Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Witte rook bij koude start?


lowfi

Aanbevolen berichten

Hey,

Bij het koude weer heb ik een paar vragen omtrend mijn PK50XL. Als ik smorgens wil vertrekken naar school, start ik mijn vespa met choke open, die produceert dan een een beetje witte rook, ik vertrek direct en in eerste en tweede trekt hij dan niet goed door , witte rook blijft een beetje, vanaf ik in derde kom en gewoon mijn toch verder zet loopt alles gesmeerd. Dan kan ik rustig schakelen tussen alle versnellingen. Een normaal verschijnsel?

Link naar reactie

Als ie dat niet zou doen zou het vast eenvoudiger zijn om in de toekomst tweetakten in te schrijven. Je stookt olie op, en bij koude start met choke is je mengsel rijker dan normaal. Maak je er dus maar geen zorgen om.

Verder is het ook normaal dat hij in het begin wat pruttelt, het mengsel is bij koude motor een benadering van het ideaal, nooit 100% correct bij een carburatormotor. De ene heeft er al wat meer last van dan de andere. Moet je mee leren leven ;-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hallo,

mijne doet just hetzelfde, ook PK50XL, en bij het starten witte rook, om daarna rustig verder te tuffen.

Wat ik wel voorheb de laatste 2 dagen is wanneer ik hem laat op ralentie draaien(terwijl ik helm aandoe), de motor doet of ie teveel naft ofzo krijgt en tis juist ofdat ie 'versmoort'.

Wanneer ik eenmaal vertrokken ben, herstelt zich dit wel.

Vandaag hield ie plots in na een 3tal km rijden, plots alle kracht kwijt...

Iemand enig idee??

Mengsel maak ik zelf, 2%, en regelschroef op carbu is 1 1/2 toer uitgedraaid.

Ben reeds 6 mnd aan het rijden en heb dit nu plots voor...

Brett

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...