnig; dat het is niet is wat jij wilt horen dat is wat anders he...

Link naar reactie
Als ge hem inschrijft als ne 125 is er geen probleem hé man!

Het technische aspect baarde mij meer zorgen dan de verzekeringen!

Technisch geen probleem als je bij hetzelfde type motor en wielgrootte blijft. HET probleem is dat je een 50cc nooit als motovespa ingeschreven krijgt omdat hij daarvoor niet is gehomologeerd. Het enige wat je er mee gaat kunnen doen is rondcrossen op een privédomein... Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik heb ook enkele weken getwijfeld of ik dit zou doen of niet.

Na enkele vrienden 'politiemannen' erover geinformeerd te hebben zeiden die ook : niet doen.

Inschrijven en consoorten is geen probleem maar idd, papieren spreken op een 50 en geen 125, knn alleen maar problemen van komen... ... .

Brett

Link naar reactie
Hallo Iedereen!

1. Ik heb m'n allereerste Vespa nog staan en heb het plan opgevat om deze te restaureren. Ik zou er graag een PX 125 motor onder steken, weet iemand of dit wel kan?

2. Om het compleet te maken zou ik er dan ook een labeltje van een PK125XL op willen zetten. Ik weet dat deze bestaan. De vraag is enkel waar kan ik dit vinden?

Antwoorden op de gestelde vragen:

1. Ja dat kan. Maar het is geen plug and play: de breedte van het blok daar waar de grote bout doorheen gaat moet je wat kleiner maken (slijptol, daarna past het PX blok in princiepe niet meer in een PX frame of je moet veel vulringen gebruiken). Of het het frame open slijpen en ter plaatse van de grote blokbout bereder maken en dichtlassen.

Rechter zijklpekje past niet meer, en een deel van de felsrand waar het rechter zijklepje tegen aan komt moet je wegslijpen.

2. heb ik wel liggen.

Maar als ik eerlijk ben: spaar je de moeite tenzij je er mee op het circuit wil rijden: dan is zo'n PK frame makkelijker vanwege de korte wielbasis van het PK frame t.o.v. het PX frame.

Link naar reactie

mja als je sneller wil, steek gewoon een iets groter cilinderke, vb een 75cc, het is echt niet zo dat de 125cc-vespa's zoveel sneller zijn.(tenzij de echt nieuwe) Er zijn trouwens veel vespa's van de eerste generaties die maar een max snelheid van 65 km/h halen.

Ik ben trouwens deze zomer mee naar een meeting geweest waarvan gezegd werd dat daar ferm doorgereden werd. Ik heb daar goed kunnen volgen met m'n pk50, als je met een groep wegbent, wordt er vooraan zo ongeveer een 40 km/h gereden. Ik heb zelfs bijna heel de rit in 3e moeten rijden om nog genoeg power te hebben... Ik ben wel aan het zoeken achter een 125cc'tje maar dat heeft eigenlijk geen haast. Ben tot de conclusie gekomen dat ik liever geen afscheid neem van mijne lammeloewie(naam vd wesp)...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...