Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Schakelen px200e


Laurus

Aanbevolen berichten

Zoals jullie miss wel gelezen hebben ben ik in het bezit gekomen van een fantastische px200e, ik vraag me alleen wat af. Bij het schakelen van 1 naar 2 gebeurt het namelijk af en toe dat ik te "ver" schakel en hierbij in een soort tweede vrij te recht kom tussen zijn 2e en 3e versnelling. Ligt dit nu aan mij of is er wat versleten? Mijn gl-blokje lijkt namelijk wat besluitvaardiger wat dit betreft.

Alvast bedankt.

Ciao

Link naar reactie

ja er zal iets versleten zijn denk ik.armpje bovenop het schakelblok of uw schakelkruis,alle dat van de motor hé.

ben je ook zeker dat de kabels goed zijn aangespannen?

Succes

nico

Link naar reactie

Ik heb gister nog even de kabels gesteld maar het probleem blijft, ik vermoed zelf dat de "gearselector" versleten is? Dat dingetje waar je de kabels in klemt, kan die het probleem geven? Is het veel werk om te vervangen wat jij aangeeft renoretro?

Link naar reactie

Valt mee: klepje loshalen (1 mortje), scooter naar links laten hellen (anders loopt je olie weg), dan 2 moertjes loshalen van de hele gearselector unit, zorgen dat het pakkingkje heel blijft, en het hele ding vervangen.

Maar anders haal je eerst alleen het klepje even los en post je even een scherpe foto van de gearselector-kam.

p200.gear.selector.jpg

Link naar reactie

Een veelvoorkomend kwaaltje is dat het bevestigingsschroefje van het armpje dat in de nokken van het kamwiel klikt ingesleten is waardoor het schakelkruis door de druk van de veer een paar milimeter naast de correcte positie zit maar dat de rest van de selector nog in goeie staat is. Dit schroefje kan met dat armpje en een nieuwe veer besteld worden, dan hoef je niet je hele selector vervangen en als je heel handig bent, hoef je zelfs de kabels niet te lossen...!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...