lowfi Geplaatst: 21 oktober 2008 Delen Geplaatst: 21 oktober 2008 Hey, Bij het koude weer heb ik een paar vragen omtrend mijn PK50XL. Als ik smorgens wil vertrekken naar school, start ik mijn vespa met choke open, die produceert dan een een beetje witte rook, ik vertrek direct en in eerste en tweede trekt hij dan niet goed door , witte rook blijft een beetje, vanaf ik in derde kom en gewoon mijn toch verder zet loopt alles gesmeerd. Dan kan ik rustig schakelen tussen alle versnellingen. Een normaal verschijnsel? Link naar reactie
silver px 125 Geplaatst: 22 oktober 2008 Delen Geplaatst: 22 oktober 2008 Wat ik hier lees is zeer herkenbaar,mij px doet net hetzelfde en zal wel normaal zijn bij een 2 takt. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 22 oktober 2008 Delen Geplaatst: 22 oktober 2008 Mix je niet teveel olie bij je benzine? Link naar reactie
dimi trip Geplaatst: 22 oktober 2008 Delen Geplaatst: 22 oktober 2008 Als ie dat niet zou doen zou het vast eenvoudiger zijn om in de toekomst tweetakten in te schrijven. Je stookt olie op, en bij koude start met choke is je mengsel rijker dan normaal. Maak je er dus maar geen zorgen om. Verder is het ook normaal dat hij in het begin wat pruttelt, het mengsel is bij koude motor een benadering van het ideaal, nooit 100% correct bij een carburatormotor. De ene heeft er al wat meer last van dan de andere. Moet je mee leren leven ;-) Link naar reactie
Brett Geplaatst: 5 november 2008 Delen Geplaatst: 5 november 2008 Hallo, mijne doet just hetzelfde, ook PK50XL, en bij het starten witte rook, om daarna rustig verder te tuffen. Wat ik wel voorheb de laatste 2 dagen is wanneer ik hem laat op ralentie draaien(terwijl ik helm aandoe), de motor doet of ie teveel naft ofzo krijgt en tis juist ofdat ie 'versmoort'. Wanneer ik eenmaal vertrokken ben, herstelt zich dit wel. Vandaag hield ie plots in na een 3tal km rijden, plots alle kracht kwijt... Iemand enig idee?? Mengsel maak ik zelf, 2%, en regelschroef op carbu is 1 1/2 toer uitgedraaid. Ben reeds 6 mnd aan het rijden en heb dit nu plots voor... Brett Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 5 november 2008 Delen Geplaatst: 5 november 2008 Brett, waarschijnlijk vuil in de carbu, de andere symptomen zijn normaal. Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 5 november 2008 Delen Geplaatst: 5 november 2008 Witte rook is condens! Blauwe rook is olie. Sputteren als de motor koud is komt omdat hij koud is... Beter niet volgas weg rijden.. Greetz Link naar reactie
Brett Geplaatst: 6 november 2008 Delen Geplaatst: 6 november 2008 @Geertvespa, had ik ook al gedacht, kga hem vanavond es uithalen en reinigen, "that should do the trick". Link naar reactie
GTS 250 ABS Geplaatst: 12 november 2008 Delen Geplaatst: 12 november 2008 Witte rook,nieuwe paus. Nee er is helemaal niks mis mee hoor, gewoon wat condens in de uitlaat. U vespa staat waarschijnlijk in een niet verwarmde ruimte. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.